Men vi har ju, eller åtminstone jag, varit väldigt tydliga med att det inte är att bara bestämma sig över en natt. Jag har skrivit på flera ställen i tråden att det såklart behövs någon form av regel eller bevis eller intyg. Jag har också upprepade gånger skrivit att ingen som inte vill se en penis ska behöva göra det.
Att barnet i fråga är en buse som tafsar hänger inte ihop med transpersoners rättigheter. Det är du som vill göra den kopplingen, men den är inte reell. Att skolan hanterar det dåligt har heller inte att göra med varken min eller någon annans argumentation i tråden.
Ingen säger att din dotter ska behöva se en penis. INGEN förutom du. Du hittar helt enkelt på saker om vad jag och andra i tråden tycker.
Och det här med att det skulle vara ett problem/icke-problem med killar som ljuger om att de är trans: 1, då får vi anta att du menar att det är en kille som ljuger nu, ergo, det är återigen MÄNS våld mot kvinnor som är i farten, och det har inte med transkvinnor att göra. 2, att skolan inte kan hantera det speglar inte hur vi som är för transpersoners rättigheter vill ha det - jag är väldigt glad för om män/pojkar som försöker utnyttja detta stoppas illa kvickt, då det skapar problem för de transkvinnor som behöver skyddas. 3, om vi antar att det nu faktiskt är en transtjej som inte kan bete sig, så finns det inget som stoppar att hon får byta om separat så länge det inte är just för att hon är trans. och 4, ingen som inte vill se en penis ska behöva se en penis, det kan lätt ordnas utan att porta en tjej från tjejernas, om det nu hade varit en situation utan trakasserier.
Om du syftar på mig (vilket jag får anta) så har jag ju genomgående i tråden varit tydlig med att vi måste hitta lösningar som skyddar alla kvinnor, och till och med föreslagit sådana lösningar med tämligen gott gehör.