DL4
13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia
20:13 LenaH röstar på cirkus
20:19 thoora röstar på glömmerallt
20:30 Lobelia ändrar röst till cirkus
21:09 glömmerallt röstar på FiaM
21:13 Habina röstar på FiaM
21:14 LenaH ändrar röst till FiaM
21:19 Lobelia ändrar röst (igen) till FiaM
21:25 FiaM röstar på Lobelia
glömmerallt: 1
Lobelia: 5
FiaM: 5
Jag ska försöka plita ner några tankar utifrån gårdagens röstning. Utifrån händelserna sen dess så börjar jag kraftigt misstänka att jag haft fel om glömmerallt, för plötsligt har en ny trolig roll utkristalliserat sig. Jag vill ju ogärna rätta de som talar gott om mig, men jag såg att någon hållt det faktum att jag lagt en utstickande uddaröst som en indikation på att jag inte sitter i lyan. När jag la min röst så var det ingen uddaröst och sen var jag inte inne förrän efter lynchen var klar, så just det säger inte så mycket alls om ifall jag sitter i lyan eller ej. Sorry.
I vilket fall, de som röstat på FiaM är Koppen, glömmerallt, Habina, LenaH och Lobelia.
De som röstat på Lobelia är (cirkus), Klara, quarter4ever, Mirtai (och FiaM).
Lobelias och FiaMs röster på varandra vet jag inte om det säger så mycket. Jag är lite dåligt insatt i hur många extraröster som kan påverka (måste kolla på det), men jag gissar att om jag varit på väg att åka ut hade jag också röstat på en annan som riskerade samma öde. Jag har ju tidigare velat hålla Lobelia åt det goda hållet och att hon deltar i att sätta spiken i kistan för en ulv vill jag inte precis sätta på hennes minuskonto.
Koppen tror jag också på i en god roll och jag har svårt att Habina och LenaH så aktivt är med och röstar ut en ulv om de själva är onda. Enligt det här skulle ju i så fall ingen ond ha lagt någon röst på FiaM och det kanske är en väl optimistisk tanke?
Sen vet jag inte om jag tänker helt fel nu, men att alla röster (bortsett från min) är fördelade på två spelare där den ena är ulv, talar inte det för att den andra är god? Det känns väldigt märkligt om lynchen står mellan två onda och övriga onda då hakar på. Fast jag har inte avancerat så långt i det här med alibitänk än, så jag vet inte... Dessutom är det ju inte så många onda kvar.
Jag
tror i alla fall att Lobelia är god och då blir ju rösterna på henne i någon mån intressanta. Problemet är bara att jag tror att Klara är siad god och kvar är då quarter4ever och Mirtai. Bägge har genomgått någon typ av kris under spelets gång och jag känner att jag inte riktigt har fått grepp om dem. Det behöver ju för all del inte betyda att de är onda, men ja... Vart landar jag med det här?