Hår på kroppen? Generationsfråga eller?

För mig så är det stor skillnad på vad jag tycker är snyggt i allmänhet och vad jag tycker om med en jag är intim med.
I allmänhet tycker jag om mycket om långhårig män. Det är sällan jag tycker nån random kille är snygg om han har kort hår.
Men det innebär inte att jag inte tycker att en person jag älskar inte är tokhet trots att han har rakad skalle.

Så även om jag skulle fördra en viss underlivsfrisyr utseendemässigt så om jag är på så nära håll att jag kan inspektera den IRL så kvittar det säkerligen.

Ja, det är lite som mina mer eller mindre obefintliga tuttar... har någon kommit så långt en intim situation att hen ser dem utan kläder brukar storleken på dem inte vara så kinkigt :D bara hen får klämma på dem ;)
 
Nä, det gör det ju inte. Det syns ju om någon är nyrakad eller bara gleshårig. Inte alls samma utseende. Oavsett preferens.
Och @TheRedLightning
Men kom igen. Jag känner många män som inte har hår på bröstet alls. Vissa är vaxade, vissa har helt enkelt ingen hårväxt alls där. Det ser exakt likadant ut.

Att säga vad man gillar och så är väl fine, men att påstå att det ser onaturligt ut är ju rent elakt mot de som är så, helt naturligt.

Sen är det ju det där med naturligt och onaturligt. Ingen gnäller om att någons färgade går ser onaturligt ut.

Det räcker att säga att jag tänder på håriga män eller stora bröst eller vad man nu tänder på.
 
Jag rakar det mesta, armhålor, underben och skrev, på grund av normer mest, men också för att jag tycker det är lent och skönt. Skulle ha väldigt svårt att gå i shorts med orakade ben, hur gärna jag än önskar att jag hade en mer avslappnad inställning till det. Hår på andra bryr jag mig inte ett dugg om.

En partner föredrar jag rakad kring könet, men det är ingen deal breaker. I övrigt får han gärna ha skägg, lagom med hår på bröstet men helst inget på ryggen :D
 
Jag går barbent ändå, men skäms alltid lite. Trodde jag skulle komma över skammen med tid, men nej..
Har lika (mörkt) lurviga ben som random orakad man. Känner också igen mig i den där motvilliga skammen men det är över 20 år sen jag rakade mig sist och för mig har det släppt mer och mer ju mer jag gått barbent.
Två saker hjälper mig när jag ändå drabbas av den där jobbiga medvetenheten.

1. Hälften av de jag möter är precis lika håriga som mig. Det är fullständigt bisarrt att just jag skulle skämmas, enbart baserat på mitt kön.

2. Jag blir glad när jag ser andra kvinnor som pallar att stå emot normen och vara orakade. Tänk om jag på samma sätt kan glädja och stärka nån annan. Om en person, som känner samma ambivalenta motstånd mot att förändra en kropp man trivs med som den är, skulle känna sig lite mindre ensam av att se mig, då är det värt allt.
Också väldigt bra att barn får se det. Där händer det att jag får kommentarer/frågor och jag brukar svara "alla vuxna har hår på kroppen utom de som rakar bort det. Det är skitjobbigt att raka bort det så det struntar jag i". De brukar tycka det låter logiskt.
 
Ja, jag behöver frisera mustachen. Skumt det där. Jag har rätt klen hårväxt överallt på kroppen förutom överläppen. Men det är ljusa hår i alla fall.
Bara mustaschen? Det är lite konstigt för just på överläppen HAR jag visserligen hår också, men de är ljusa och inte lika tydliga som haka och hals, mustasch verkar jag inte kunna odla medan skägg är min grej tydligen. ;)
 
Jag har ganska många kvinnor runt mig som inte rakar ben eller armhålor, vilket jag tror hjälpt mig till en mer avslappnad inställning själv.

Benen rakar jag, inte frenetiskt under vintern, under sommaren blandar jag rakning med epilering för att slippa raka så ofta. En stor anledning till det är att jag på ena benet har fotled-knä täckt av en tatuering som är snyggast utan hår. 😅

Armhålor rakar jag men inte alls så slaviskt som förr. Jag vet faktiskt inte varför jag inte testat att låta bli helt ett längre tag… kanske får bli ett projekt?

Underlivet är oftast ansat, men hålls efter utifrån bekvämlighet hos mig. Med viss tanke åt min partner som har en preferens. Han kommenterar det inte och bryr sig inte så, men jag vet att en preferens finns o har inga problem att ha det med mig. På honom bryr jag mig inte alls med kroppsbehåring, han gör som han vill. Tycker bäst om när han inte är slätrakad i ansiktet. Precis som jag vet hans preferenser vet han mina. :)
 
Min mamma och hennes vänner, och mormor, rakar/rakade sig inte, så jag har vuxit upp med att det är helt vanligt med håriga ben och armhålor, tex.
Själv rakar jag mig men absolut mest pga normer (dock tycker jag det är en obehaglig känsla med håriga ben och tighta byxor), fast jag rakar mig verkligen inte slaviskt och föredrar ansat hår på vissa ställen

Jag tycker det är snyggt med håriga armhålor på både män och kvinnor, och jag önskar lite att jag hade orkat stå emot normer och ha det själv

På andra tycker jag även hårigt bröst är hett haha
Föredrar även hår runt intima delar. Och skäggstubb!
 
