Jag rakar mig och friserar mig när jag tycker att det behövs och när andan faller på, vilket oftast är när det börjar bli varmt och några gånger då och då när det är kyligt ute. Päls värmer liksom!
Helrakar mig inte, men under armarna för att jag i perioder har en förmåga att svettas mycket, blir enklare att hålla mig ren tänker jag, några gånger på benen för skojs skull. Numera ser jag inte ens mina benhår utan känner dem bara lite lätt, var OERHÖRT hårig på benen som yngre, så inte bara håret på huvudet har tunnats av och blivit trist och tradigt verkar det som. Fiffi friseras, men rakas inte, vill INTE ha klåda i det området, men tycker att det behöver hållas kort pga mensen... Hade jag inte haft mens hade jag nog inte brytt mig om hur långt det är. Bara hållit det rent liksom. Kanske flätor?
Jag har PCOC vilket kan ge manlig behåring såatte....innan min gastric sleeve operation behövde jag sällan raka mig på hals och haka, det fanns hår men det överlevde man liksom. NU efter 32 kgs viktnedgång har det slagit bakut på riktigt och jag är manligt HÅRIG!!!!!!!!!!!!!!
Så jag rakar mig där flera gånger i veckan, borde kanske varje dag, men orkar inte när jag ändå är hemma och inte träffar folk. Så, trots att jag tycker att "varför ska kvinnor raka sig om de inte vill" så rakar jag mig, för jag tycker att det är pinsamt och skämmigt att se ut som en man i nyllet!