Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

Jag rakar benen när jag börjar bära kortbyxor och armhålor när jag börjar ha linne. Resten av året så får jag vara lika lurvig som gråben. Brukar även raka bikinilinje och frisera ruffset när jag ska bada där det kan finnas folk.
 
Jag rakar mig och friserar mig när jag tycker att det behövs och när andan faller på, vilket oftast är när det börjar bli varmt och några gånger då och då när det är kyligt ute. Päls värmer liksom! :D

Helrakar mig inte, men under armarna för att jag i perioder har en förmåga att svettas mycket, blir enklare att hålla mig ren tänker jag, några gånger på benen för skojs skull. Numera ser jag inte ens mina benhår utan känner dem bara lite lätt, var OERHÖRT hårig på benen som yngre, så inte bara håret på huvudet har tunnats av och blivit trist och tradigt verkar det som. Fiffi friseras, men rakas inte, vill INTE ha klåda i det området, men tycker att det behöver hållas kort pga mensen... Hade jag inte haft mens hade jag nog inte brytt mig om hur långt det är. Bara hållit det rent liksom. Kanske flätor?

Jag har PCOC vilket kan ge manlig behåring såatte....innan min gastric sleeve operation behövde jag sällan raka mig på hals och haka, det fanns hår men det överlevde man liksom. NU efter 32 kgs viktnedgång har det slagit bakut på riktigt och jag är manligt HÅRIG!!!!!!!!!!!!!! :cry::mad: Så jag rakar mig där flera gånger i veckan, borde kanske varje dag, men orkar inte när jag ändå är hemma och inte träffar folk. Så, trots att jag tycker att "varför ska kvinnor raka sig om de inte vill" så rakar jag mig, för jag tycker att det är pinsamt och skämmigt att se ut som en man i nyllet!
 
Ja, jag behöver frisera mustachen. Skumt det där. Jag har rätt klen hårväxt överallt på kroppen förutom överläppen. Men det är ljusa hår i alla fall.
 
Jag rakar mig och friserar mig när jag tycker att det behövs och när andan faller på, vilket oftast är när det börjar bli varmt och några gånger då och då när det är kyligt ute. Päls värmer liksom! :D

Helrakar mig inte, men under armarna för att jag i perioder har en förmåga att svettas mycket, blir enklare att hålla mig ren tänker jag, några gånger på benen för skojs skull. Numera ser jag inte ens mina benhår utan känner dem bara lite lätt, var OERHÖRT hårig på benen som yngre, så inte bara håret på huvudet har tunnats av och blivit trist och tradigt verkar det som. Fiffi friseras, men rakas inte, vill INTE ha klåda i det området, men tycker att det behöver hållas kort pga mensen... Hade jag inte haft mens hade jag nog inte brytt mig om hur långt det är. Bara hållit det rent liksom. Kanske flätor?

Jag har PCOC vilket kan ge manlig behåring såatte....innan min gastric sleeve operation behövde jag sällan raka mig på hals och haka, det fanns hår men det överlevde man liksom. NU efter 32 kgs viktnedgång har det slagit bakut på riktigt och jag är manligt HÅRIG!!!!!!!!!!!!!! :cry::mad: Så jag rakar mig där flera gånger i veckan, borde kanske varje dag, men orkar inte när jag ändå är hemma och inte träffar folk. Så, trots att jag tycker att "varför ska kvinnor raka sig om de inte vill" så rakar jag mig, för jag tycker att det är pinsamt och skämmigt att se ut som en man i nyllet!
Har ingen aning egentligen, men borde det inte gå att söka laserborttagning av hår genom vården i ditt fall? Om du vill det alltså.
 
Jag har rakat/epilierat hela underlivet sedan 20 år tillbaka. För några månader sedan bestämde jag mig för att det får vara nog med det och beställde tid för laser istället. Min partner tyckte att jag lika gärna kunde vara hårig om jag inte ville raka eller epilera mig. Så det handlar verkligen inte om vad han tycker. Men oj vad skönt det ska bli när allt är borta. Gissar att det kommer bli lätt beroendeframkallande och att jag kommer göra insidan av låren efteråt också... Smörjer in med testosteronkräm och har därmed grova ganska mörka hårstrån där...
 
