Watership Down [Ulvlek!]

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 157
  • Visningar Visningar 68 951
Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista DL5

14:03 LenaH röstar på Mirtai
16:28 Habina röstar på quarter4ever

17.25 Koppen röstar på thoora
17.42 quarter4ever röstar på Lobelia
17.44 Koppen tar tillbaka sin röst på thoora
19.08 Koppen röstar på Mirtai
19.24 thoora röstar på quarter4ever
19.26 Lobelia röstar på Mirtai
20.01 Lilltess röstar på quarter4ever
20.18 Mirtai röstar på quarter4ever

Mirtai: 3
quarter4ever: 4
Lobelia: 1

I ljuset av vad Lilltess spekularar i, att Cirkus blev käk för att lägga misstankarna på mig genom Qs kampanj+ min teori sedan nedan. Det blir inte bättre av att Q misstänker de jag av diverse skäl håller som goda.

Q4 Verkade låtsas att hon var min tvilling, blev påkommen och slutade. Jag vet inte vad hon hade i kikaren men det är skumt. Vidare så hakade Q snabbt på Snurris teori om att jag och cirkus satt i lyan. Ganska praktiskt när lyan sedan käkar Snurris strax därefter.Hennes flummiga inlägg med genomgången av kvarvarande talar inte till hennes fördel. Det känns som hon inte vill ta ställning till något.

Detta+ att jag blivit lite mer velig om Mirtai gör att

Lobelia ändrar röst till Quarter4ever

Röstlista DL5

14:03 LenaH röstar på Mirtai
16:28 Habina röstar på quarter4ever

17.25 Koppen röstar på thoora
17.42 quarter4ever röstar på Lobelia
17.44 Koppen tar tillbaka sin röst på thoora
19.08 Koppen röstar på Mirtai
19.24 thoora röstar på quarter4ever
19.26 Lobelia röstar på Mirtai
20.01 Lilltess röstar på quarter4ever
20.18 Mirtai röstar på quarter4ever
20.21 Lobelia ändrar röst till quarter4ever

Mirtai: 2
quarter4ever: 5
Lobelia: 1

Jag har inte tänkt på den aspekten av käket, men med tanke på misstankarna mot mig så trodde jag inte att jag själv skulle bli käkad.

Jag har funderat på att rösta på Q också men som hon sticker ut hakan så funderar jag på om hon är självmordsbombaren, därför lade jag rösten på mirtai även om jag egentligen misstänker Q mer. Funderar lite på att byta med tanke på att jag är lite säkrare på Q och aspekten du drar upp är ännu en pusselbit. Vore hon god så skulle hon inte vara så stensäker på min ondska.
Självmordsbombaren kan ju välja att dö när som helst. Däremot kan hon vara magikern och lynchar vi den så ryker en ulv ändå. Hon kan alltså spela så här galet för att bli lynchad (lex @Idahoe ).

Idag måste jag ändå säga att det är Q4E som förbryllar mig mest. I natt la hon dessa inlägg, där hon ser ut att vilja ta tillbaka sina misstankar mot Lobelia:

jag tycker att de med dessa inlägg nedan bla tar bort fokuset på "kriget" mellan cirkus och Lobelia
där det ett tag verkade som alla skulle välja sida åt något håll
De bidrog alltså till att få fokus på att hitta en ulv ,
Jag tror att ulvarna haft lilla julafton under dagen idag och i början på röstningen,
de har liksom inte behövt göra något för att röster skulle trilla in på Lobelia och cirkus.
Iom det ändrade fokuset så började röster istället komma på FiaM och flera ändrade röster från cirkus till FiaM, annars hade nog Lobelia , eller cirkus rykt!

och att ha tankarna med sig är ju mest ett uttryck för att man tänker till, och inte direkt tankar nedskrivna, iaf som jag brukar tolka det
Men samlade ändå ihop det som jag tycker de bidrog med för att få fokus på FiaM, och att jag håller det för mycket troligt att Lobelia , eller cirkus, åkt om inte så många kunnat samlats kring FiaM istället
Nu har jag fortfarande ett viss mått av paranoia kvar att nån av cirkus el Lobelia skulle vara ond,
men det verkar mer och mer som att så inte är fallet!
Cirkus tror jag att jag har pusslat in nu också ;)

Till att nu idag tvärvända tillbaka igen och misstänka Lobelia igen? Ordentligt. :confused:

Jag har hittills hållit Q åt det goda hållet, men nu jäklar vet jag inte alls vad jag ska tro. Tog hon tillbaka sina misstankar för att inte få misstankar mot sig själv? Och insåg sedan att det inte fanns någon annan att misstänka idag utan vände igen, tillbaka till Lobelia?

Q rusade idag upp till toppen på min stygglista tror jag.

Ska jag vara helt ärlig så har jag INGEN aning om var jag ska börja om q4 är god.
Tja, har du absolut ingen aning så kan det vara en god ide att lyncha mig. För mig blev möjlig ond listan ganska kort och troligen ond ännu kortare, efter dusten mellan mig och FiaM, se tidigare teoriinlägg.

Har hängt med lite taffligt under eftermiddagen (därav konstigt inlägg från lur) men försöker få grepp om situationen.

Idag måste jag ändå säga att det är Q4E som förbryllar mig mest. I natt la hon dessa inlägg, där hon ser ut att vilja ta tillbaka sina misstankar mot Lobelia:

Till att nu idag tvärvända tillbaka igen och misstänka Lobelia igen? Ordentligt. :confused:

Jag har hittills hållit Q åt det goda hållet, men nu jäklar vet jag inte alls vad jag ska tro. Tog hon tillbaka sina misstankar för att inte få misstankar mot sig själv? Och insåg sedan att det inte fanns någon annan att misstänka idag utan vände igen, tillbaka till Lobelia?

Q rusade idag upp till toppen på min stygglista tror jag.
Har du hunnit läsa inlägget där hon petar in mig LenaH och Ga som onda? Bara för att koppen skämtade om det.

Jag känner väl mest att om quarter4ever inte är ond (eller god som vill bli lynchad för att ta med sig en ond), så får ulvarna gärna käka mig inatt. För jag vet inte alls vem jag skall lita på längre. :arghh: Jag är extra god inatt, eftersom jag ätit mumsiga skorpor.

Yepp, fortfarande inget onyttigt för mig. -10,6 kg sedan årsskiftet, så jag fortsätter...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 780
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka