Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är en riktig skitvecka hör hemma. Inte nog med att svärfar ligget på sjukhus så ringde mamma nyss och är på akuten med misstänkta proppar i lungan :arghh:

Men kära nån, vad är det som händer!
Stor kram från mig!

(jag har ju haft en propp i hjärnan så jag vet hur läskigt det är med proppers)

Nej det har jag hövdat hela tiden också. Kan det vara en ulv bland de som skriver att hon kan ha blivit siad?

Här förklarar du som jag tänker.

Det är bara Lobelia som hävdat att hon är siad ond och att Snurris röstade på henne därför. Ingen annan köper det, snarare tvärt om.

Jag kommer att spamma er med lite inlägg nu, egentligen har jag inget hopp om att ni ändrar er och vet definitivt inte om Cirkus som det mesta kommer att handla om är ulv. Hon agerar däremot konstigt och ha det i åtanke efter 21:30, jag satt som spelledare och såg hur hon manipulerade hela leken och vilka metoder hon använde så jag känner igen en del, dock inte martyrgrejen. Den är ny för idag.

Jag börjar med stackars cirkus, tydligen lyckades jag lura henne att rösta på BSF

Så här ser relevant del av röstlistan ut

5:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Jag lyckades slå blå dunster i huvudet på henne till den grad att hon röstar 10 minuter innan mig. Till saken hör att jag gick hårt åt BSF dagen innan och valde att inte rösta på henne utan på Paddis som visade sig vara ulv, gårdagen tjafsade jag mest med FiaM. Vist det tangerade ämnet BSF , och visst tjafsade vi vidare en aning, men inget mot gårdagen. Det är i vart fall ett bra udda sätt att försöka få folk att rösta på någon eller hur? Kolla själv mina inlägg.

Här är våra röstinlägg förresten
Jag har inte ändrat ståndpunkt så särskilt.
Jag har några jag tycker lutar över på goda sidan. Sen har jag gänget neutrala och sen några jag tycker varit skumma.

BSF ligger överst på den listan, inte minst med avseende på den eventuella bloopern. Jag tycker iofs att hon varit något mer redig idag, men det är rätt märkligt att hon uttrycker sig som att FiaM svarat undflyende, det har ju flera noterat och igen så känns det som om det kommer en självklarhet från en potentiell ulv dom är pressad - precis som jag tycker att FiaM betett sig som en pressad ulv. Jag tycker att BSF inte riktigt levererar trovärdighet till 100% här.

FiaM är helt klart också en ulvkandidat iom hennes diskussion med Lobelia och hur hon hanterar den, hennes svaga röst på Lilltess och ihop med glömmerallts analys i inlägg #918 så känns det än mer sannolikt att här kan det följa sig en ulv.

thoora är fortsatt under lupp och inget nytt har ju inkommit som talar varken för eller emot. En av sakerna som jag håller emot henne är hennes lätta röst på Koppen - vilket kan vara en sån förstagångsspelares enkla val, rösten på glömmerallt är inte heller till hennes fördel faktiskt. Jag tror ju att glömmerallt är möjligt god.

cirkus röstar på blacksmithfarm

teori enligt ovan.

Nu börjar jag bli nojig för att folk delar upp rösterna mellan mina huvudmisstänkta. Eftersom min misstanke mot FiaM delvis baserar sig på att jag tror BSF är i lyan så.

Lobelia röstar på @Blacksmithfarm

BSF har utmärkt sig genom sina konstiga teorier som helt saknar realism, hon agerar som hon vet att hon letar onda bland goda och reflekterar inte nog över sina teorier för att inse orimligheten som lyser om dem.

Bedöm själv vem som påverkat vem om vi alls påverkat varandra, letar ni vidare i mina inlägg så hittar ni snabbt att cirkus och jag inte direkt har samma infallsvinkel.

Så alltså stackars stackars cirkus som blivit lurad att rösta på BSF av elaka Lobelia:angel:

Känner i detta läget att jag håller kvar min känsla att FiaM skulle vara ond. Så om Lobelia ryker och nu ÄR god, har jag inte bidragit till det iaf. Och om hon skulle vara ond, ja då ser jag annorlunda på Fia

Jag kan väl iofs se det skumma med @Lobelia men för mig sticker @cirkus ut mycket mera.
Flera håller cirkus som god, varför?

Lövtunna teorier mot flera spelare, de mot thoora tycker jag att jag har slagit hål på flera gånger men de dyker upp igen.
Jag säger fortfarande inte att thoora är god men bättre än så måste det vara mot en ny spelare.

Hon har hängt med rätt bra utan att egentligen bidra med så mycket och jag tycker det är olikt cirkus.

LenaH röstar på cirkus

Uppdaterar listan:
DL4
13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia
20:13 LenaH röstar på cirkus

glömmerallt: 1
Lobelia: 4
FiaM: 1
cirkus: 1

Och @Mirtai Kram, hoppas att det går bra!

Nu har jag läst i genom dagens inlägg lite mer noga och jag har lite svårt att förstå hetsen mot Lobelia. Möjligt att hon drar en del förhastade slutsatser (jag avskyr när personer som låter tvärsäkra sedan visar sig inte vara fullt så tvärsäkra...), men jag tycker ändå det verkar som hon resonerar med goda avsikter. Nu har hon kanske lurat mig som bara den, men just nu vill jag inte rösta på henne.

Däremot vill jag ta fasta på spionens båda röster på glömmerallt. När Paddington visade sig vara ulv uteslöt jag att glömmerallt också skulle vara det, men det kanske var förhastat ändå. Jag är osäker på om glömmerallt blivit siad, men något i det Snurrfian fick reda på gjorde ändå att hon röstade, inte bara en utan, två gånger på henne.

thoora röstar på glömmerallt

Jag kan väl iofs se det skumma med @Lobelia men för mig sticker @cirkus ut mycket mera.

Lövtunna teorier mot flera spelare, de mot thoora tycker jag att jag har slagit hål på flera gånger men de dyker upp igen.
Jag säger fortfarande inte att thoora är god men bättre än så måste det vara mot en ny spelare.

Hon har hängt med rätt bra utan att egentligen bidra med så mycket och jag tycker det är olikt cirkus.

LenaH röstar på cirkus

Jag har målat lila igen

Eftersom jag har hålligt cirkus något åt det goda hållet så borde jag väl svara på det där och det är dels att hon röstade på Paddi tidigt(dock kan ju det va taktik) sen så passar en pusselbit i mitt pussel ganska bra in på henne, jag är långt ifrån säker det men det gör att hon inte tillhör de mest misstänkta i nuläget.

För övrigt är jag väldigt förrvirrad just nu, måste nog gå tillbaka och läsa mer. Lobelias röst på mig är jättekonstig men jag vill inte röstapå henne bara för det jag behöver kolla upp henne nogrannare, ska kika lite mer på vad snurrfian skrivit också och se om det kan ge något, har bara kikat på det Q samlade ihop hittills.

DL4
13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia
20:13 LenaH röstar på cirkus
20:20 thoora röstar på glömmerallt

glömmerallt: 2
Lobelia: 4
FiaM: 1
cirkus: 1

Nu har jag läst i genom dagens inlägg lite mer noga och jag har lite svårt att förstå hetsen mot Lobelia. Möjligt att hon drar en del förhastade slutsatser (jag avskyr när personer som låter tvärsäkra sedan visar sig inte vara fullt så tvärsäkra...), men jag tycker ändå det verkar som hon resonerar med goda avsikter. Nu har hon kanske lurat mig som bara den, men just nu vill jag inte rösta på henne.

Däremot vill jag ta fasta på spionens båda röster på glömmerallt. När Paddington visade sig vara ulv uteslöt jag att glömmerallt också skulle vara det, men det kanske var förhastat ändå. Jag är osäker på om glömmerallt blivit siad, men något i det Snurrfian fick reda på gjorde ändå att hon röstade, inte bara en utan, två gånger på henne.

thoora röstar på glömmerallt

Hur tänker du nu? Första gången Snurrfian röstade på mig kan hon inte haft någon info. Så det blir väldigt märkligt att du använder det i motiveringen av din röst.

Jag vet att du är ny och att det kan vara svårt, men den där motiveringen känns inte alls genomtänkt.

LenaH röstar på cirkus

Jag håller cirkus som god för att jag tycker att hon ger ett intryck av att seriöst leta ulvar. Hennes åsikter stämmer mycket överens med mina. Jag vet att jag blivit lurad av henne förr, men jag tror faktiskt inte att jag blir det den här gången.

Jag håller cirkus som god för att jag tycker att hon ger ett intryck av att seriöst leta ulvar. Hennes åsikter stämmer mycket överens med mina. Jag vet att jag blivit lurad av henne förr, men jag tror faktiskt inte att jag blir det den här gången.

Cirkus och jag är inte överenns om så mycket(typ bara att du är god:p) men jag tycker inte heller att hon har gjort något särskilt skumt och som jag skrev till Lena så har jag en passande pusselbit till @cirkus .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar