Kan man reklammera glasögon?

Jag har tidigare haft problem med krackelerad antireflexbehandling. Sen läste jag någonstans att den är känslig mot värme - och jag har gärna rengjort mina glasögon i hett vatten (minns känslan från när jag var barn och min mamma hade rengjort dem och bågarna fortfarande var varma när jag satte på mig dem igen). Sen dess har jag inte haft problem med krackelerad antireflexbehandling...
 
Nu har jag pallrat mig iväg till optikern och det visade sig att garantin gick ut i april... Men efter en stunds gnäll från min sida gick de med på 50 % rabatt på nästa köp så det är väl helt okej.

Optikern kallade det otur, kan vara varm ugn eller liknande som gjort att de pajat. Men ser man det ska man reklamera inom 2 år.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 742
Senast: Jamtland
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 572
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp