Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har roat mig att gå igenom snurris inlägg och det var ganska magert med info som kom fram,
kan ju varit så att spioninfon första natten var svårtydd?
Jag har redan sett att flera dragit upp inlägg vad det gäller ev sior och annat efter DL1
så jag har koncentrerat mig på det som hände igår efter dl3 och imorse innan nattDL3

Nu lär ju snurris inte fått mer än en enda ynka spionrad efter DL1, men hon vet ju vem hon skickade full info till DL2!
Tack q!

Alla dessa citat får i allafall mig mer säkerpå att Lobelia är ond. Plus att Lobelia bygger sin teori mot glömmerallt på att glömmerallt är siad och att Snurris röstar på henne därför. Jag tror inte det. Snurris lag första rösten så det resonemanget stämmer inte.

Dessutom så måste ju lyan jobba hårt på att godförklara sina medlemmar när inga andra lurmöjligheter finns så jag tro att om de regisserat/damage controllat att Paddi skulle ryka är väl ett utmärkt alibi att lägga första rösten där.

jag erkänner också att jag blev rätt sur då jag tyckte hon lurade mig igår så jag nappade lite på hennes bete idag med flit och glad i hågen fortsatte hon att driva på mot glömmerallt - vilket också var mitt syfte för att se om hon ville titta åt något annat håll, men det gjorde hon inte - hon hoppades väl på en upprepning av gårdagen.

Nu måste jag erkänna att *jag* inte känner till glömmerallts roll, men resonemanget som Lobelia lägger fram stämmer inte.

En fråga till - vad pekar på att Lobelia skulle vara god? Inget annat än förstarösten på Paddi och den tror jag är ett alibi.

cirkus röstar på Lobelia

Hur tänker du då? Om någon siat mig som ond(vilket är omöjligt eftersom jag inte är det) så skulleväl den personen röstat på mig?? Snurrfian röstade först på mig det skulle hon väl knappast vågat om jag var siad hon vet ju inte resultatet av sian.

Jag finner det också ganska osannolikt att jag skulle vara siad god? då måste ju snurrfian ju helt missuppfattat vem som siat mig, nja det tror jag inte på.

Men HUR menar du nu?

Men HUR menar du nu?

Ja om jag var siad så tror jag inte snurrfian lagt en förstaröst på mig, det verkar ju lite riskabelt kan jag tycka eftersom hon inte vet resultatet av sian? Och hon fick väl all info första natten? Däremot kan jag eventuellt vara siad god senare av byfånen men inte den natten snurrfian fick all info verkar inte rimligt

Jag tycker dessutom ingen har skrivit något som tyder på att de siat mig, de flesta verkar lika osäkra på mig som jag på dem.(jag var inne på att lobelia kunde siat mig ett tag men det har hon uppenbarligen inte eftersom hon ändrat sig och misstänker mig nu)

Ja om jag var siad så tror jag inte snurrfian lagt en förstaröst på mig, det verkar ju lite riskabelt kan jag tycka eftersom hon inte vet resultatet av sian? Och hon fick väl all info första natten? Däremot kan jag eventuellt vara siad god senare av byfånen men inte den natten snurrfian fick all info verkar inte rimligt

Jag tycker dessutom ingen har skrivit något som tyder på att de siat mig, de flesta verkar lika osäkra på mig som jag på dem.(jag var inne på att lobelia kunde siat mig ett tag men det har hon uppenbarligen inte eftersom hon ändrat sig och misstänker mig nu)

Det var att du skrivit:

inte siat mig som GOD
som jag reagerade på.

jag har roat mig att gå igenom snurris inlägg och det var ganska magert med info som kom fram,
kan ju varit så att spioninfon första natten var svårtydd?
Jag har redan sett att flera dragit upp inlägg vad det gäller ev sior och annat efter DL1
så jag har koncentrerat mig på det som hände igår efter dl3 och imorse innan nattDL3

Nu lär ju snurris inte fått mer än en enda ynka spionrad efter DL1, men hon vet ju vem hon skickade full info till DL2!

Hm, det var någon(?) som lyfte teorin att snurris borde veta ängeln och skickat infon till den, om det är fallet kanske hon inte vill avslöja till vem liksom för att inte hjäälpa ulvarna?

Det var att du skrivit:

inte siat mig som GOD
som jag reagerade på.

Ja? jag tror ingen siat mig överhuvudtaget, det verkar inte så på folksinlägg. Och eftersom jag vet att jag är god så vet jag ju att de bara kan sia mig som god så det är ju det som intressant att kika på för mig. Dock kan ju inte du göra så du får ju se det från bägge håll.

Ja? jag tror ingen siat mig överhuvudtaget, det verkar inte så på folksinlägg. Och eftersom jag vet att jag är god så vet jag ju att de bara kan sia mig som god så det är ju det som intressant att kika på för mig. Dock kan ju inte du göra så du får ju se det från bägge håll.

Och nej, jag tror inte heller att du är siad alls.
jag bara slog hål på Lobelias teorier.

Hm, det var någon(?) som lyfte teorin att snurris borde veta ängeln och skickat infon till den, om det är fallet kanske hon inte vill avslöja till vem liksom för att inte hjäälpa ulvarna?
ja det är en mycket bra poäng!
Men ulvarna borde väl ändå ha en bra aning om vem ängeln är om de nu försökte käka den ( om de nu inte träffade nattvakten) den gången käket misslyckades?
Givetvis ska hon inte skriva ut vem ängeln är, rent av skitdumt ju,
men att ge en liten vägvisning om vem hon har litat på så här i efterhand när hon rykt är väl på sin plats?

Och nej, jag tror inte heller att du är siad alls.
jag bara slog hål på Lobelias teorier.
Nej det har jag hövdat hela tiden också. Kan det vara en ulv bland de som skriver att hon kan ha blivit siad?
Hur tänker du då? Om någon siat mig som ond(vilket är omöjligt eftersom jag inte är det) så skulleväl den personen röstat på mig?? Snurrfian röstade först på mig det skulle hon väl knappast vågat om jag var siad hon vet ju inte resultatet av sian.

Jag finner det också ganska osannolikt att jag skulle vara siad god? då måste ju snurrfian ju helt missuppfattat vem som siat mig, nja det tror jag inte på.
Här förklarar du som jag tänker.

Har skummat igenom FiaM lite.
Framför allt det första inlägget. Jag hade själv inte hunnit dit i mina tankar därför tyckte jag att de var bra funderingar. Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.
Det fetstilta har jag kommenterat tidigare. Jag tolkade det som ett försök att hinta och få oss (mig iaf) att hon hade en god roll med sia av nåt slag. Samtidigt mer eller mindre ondförklarar hon BSF.
Jag uppfattar detta som du sätter BSF mot det goda hållet, som jag skrev, jag har inte påstått att du godförklarat henne. Du ser en bra förklaring, där man lätt kunnat sätta henne mot onda hållet och menar hon har bra teorier, du gör det försiktigt som du egentligen inte vågar skriva det rätt ut. Det jag ser är någon som helst inte vill ondförklara en kompis och ser det positiv i det lilla.

Är det det här du menar du håller med om och stämmer överens med dina tankar, de som du syftar på med det lila? Ärligt talat, är det ens värt att nämna?
Fler än jag som lagt märke till det iaf
Ursäkta felformulerat av mig, för mig är det egentligen inte ett dyft intressant exakt varför du tycker tankarna är vettiga, för mig är det intressant att du hittar några tankar där att ha åsikter om. Det känns mest som du ville klia din kompis under hakan och säga att du håller med, och sedan glömde kolla upp vad du håller med om, att det ens fanns något att hålla med om. Inte ens när jag pressar dig så vill du precisera, inte för jag klandrar dig med tanke på att det inte finns något direkt att hålla med om där eller för den delen inte hålla med om.
Här håller jag verkligen med.
Och rösten på Lilltess som iaf jag sätter åt goda hållet var tunn och svag utan nån bra teori. Kan det vara så att "jag röstar på nån annan för BSF åker ändå?"

Hon nominerar Habina
Röstar på fio i DL1 kl 21:28. Alibiröst?
DL2 röstar hon på Lobelia

Det flrstår jag inte riktigt. Lobelia var verkligen drivande på henne och fick inga direkta svar.
Jag tror att FiaM har en ond roll av nåt slag. Hon sprider ut småeldar här och var, ger tunna teorier och svarar mest undanflyktigt på kommentarer. Nästan som om hon vill hålla sig i bakrunden och inte sticka ut.
Ska se om jag kan hitta nåt mer. Har för mig jag hade nåt annat jag stört mig på :p

Koppen röstar på FiaM

Jag har inte läst sista sidan, men ska precis klättra upp på hästryggen och vet inte när jag kommer hem ikväll. Lägger en säkerhetsröst.

Hade tänkt granska thoora idag, men i ljuset sv Lobelias utspel mot glömmerallt hamnar rösten där.

Jag tror att Lobelia är ond som försöker starta ett drev mot glömmerallt. Hon gör sig själv skyldig till det hon anklagade andra för igår, att inte granska orimligheterna i sina teorier.

Klara röstar på Lobelia

Lobelia seglar upp som en möjlig lyamedlem eller ond utanför lyan sedan gårdagens drev mot BSF som hon startade.
Det var mycket därför jag satte henne i focus , likväl som cirkus , igår kväll och fortsatt att fundera över dessa idag.
Cirkus vet jag är duktig på att luras men får inte den känslan denna gången att hon gör det.
Lobelia har verkligen utryckt sig skumt idag och varit väldigt på i sitt argumenterande mot glömmerallt
Glömmerallts roll vet jag inget om men sättet Lobelia gör idag påminner mycket om vad hon gjorde igår.
När jag sedan granskade snurrfians kommentarer efter DL igår så tycker jag det är uppenbart att hon också är om inte misstänksam så i alla fall fundersam över Lobelia.
Jag väljer att följa i spionens tankar och hoppas hon har rätt!
och lägger därför min röst på Lobelia idag.
quarter4ever röstar på Lobelia

( röstar redan nu då jag behöver till stallet och titta till sjuklingen samt ge spruta i halsen. Kommer följa leken på mobilen men så krångligt att skriva på den )

Det här är en riktig skitvecka hör hemma. Inte nog med att svärfar ligget på sjukhus så ringde mamma nyss och är på akuten med misstänkta proppar i lungan :arghh:

Så jag röstat redan nu och ska försöka fokusera på något annat sen...

Jag röstar på Lobelia för att jag tycker hon har betett sig skumt idag med hennes antagande att GA skulle vara siad ond och sättet hon argumenterar.

Mirtai röstar på Lobelia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar