Vi har ju knappt gjort något annat än att diskutera det, och jag har aldrig sagt att diskussionen i sig är diskriminerande - däremot har jag sagt att den föreslagna lösningen att stänga ute transkvinnor är det.
Jag har pekat på att det är MÄN som är bovarna och att de lyckas vara det oavsett transkvinnors vara eller icke-vara i omklädningsrummet.
Kan du snälla använda rätt ord, det vill säga transkvinna/ciskvinna/man? Annars blir det snudd på omöjligt att hänga med i vad du försöker säga.
Men jag skrev precis förslag på lösning och att jag ser flera andra möjliga lösningar. Jag skrev precis (och har genomgående i tråden skrivit) att allas trygghet måste garanteras. Att alla kvinnor ska skyddas.
Vad är ett problem för alla? Transkvinnor eller mäns våld mot kvinnor?
Det finns naturligtvis, och bör finnas, tydliga regler kring vem som får gå in i flickornas/damernas. Såklart ska en lärare som ska göra det vara kvinna, och är hon trans behöver det vara i ett stadie där det inte längre skapar obehag för någon. Sen hoppas jag att inga lärare någonsin visar könsorgan för sina elever, eller ens sina nakna kroppar.