Tror nog också det är en generationsfråga. Jag blev tonåring under 00 talet, och då var det verkligen slätt som var på modet, eller någon "tjusig" frisyr om man pratar om underlivet. Tack vare det har jag sedan jag var tonåring plockat håret på venusberget med pincett, vilket jag faktiskt inte kunnat sluta med 🤷🏻‍♀️ så där är det glesväxt nu, men kör ett ryck med pincett när håret blivit ett par cm, och rakar då också resten av underlivet. Rakning kan också ske om jag vet att det ska liggas 😅 men ibland går det långt mellan gångerna och då kan det bli att det luggas lite så då får hyveln fram. Annars rakar jag armhålor när det börjar bli så långt att det nästan tittar fram när armarna är nere, och underbenen kanske 3-4 gånger om året.
I takt med att jag blivit äldre har jag släppt på kraven att raka, brukar säga det till nya mer långvariga partners att här rakas det när jag känner för det och inte bara för att hen tycker det ska göras.

Min egna preferens är att mycket hår på ryggen är äckligt, men i övrigt bryr jag mig inte nämnvärt. Det får gärna vara ansat eller rakat kring kön, men skulle inte i stundens hetta säga nej om det inte är det 🤷🏻‍♀️
 
Jag har ganska många kvinnor runt mig som inte rakar ben eller armhålor, vilket jag tror hjälpt mig till en mer avslappnad inställning själv.

Benen rakar jag, inte frenetiskt under vintern, under sommaren blandar jag rakning med epilering för att slippa raka så ofta. En stor anledning till det är att jag på ena benet har fotled-knä täckt av en tatuering som är snyggast utan hår. 😅

Armhålor rakar jag men inte alls så slaviskt som förr. Jag vet faktiskt inte varför jag inte testat att låta bli helt ett längre tag… kanske får bli ett projekt?

Underlivet är oftast ansat, men hålls efter utifrån bekvämlighet hos mig. Med viss tanke åt min partner som har en preferens. Han kommenterar det inte och bryr sig inte så, men jag vet att en preferens finns o har inga problem att ha det med mig. På honom bryr jag mig inte alls med kroppsbehåring, han gör som han vill. Tycker bäst om när han inte är slätrakad i ansiktet. Precis som jag vet hans preferenser vet han mina. :)
Jag kom på att jag inte skrev om att det är oskönt med tighta byxor/leggings när benhåret är för långt. Vilket fler tagit upp. Kan ju liksom göra ont på riktigt. 😅😅😅
 
Rakar oftast benen nedanför knät mest för att det annars går åt så mycket hudkräm och jag är fruktansvärt torr så behöver smörja mycket.

Armhålorna rakar jag. Tycker deon fungerar sämre med hår?

Underlivet varierar mellan helt kalt till buske. Brukar dock ansa när det blir för långt. Det är obekvämt och luggas som flera sagt innan.
 
Intimfrisyr: Jag kan inte låta det växa helt fritt för då tvinnar håren som växer i eller nära veck ihop sig när jag går och det blir sjukt obekvämt. Att köra med trimmer verkar omständligt och dessutom har jag ingen så jag har inte testat. Att raka bort allt är lättare än att försöka hålla mig till några särskilda konturer. Efter någon vecka blir stubben obekväm så då gör jag det igen. Om jag någonsin blir ordentligt rik så ska jag försöka lasra bort allt för att slippa hålla på.
 
Intimfrisyr: Jag kan inte låta det växa helt fritt för då tvinnar håren som växer i eller nära veck ihop sig när jag går och det blir sjukt obekvämt. Att köra med trimmer verkar omständligt och dessutom har jag ingen så jag har inte testat. Att raka bort allt är lättare än att försöka hålla mig till några särskilda konturer. Efter någon vecka blir stubben obekväm så då gör jag det igen. Om jag någonsin blir ordentligt rik så ska jag försöka lasra bort allt för att slippa hålla på.
Vaxa kanske är ett alternativ? Det räcker att man gör det var 5-6 vecka. När det växer ut så kommer det ut glesare och håren som växer ut är mjukare .
 
Vaxa kanske är ett alternativ? Det räcker att man gör det var 5-6 vecka. När det växer ut så kommer det ut glesare och håren som växer ut är mjukare .
Tack för förslaget! Meeen jag har testat att göra det själv och det var hemskt. Vill inte heller gå till en expert så ofta för att jag vore sjukt obekväm i den situationen och för att det kostar så mycket. Laser vore förvisso ännu dyrare och involverar också en främling/expert, men då blir effekten så långvarig att det vore mer värt det. Och så är jag ju påhittat rik i det scenariot.
 
Tack för förslaget! Meeen jag har testat att göra det själv och det var hemskt. Vill inte heller gå till en expert så ofta för att jag vore sjukt obekväm i den situationen och för att det kostar så mycket. Laser vore förvisso ännu dyrare och involverar också en främling/expert, men då blir effekten så långvarig att det vore mer värt det. Och så är jag ju påhittat rik i det scenariot.
Jag har inte provat att göra det själv men tänker att det gör mycket mindre ont när ett proffs gör det. Om man inte gått på länge så gör det ont men det går snabbt över (brukar ta 15-20 min totalt) och går man regelbundet gör det knappt alls ont tycker jag.

Jag tycker personligen också att det är otroligt avslappnat och inte alls pinsamt, de jag går till jobbar ju nästan bara med detta och det blir ju x antal kunder bara per dag så de orkar knappast bry sig.

Men ja det blir ju en del pengar i längden om man går regelbundet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp