Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

Det är för att man ska kunna pinka även med torrdräkt på sig. Det behöver man kunna göra på långa dyk, eller i mitt fall - har en väldigt liten urinblåsa och inte alltid dyker där det finns en toa eller buske i närheten så att även om själva dyket oftast bara är nån timme så blir den totala tiden utan toa för långt utan att kunna lätta på trycket. Man limmar fast en silikongrej som man sedan kopplar på en slang som sitter fast i en ventil på dräkten så att kisset åker ut. Männen har uridom.
Om man inte kör blöja.
Vilket leder till en av de roligaste skyltarna jag sett på länge...

Man får verkligen lära sig ALLT på buke!!
 
Jag intimrakar/trimmar faktiskt främst för att jag tycker det gör jätteont att rida om det blir för långt. Det liksom drar i håret på något jätteobehagligt sätt när man sitter i sadeln 😅
Likaså kan jag bli håröm på smalbenen när det blir långt och man har tighta byxor..

Men jag är definitivt ingen som håller mig finfixad generellt, det har jag inte orkat på många år:D
Jag klipper mitt så det får en "kort frisyr" när det börjar bli så långt att det fastnar och håller på. Det ser nog lite lustigt ut, typ som en frisör för musen...
 
Jag upplever att det inte var förrän på senare delen av 90-talet helrakat blev en grej. Ser man porr och liknande från 70-talet tex finns där ju rejält med hår. Jag gick på gymnasiet på senare delen av 90-talet och då var det pojkvännen som tyckte att man skulle hel raka. Det är rätt obekvämt så jag föredrar som sagt en kort frisyr och sen tar jag bikinilinjen om det är säsong för det. Med åldern blir man ju hårigare och hårigare så nu trimmar jag även baksidan av låren från långa hår, annars är det väll mest vaderna och armhålorna när andan faller på.
 
Jag intimrakar/trimmar faktiskt främst för att jag tycker det gör jätteont att rida om det blir för långt. Det liksom drar i håret på något jätteobehagligt sätt när man sitter i sadeln 😅
Likaså kan jag bli håröm på smalbenen när det blir långt och man har tighta byxor..

Men jag är definitivt ingen som håller mig finfixad generellt, det har jag inte orkat på många år:D
Av exakt samma som inledningen ovan trimmar jag, .. vill ogärna bli luggad på fiffi när jag rider 😬
 
Mina fältstudier visar att en tumregel är att personer som varit i en relation länge (+10 år) i större utsträckning har kvar sin behåring (ofta utan att ansa öht) på de privata delarna medan de som nyligen varit ”på marknaden” sas ofta ser det som självklart att ta bort allt.
 
Jag känner de som vägrar raka sig överhuvudtaget och de som lasrat bort all, även armhår och grejer.

Själv gillar jag inte håriga ben (på mig själv), sjukt obehagligt att dra på sig strumpbyxor tex, och rakar mig då även i armhålan när jag håller på.
Tar bikinilinjen och klipper ner, det blir både en annan typ av känslighet och så är det praktiskt vid mens osv.
 
Jag vände i medelåldern, var hårig som ung och inte nu längre. Har aldrig gillat mycket hår på min partner, helst vill jag ha slätt i både ansikte och kropp. Fast på huvudet tycker jag om mycket och fluffigt hår så jag är inte konsekvent.
 
Jag tar det som syns offentligt och varierar således efter väderlek. Intimområden trimmas ner regelbundet men helrakas aldrig då huden inte tål det. Anpassar mig också i viss mån efter ev. partner. Missförstå mig rätt, jag gör inget för en partner som jag inte hade gjort av andra anledningar. Men har inga problem med att prata behåring på samma sätt som man med en partner diskuterar andra preferenser.
 
Jag rakar mig. Gör ju svinont att bli luggad när håret är långt, av samma anledning så blir det inget waxande eller såndär som drar loss håret.
Vill ha en rakad sexpartner då jag tycker om att oralsex (både att ge och få) och vill inte ha hår i munnen.

Benen rakas då jag tycker det är en sådan härlig känsla att ta på sina mjuka och lena nyrakade ben.
Under armarna åker bara med av farten.
 
Jag är helt orakad överallt, har inga preferenser på motsatta könet, men erkänner att jag har lite svårt för när män är helt rakade överallt. Jag har aldrig varit med om att det luggats när jag rider, tränar dressyr mestadels, men så rider jag mestadels i boxers också. Och vad gäller mens så upplever jag det inte som ett problem att det fastnar blod, men jag är iofs begåvad med en ganska lindrig hårväxt så jag är väl kanske lyckligt lottad. Brukar klippa med sax under armarna om jag hamnar i sällskap där jag tror att personer kan ta illa upp om jag har mina långa hår där. Jag upplever att jag luktar mindre när jag har håret kvar nder armarna också, det funkar lite som en buffert mellan hud och hud så det inte blir så tätt.
 
Åh, jag kan inte bestämma mig vad jag gör. Det beror nog på.

Ett ganska långt tag rakade jag allt slätt. Sedan undersökte jag känslan av olika skrevfrisyrer. Landade i att jag föredrar att antingen ha det slätt eller ganska kort.

Det där med armhålorna har jag aldrig riktigt undersökt på samma sätt.

Numera så rakar jag armhålor (hyfsat relbundet), skrev (ibland). Benen är långt bort från mitt medvetande så de blir inte rakade särskilt ofta, men jag gillar känslan av att dra dem mot varandra när de är släta. Nybäddat och nyrakade ben - ja tack!
Jag rakar nästan alltid bara nedanför knäna om jag väl rakar benen, där uppe har jag ändå bara just fjun så det gör inte någon större skillnad ifråga om smoothness.

Vad det gäller partner så har jag nog kommit fram till att jag inte direkt har några större preferenser åt något håll. Gillar jag personen kommer jag högst sannolikt inte reflektera över håret :angel:
 
Jag kör en intimfrissering när håren börjar luggas och skaver under ridning. Tar hela rubbet av bekvämlighet, så blir det längre tid till nästa gång ;). På benen har jag bara osynliga fjun och under armarna har jag typ fyra hårstrån som blir långa men inte många och som åker med ibland av bara farten, men som oftast får växa i fred.

Är född på 80-talet och som tonåring var det ju en del snack om kroppsbehåring bland vännerna, men nu känns det som folk i umgängeskretsen är ganska bekymmersfria gällande sitt kroppshår :)
 
Funderar när det blev självklart att en vuxen kropp ska vara hårlös? Anser verkligen "alla" att det är äckligt att ligga med någon som inte rakat sitt kön eller sin bröstkorg? Eller är det en generationsfråga? Vi pratade om Naked attraction på jobbet och någonstans i detta hörde jag en negativ kommentar att någon deltagare sagt att dom inte rakade sig runt rövhålet? Jag måste säga att det inte ens fallit mig in att det skulle vara norm. Hur kan det bli så snett att kroppen ska ansas in absurdum?
Jag rakade mer i ungdomen. Nu börjar jag närma mig fyrtio och nu bryr jag mig inte lika mycket, uppenbarligen inte min partner heller - jag får ligga oavsett hur hårig jag är 😄:up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp