Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
lyfter fram denna så jag kan tänka lite:
Note to self: första raden är till BM valet!
Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington -Blacksmithfarm
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm

Usch va fult Buke är nu. Ska vi ha grått?! :wtf:

Fö har jag lagt vissa åt sidan och blrjat kika på de som håller sig i bakrunden. Känns lite som att de sitter med en skål popcorn och skrattar åt oss. :(
Vi är inte säkra nån av oss, vi griper efter halmstrån allihop och röstningarna har inte gett mycket heller.

Jag är inte alls lika säker på att Klara är siad, som vissa av er.
GA vet jag inte alls var jag ska sätta henne. Hon brukar dock vara ond när hon spelar som hon gör denna gången.
Lilltess vill jag ha som god just nu och även Cirkus.

Däremot kommer jag granska Q4, thoora, fiaM, Mirtai och Lobelia.

Habina är neutral och svårplacerad. Tycker hon står med halva högerfoten mot ett mycket varmt ställe med en lägereld uppe på en kulle. Men är inte säker.

Har jag missat nån?

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington -Blacksmithfarm
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm

Jag gör sådär för att markera BM-rösterna lite bättre.

quarter4ever är en av de som verkar leta. Hon frågar och letar fram saker på ett sätt som känns genuint.

cirkus
är en av de riktiga rävarna i det här spelet. Jag tycker att hon kommer med bra funderingar och vill gärna att hon ska vara god.

Habina
tyckte jag kändes lite ”matt” igår men har kommit igen bra idag. Verkar vara fundersam på cirkus, Lilltess, Lobelia och glömmerallt. Tror inte att alla sitter i lyan men att någon av dem kan göra det. Tar även upp ett möjligt scenario med vår kära trekant till BM-valet, där hon nämner glömmerallt som ulv men med glimten i ögat. Tycker att hon får sina teorier vända upp och ner när det visar sig att Snurrfian är spion. Jag vet inte riktigt var jag ska placera Habina än, några har henne som kandidat till lyan och de har ju följt med i leken hela tiden och har säkert koll. Själv är jag öppen för tanken men vill inte sätta henne där riktigt än, vill hinna läsa leken mer först.

LenaH
kommer med en hel del intressanta teorier, misstänker att vi har en slipad lya och funderar på om det kan vara Habina, cirkus och Lobelia som sitter där. Stämmer det så har vi nog problem för alla de spelarna är fantastiskt skickliga… Själv vågar jag inte säga om hon har rätt eller fel men kommer att vara uppmärksam. Hon diskuterar även vilken information som Snurrfian kan ha fått i egenskap av spion. Lena känns vass den här leken så jag hoppas innerligt att hon är god.

Koppen
har fortsatt i bra stil, hon kommer med klara, tydliga inlägg och mycket mindre konstigheter än hon brukar. Röstade innan nattDL vilket väckte en del spekulationer om hur hon kunde vara säker på att överleva natten? Vet inte vad det står för om ens något som jag ser det finns det tre alternaiv: ulv, ängel eller tankevurpa och jag tippar nästan mest på det sista, tror jag.

Lobelia
vet inte riktigt var jag har henne. Har inte mycket att säga om hennes utfrågning igår, jag hade varken svar eller tid. Den stora anledningen till att jag inte hade vettiga svar är som jag försökte få fram att jag hade snabbläst leken och skrivit ner vad jag reagerade på, positivt och negativt, jag hade inte tid att fundera kring sakerna och därför hade jag inga vettiga svar sedan heller. Det som verkade vettigt just när jag läste det var kanske inte vettigt vid en andra påsyn. Hon har mycket tankar och åsikter och driver verkligen men åt vilket håll?

Mirtai
är inte heller någon som jag har reagerat på. Kommer med tankar och teorier som jag kan hålla med om är möjliga. Börjar prata politik med LenaH mitt i allt?! Snälla Mirtai, det här är en lek, inget vuxenprat tack! Vet inte var jag ska placera henne heller än, men fortsätter poliktikpratet kommer jag att skrika ulv!

thoora
har fått en hel del misstankar mot sig men jag har inte blivit helt klar på om de kommer från att hon är duktig för att vara nybörjare eller om det är på grund av vad hon faktiskt har skrivit? Jag håller med om att hon har börjat den här leken starkt för att vara nybörjare men skulle hon verkligen komma med så mycket frågor om hon satt i lyan?

glömmerallt
var den som drog igång spelet med första BM-rösten och har fått en hel del ögon på sig för det. Jag håller med om att det är värt att fundera på om det ligger något bakom triangeln glömmerallt, fio och Paddington, speciellt efter vad Snurrfian har skrivit. Hon tycker själv att hon inte har haft en bra nivå på sitt spelande den här gången (vet hur det känns)

Klara
, jag håller med er andra om att hon förmodligen blev siad som god av bollen_. Hela hennes spel tycker jag tyder på att hon verkligen letar ulvar.

Lilltess
har jag lite svårt att placera just nu. Jag panikröstade på henne igår med en teori som var tunnare än vatten. Jag hann inte läsa igenom leken och alla deltagare innan jag var tvungen att rösta och fick gripa efter ett halmstrå. Min motivering i går var att jag inte tyckte att hon förde leken framåt och det står jag för eftersom jag bara kunde jämföra med de andra som jag hade med i mitt teoriinlägg och i den jämförelsen tyckte jag att de bidrog med mer. Efter det inlägget tycker jag att hon har kommit igång lite mer vilket jag ser som positivt.

Lobelia, bollen och snurris i lyan?! Lustigt att FiaM lyckas pricka in två stycken vrålgoda roller :cool:
Vad menar du med det här? Det jag har kommenterat är att jag tycker att Lobelia reagerar starkt när hon får teorier emot sig så var hittar du att jag har satt någon av dem i lyan? :confused:

Jag blir inte riktigt klok på alla era funderingar om eventuella sior?

Om jag läser det som Snurris skrev så tycker jag det är ganska klart? Klara är siad god och i övrigt finns det inte så mycket att utläsa?

Jag tror inte att glömmerallt är siad, tycker inte jag kan läsa något i någons kommentarer som tyder på det. Jag tycker däremot att hon är ovanligt tillbakadragen.

Koppen tycker jag känns som hon letar onda ordentligt och är på hugget på ett bra sätt.

Habina verkade igår sättas åt den goda sidan baserat på att hon röstat på 2 onda. Själv tycker jag att det
borde krävas mer än så för att bli godförklarad i det här läget. För som @cirkus påpekar, i den här leken finns inga andra sätt att luras än att genom röstningar och teorier.

Lobelia tycker jag beter sig riktigt skumt just nu. Lägger en svag röst på glömmerallt baserat på att Snurris skulle ha spionerat på en sia och jag tycker inte den teorin håller

jag har roat mig att gå igenom snurris inlägg och det var ganska magert med info som kom fram,
kan ju varit så att spioninfon första natten var svårtydd?
Jag har redan sett att flera dragit upp inlägg vad det gäller ev sior och annat efter DL1
så jag har koncentrerat mig på det som hände igår efter dl3 och imorse innan nattDL3

Jag har också reagerat på att ingen verkade se vad jag skrev igår men att @Lobelia idag verkar använda det som "sin" teori, jag undrar lite varför...

Det var alltså så... :( Jag hoppades in i det längsta att ni andra faktiskt hade rätt... Men det rätade ut en del för mig, jag har några som jag vill kika närmare på...

mina papper så är det du och FiaM som är mest misstänkta, jag tycker att @quarter4ever aktivt verkar leta ulvar och försöker ha ordning. Mig själv har jag full koll på och vet att jag inte sitter i lyan. ;)

Jag börjar fundera om jag verkligen tänkte rätt, det talar mer för som @LenaH funderar på att det kanske var väldigt väl regisserat att Paddington skulle åka. Det får mig att åter igen börja fundera på vad som egentligen händer.

@quarter4ever Jag undrar om du inte är något på spåren när det gäller @Lobelia men samtidigt vet jag inte om jag vågar lita på dig, du har lurat mig förr... ;) Men något skaver med Lobelia, javisst hon var drivande med Paddington, men kan det ha varit ett drag för att godförklara sig? Precis som @LenaH är inne på som verkar det draget varit väldigt väl regisserat, Paddington verkade inte överraskad över de många rösterna och försvarade sig inte mot teorierna utan ryckte lite på axlarna...
Jag måste nog läsa lite mer under dagen för att få lite koll på Lobelia.

@Snurrfian och @quarter4ever

Så ni menar att lyan offrar fio och Paddis för att godförklara mig och Cirkus så att vi ska kunna så till att en 4-5 goda blir lynchade på raken i godan ro utan vi blir misstänkta och på så sett säkra lyans vinst?

Jag är inte så säker på att jag sätter in Cirkus med dig för att vara helt ärlig.... ;) Men Fio gjorde bort sig och där tror jag att lyan insåg att det inte gick att rädda och jag skulle inte bli överraskad om en rutinerad lyan utöver Fio utövar damage controll genom att offra Paddington, att både du och Paddington är tillräckligt skickliga och erfarna för att det skulle kunna fungera behöver jag väl knappt skriva? :D

Varför inte? ;) Självklart var det goda med och röstade ut BSF, annars skulle hon inte ha åkt. Sen är ju frågan om det var ulvar som drog igång det, eldade på eller bara höll med? Jag har inte ens skrivit att jag är övertygad om att du är ulv, bara att jag skulle titta närmare på dig idag eftersom jag upplever att det är något som skaver. Det tyckte jag om BSF igår också och kom fram till att jag inte trodde på henne i lyan men jag var fortfarande inte säker på att hon var god. Nu var hon god men det jag ville peka på var att jag faktiskt kom fram till att hon inte var i lyan.
Ditt sätt att säga att alla teorier om dig är helt kass är rätt intressant, och att vilja plocka med flera i teorierna mot dig:

Nej det var inte att du bemöter teorierna som jag tog upp utan att du gjorde det genom att dra med andra, kanske med förhoppning om att även de ska gå in och bemöta teorier. Om du inte bemötte så skulle jag bli väldigt orolig! ;)

Det där med vad "lyan borde göra" har jag gett upp för länge sedan, jag har gått på den ett par gånger "lyan borde inte göra så alltså borde A vara god" "nämen oj lyan gjorde inte som den borde ha gjort A var visst ulv" Alltså utgår jag ifrån att lyan inte följer några som helst "de borde" eller "så skulle de aldrig göra" :D

Nu lär ju snurris inte fått mer än en enda ynka spionrad efter DL1, men hon vet ju vem hon skickade full info till DL2!

Senast ändrad:
Det här tar så många vändningar, så jag vet knappt var jag ska börja.

Efter dagens diskussioner har jag svårt att tro att cirkus och Lobelia sitter i lyan tillsammans i alla fall. Var och en för sig vet jag dock inte.

När det gäller Koppen och Klara så tänker jag att det finns så mycket information i omlopp och inget tyder på att de har något fuffens för sig. Antingen luras de duktigt, men mest troligt känns att de är goda.

Fin röstningsstatistik har Habina och Lilltess med två onda vardera, Lilltess eventuellt ännu bättre eftersom vi inte känner till FiaM:s sida. FiaM är bubblare och har inte deltagit i att rösta ut någon god ännu, vilket inte heller quarter4ever har men hon har röstat på mig, så... :p

Det finns väl bara två möjliga sior i omlopp?
Den tredje som då storbonden kunde ha gjort bör hon inte fått något resultat av.

Jag håller med dig om att det ser ut som om glömmerallt kan vara siad och då eventuellt som ond iom att Snurrfian lagt sin röst där i DL2.

Hur tänker du då? Om någon siat mig som ond(vilket är omöjligt eftersom jag inte är det) så skulleväl den personen röstat på mig?? Snurrfian röstade först på mig det skulle hon väl knappast vågat om jag var siad hon vet ju inte resultatet av sian.

Jag finner det också ganska osannolikt att jag skulle vara siad god? då måste ju snurrfian ju helt missuppfattat vem som siat mig, nja det tror jag inte på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst