Och varför hörs det att du inte är Pitebo?

Vet inte eg 🤷‍♀️
Många i vår umgängeskrets pratar ett visst mått pitbondska till vardags så att jag pratar noll sådant och förstår intet är en rätt tydlig ledtråd i de sammanhangen iaf. Inte så språkbegåvad så har inte lärt mig på snart 6år 😅

Rikssvenska. Jag är född i Värmland, uppvuxen söder om Stockholm, bott 10 år i Sörmland och nu drygt 10 år i Småland.
I stort sett de flesta jag träffar utbrister efter någon mening: Du är inte härifrån va???
Nope, helt korrekt..

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 042
Senast: Palermo
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 988
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 536
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 206
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V