Hm fast
@monster1 sa ju att hundar förstörde mer även om de borde vara/är kopplade?
Jag har inga kattproblem trots katter i området, det kan slinka in en någon gång men de slinker ju ut igen om de ser en. Någon gång har jag fått skit på gräsmattan och tagit bort. Dessutom vet jag inte ens om det är hund eller katt egentligen som lämnat skit..
Men lösspringande hundar! det är hopplöst på riktigt. De är säkert "kopplade" eller "har koll som om den vore kopplad" men kan fortfarande springa in i trädgården och äta upp mat som står på avsvalning trots att man är nära. En labrador åt upp 12 mindre ostpajer en gång och snokade runt efter fler dagen efter.
En annan skrämde mitt barn häromdagen, kom inte till ägaren förrän jag sa till den. En tredje var sååå söt valp och hoppade upp på ungen för ett tag sedan, ägaren gick inte ens snabbare utan man var tvungen att försöka lugna ett hysteriskt barn som grät samtidigt som man försökte få bort valpen på ett för valpen bra sätt.
Men som sagt våra problem med katter ligger väldigt nära noll. Gosiga katter som går genom trädgården kan få en klapp mest.