Har ingen aning egentligen, men borde det inte gå att söka laserborttagning av hår genom vården i ditt fall? Om du vill det alltså.
Jo, och jag har funderat på att det är dags nu. Har alltid tänkt på att det behöver vara värre fall än mitt, men numera tycker jag att mitt är "värre" också. Men även det är en process att traggla sig igenom, inget är lätt i vården, tyvärr.
 
Jo, och jag har funderat på att det är dags nu. Har alltid tänkt på att det behöver vara värre fall än mitt, men numera tycker jag att mitt är "värre" också. Men även det är en process att traggla sig igenom, inget är lätt i vården, tyvärr.
Kan ju vara värt att bekosta själv annars, ju grövre och mörkare hårstrån det är desto färre behandlingar behövs. Och man måste ju inte ta allt i ett svep. Finns ställen som erbjuder avbetalning via klarna också.
 
Jo, och jag har funderat på att det är dags nu. Har alltid tänkt på att det behöver vara värre fall än mitt, men numera tycker jag att mitt är "värre" också. Men även det är en process att traggla sig igenom, inget är lätt i vården, tyvärr.
Jag tänker att det som spelar roll är hur du själv mår av det, inte hur mycket eller lite hår det är. Men vården kanske inte tänker likadant.
 
Kan ju vara värt att bekosta själv annars, ju grövre och mörkare hårstrån det är desto färre behandlingar behövs. Och man måste ju inte ta allt i ett svep. Finns ställen som erbjuder avbetalning via klarna också.
Det har jag inte råd med, jag har redan andra saker jag prioriterar för mitt mående som tyvärr kommer före att kosta på en sådan sak i nuläget.
 
Jag tänker att det som spelar roll är hur du själv mår av det, inte hur mycket eller lite hår det är. Men vården kanske inte tänker likadant.
Det är vården som tänker att man ska ha lite rejälare hårväxt innan de hjälper med sådant, tror det finns medicin också om jag inte minns helt tokigt. Förut upplevde jag inte alls som ett större bekymmer, men numera gör jag så jag borde ju absolut kvala in, tycker jag. Jag funderar dock på om jag bör vänta med det lite till, det kanske har med operationen att göra, många hormoner i gungning kanske, jag vet inte. Men jag har helt klart tänkt mycket på det den senaste tiden.
 
Det är vården som tänker att man ska ha lite rejälare hårväxt innan de hjälper med sådant, tror det finns medicin också om jag inte minns helt tokigt. Förut upplevde jag inte alls som ett större bekymmer, men numera gör jag så jag borde ju absolut kvala in, tycker jag. Jag funderar dock på om jag bör vänta med det lite till, det kanske har med operationen att göra, många hormoner i gungning kanske, jag vet inte. Men jag har helt klart tänkt mycket på det den senaste tiden.
Jag hoppas att du får den hjälp du vill ha oavsett:heart
 
Jag går barbent ändå, men skäms alltid lite. Trodde jag skulle komma över skammen med tid, men nej..
Men ja precis!
Jag har gått orakad i ett bra antal år nu, och har ändå bara tunna byxor och linnen bara hemmavid.
Jag har funderat på om det berott på att jag har gått upp i vikt rätt kraftigt. Och det hjälper nog inte, men försöker jag minnas tillbaka när jag vägde mindre så var det ändå ganska samma sak då. Skulle jag då någon gång ha shorts så skulle jag raka/trimma benen först.

Så jag irriterar mig på mig själv! :mad: Jag har mörkt och rikt med hår på benen och under armarna. Egentligen så tycker jag ju att folk ska skita i det och jag tror inte att folk alltid märker det.
Ändå så sitter jag där och låter bli linnet om jag ska ut på sommaren :cautious:
 
Jag slutade också med att raka då det kliade som 17 när det växte ut :arghh: stod inte ut ibland! Och då skulle jag behöva raka oftare än vad jag hade lust med för att kliandet inte skulle dyka upp, så jag slutade.
Ibland kliar det lite i armhålorna fortfarande men jag tycker att t-shirts, dvs tyg mellan, gör mycket. (Jag kan tänka mig att det är deoranten som gör att det kliar ibland då jag inte duschar varje dag eller så.)

En sak till dock ... jag vet inte om det beror på att jag solar benen mindre pga jag inte rakar dem. Men jag har ofta känt att benen inte bränns lika lätt med allt hår, som om det är ett slags litet solskydd :confused: typ ansiktet eller liknande kan bli brända, medan benen är fortfarande lika vita :cautious:
Inbillar jag mig??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp