Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan så har vi en bit till

Att någon siat paddi är inte konstigt, och inte Klara eller GA heller. Jag fick intrycket att GA siats, kan ju ha fel...

Jag vill vädra mina idéer och skriver ovan bland annat, cirkus svara nedan detta är Idag kl 12:06 #1312

Det finns väl bara två möjliga sior i omlopp?
Den tredje som då storbonden kunde ha gjort bör hon inte fått något resultat av.

Jag håller med dig om att det ser ut som om glömmerallt kan vara siad och då eventuellt som ond iom att Snurrfian lagt sin röst där i DL2.

Här håller cirkus alltså med mig, eftersom jag tror att cirkus faktiskt är god och jag vill lägga en tidig röst för att inte behöva skynda hem om det drar ut på tiden så får jag lite stöd i vad jag tror. Jag granskar röstlistan och inläggen noga, tycker mig se vad som hänt. Det jag inte uppmärksammar är att jag är jag faktiskt är på fel dag, dag1 ligger röstar LenaH och Q före snurris på glömmer allt.

Jag postar min röst, ska ge mig av inom någon timme och förväntar mig att vara hemma - någon timme eller mer före DL, men jag trivs i stallet och det drar ofta ut på tiden. Vill inte stressa.

Sedan ser jag Cirkus

Oj, redan en röst.
Jag är verkligen inte så säker att jag hade vågat rösta nu.
Jag har svårt att tro att glömmerallt är siadoch ffa inte som ond I så fall borde inte Snurrfian lagt första rösten på henne i DL2 det borde den som siat ga gjort.

Ja happ, Cirkus har visst ändrat sig.

Jag tror jag ska backa några steg.
jag vill granska thoora igen.
Ingenting som hon gjort har fått mig att släppa misstankarna på henne. Däremot så är hon försvarad av dels Habina och dels Lobelia - kanske någon annan också . Habina har till och med en trolig roll åt henne som god och antyder tvilling, för att det som framförts var att thoora spelade skickligt och verkade ha hjälp. Varför skulle hon inte kunna sitta i lyan och få hjälp? och vem skulle i så fall vara hennes tillskyndare jo, andra i lyan. Nånstans här börjar det klia lite i mig.

Dessutom så tycker jag att Lobelia drev väldigt hårt mot bsf igår och idag kör hon liknande race men lägger istället en tidig röst på glömmerallt och på något vis vill hon få det till att Snurrfian fått spioninfo om att glömmerallt är siad ond och det är därför klokt att lägga rösten där. Både jag och LenaH håller detta som osannolikt, hade Snurris lagt röst nummer 2, ja, då hade jag köpt teorin, men inte att hon på spioninfo skulle lagt röst nummer ett på en som var siad utan att någon annan röstat där innan. Inte en chans. OM en ond siats innan DL2 så är jag säker på att Snurrfian lagt en senare röst på den och det gjorde hon inte. Tycker att Lobelia helt tappat trovärdighet i denna diskussion, jag tror att hon ville dra igång ett drev igen.

Jag har alltså tappat trovärdigheten, enligt cirkus, och det för en sak hon höll med om ett par timmar tidigare samt att jag skulle lurat henne att rösta på BSF (se mitt förra inlägg).
Det verkar som du själv tappat trovärdigheten lite också med tanke på att du nyss skrev

Det inlägget är för övrigt en del av pusslet jag lagt .

Kanske sanning, kanske en efterhandskonstruktion. Du har lurat brallorna av folk förr. Det jag är mest skeptisk till är att du tycktes glömma vad du skrivit alldeles nyligen.

Jag hade inte tid att stanna kvar mycket länge till, men såg till att komma hem i tid för att visa på detta. Jag har ingen aning om om Cirkus är ulv, men jag antar att ni inte tar mitt ord på det förrän efter DL och vi har råd att offra mig för att avslöja ulvarna så det är lugnt. Men jag vill påtala detta så ni inte råkar missa det även om LenaH redan är på hugget.

Ur perspektivet att vara god och sedan se denna uppvisning av cirkus (efter att hon i förra leken lurat brallorna av de goda) så måste hon antingen vara så övertygad om att hon har rätt så att hon fabricerar sin egen sanning för att få ut den hon tror är ond eller så sitter hon i lyan och skattar.

Ni får själv avgöra vad ni tror.

Enligt bland annat inlägget ovan så

Lobelia ändrar röst till Cirkus

Jag har målat lila igen

Eftersom jag har hålligt cirkus något åt det goda hållet så borde jag väl svara på det där och det är dels att hon röstade på Paddi tidigt(dock kan ju det va taktik) sen så passar en pusselbit i mitt pussel ganska bra in på henne, jag är långt ifrån säker det men det gör att hon inte tillhör de mest misstänkta i nuläget.

För övrigt är jag väldigt förrvirrad just nu, måste nog gå tillbaka och läsa mer. Lobelias röst på mig är jättekonstig men jag vill inte röstapå henne bara för det jag behöver kolla upp henne nogrannare, ska kika lite mer på vad snurrfian skrivit också och se om det kan ge något, har bara kikat på det Q samlade ihop hittills.
Men vadå - både Lobelia och Habina röstade på Paddi före cirkus?
Man kan ju inte bara pressa ner bitarna i pusslet om man faktiskt inte riktigt vet vilken form de har?

Jag håller cirkus som god för att jag tycker att hon ger ett intryck av att seriöst leta ulvar. Hennes åsikter stämmer mycket överens med mina. Jag vet att jag blivit lurad av henne förr, men jag tror faktiskt inte att jag blir det den här gången.
Men vilka åsikter har hon? Att thoora är skum?

Jag lyckas inte citera. Min telefon lever sitt eget liv ibland.

Vi är flera stycken som påpekat orimligheter i Lobelias teorier om glömmerallt. Ändå vill hon inte reflektera över detta och fundera ett varv till. Att du väljer att följa Lobelia och köpa hennes argumentation minskar inte mina misstankar mot dig.

Edit - det här är till @thoora alltså.

DL4
13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia
20:13 LenaH röstar på cirkus
20:20 thoora röstar på glömmerallt
20:32 Lobelia ändrar röst till Cirkus

glömmerallt: 1
Lobelia: 4
FiaM: 1
cirkus: 2

Jag lyckas inte citera. Min telefon lever sitt eget liv ibland.

Vi är flera stycken som påpekat orimligheter i Lobelias teorier om glömmerallt. Ändå vill hon inte reflektera över detta och fundera ett varv till. Att du väljer att följa Lobelia och köpa hennes argumentation minskar inte mina misstankar mot dig.

Edit - det här är till @thoora alltså.
Kan du köpa Cirkus argument att jag lurat henne att rösta på BSF trots att hon röstar före mig?

Men vadå - både Lobelia och Habina röstade på Paddi före cirkus?
Man kan ju inte bara pressa ner bitarna i pusslet om man faktiskt inte riktigt vet vilken form de har?

Ja det stämmer men röstningen var fortfarande öppen då.

Pusselbiten har för övrigt inget ed den rösten att göra men mer än så tänker jag inte säga. Sen har jag inte pressat ner någon pusselbit men jag försöker ju placera ut de pusselbitar som finns för att få ihop pusslet :p Så som mitt pussel ser ut nu är @cirkus en snäll bit, men vist kan jag ha fel:)

Jag tror jag har hajat nu och jag tror därför att det är jättekorkat att lyncha @Lobelia . Jag är inte säker men jag tror att jag vet vilken roll hon har.

Kan du köpa Cirkus argument att jag lurat henne att rösta på BSF trots att hon röstar före mig?

Ska kika närmare på just dem biten när jag duschat. Bara för att jag tycker att vi har överensstämmamde åsikter behöver jag ju inte hålla med om precis allt eller veta precis hur hon tänker. Men jag ska kika. Just dom inläggen kom när jag var på väg till stallet, så jag har inte funderat så noga på det.

Nu har jag läst i genom dagens inlägg lite mer noga och jag har lite svårt att förstå hetsen mot Lobelia. Möjligt att hon drar en del förhastade slutsatser (jag avskyr när personer som låter tvärsäkra sedan visar sig inte vara fullt så tvärsäkra...), men jag tycker ändå det verkar som hon resonerar med goda avsikter. Nu har hon kanske lurat mig som bara den, men just nu vill jag inte rösta på henne.

Däremot vill jag ta fasta på spionens båda röster på glömmerallt. När Paddington visade sig vara ulv uteslöt jag att glömmerallt också skulle vara det, men det kanske var förhastat ändå. Jag är osäker på om glömmerallt blivit siad, men något i det Snurrfian fick reda på gjorde ändå att hon röstade, inte bara en utan, två gånger på henne.

thoora röstar på glömmerallt

Det är lite så i den här leken. Jag tror mycket väl GA kan vara ond, men är tveksam och jag gjorde bort mig med min tidiga röst som jag grundade delvis på att cirkus som vill slakta mig nu, höll med och delvis på väl optimistiska tolkningar av vad sior kan ge. Jag har själv bara fått enstaka spionrader och har inte jätte erfarenhet av att tolka dem så jag har nog övertolkat vad man kan läsa ur dem.'

Man kan bli lynchad för att skriva ett stort G istället för litet i den här leken (det har hänt). Det ska bli spännande och se om cirkus kan vrida sig ur knipan om jag dör.

PS en röst på GA är nog bortkastad idag.

Ska kika närmare på just dem biten när jag duschat. Bara för att jag tycker att vi har överensstämmamde åsikter behöver jag ju inte hålla med om precis allt eller veta precis hur hon tänker. Men jag ska kika. Just dom inläggen kom när jag var på väg till stallet, så jag har inte funderat så noga på det.
Kika lite på biten där Cirkus håller med mig om att GA är siad också, och hur inläggen föll. När cirkus började påstå att jag lurat henne är också lite intressant.

Rösta annars gärna på mig som ulv, men utifrån din egen bild och inte Cirkus. Cirkus spelar ett högt spel just nu.

Om man kollar så är det faktiskt Mirtai som drog igång mot bsf redan 21.24 i måndags, dvs före DL - vilket jag också påpekat i inlägg #1255

Sen kollade jag lite på glömmerallts färglagda sammanställning från DL och där noterar hon att både din och Mirtais röst hade kunnat vara försök till räddningsröster.
bollen__ vavr också med i den sammanställningen och hon var ju god. Så då återstår bara ni två i den skaran.

Angående det här cirkus så efter att Paddi visade sig vara ond så tror jag inte någon räddningsröstade, det verkar lite för tillkrånlat att ulvarna skulle rösta mot varandra.

Nu är det ju bara mirtai kvar av dem så jag ar henne mycket försiktigt(det är ju trots allt @Mirtai :D) en liten aning åt det goda hållet.

Det är lite så i den här leken. Jag tror mycket väl GA kan vara ond, men är tveksam och jag gjorde bort mig med min tidiga röst som jag grundade delvis på att cirkus som vill slakta mig nu, höll med och delvis på väl optimistiska tolkningar av vad sior kan ge. Jag har själv bara fått enstaka spionrader och har inte jätte erfarenhet av att tolka dem så jag har nog övertolkat vad man kan läsa ur dem.'

Man kan bli lynchad för att skriva ett stort G istället för litet i den här leken (det har hänt). Det ska bli spännande och se om cirkus kan vrida sig ur knipan om jag dör.

Ibland kan det gå att läsa ut jättemycket av spioninfo men ibland ger den bara mer förvirring.

Med tanke på vad snurrfian skrev när det disskuterades hur mycket spionen kan veta så tror jag tyvärr inte hon hade så mycket info.

Däremot så har jag hittat ett inlägg som tyder på att hon trodde sig veta vem ängeln var. (hon nämner inga namn utan snarare tolkar jag det som att hon tycker att spionen inte ska tala om det)

Alltså just lutar jag åt att både du och cirkus är goda och att ulvar sitter och fnissar åt att pratet går mest kring oss tre:cool:.

Men iof med tanke på mina teorier hittils i leken så kan ni ju mycket väl vara onda bäge två... Men jag kommer nog ändå gå på vad jag tror det känns bäst så.

Annars så känns du mer misstänkt än cirkus nu om jag nu skulle behöva välja mellan er men det vill jag som sagt inte göra.

Ibland kan det gå att läsa ut jättemycket av spioninfo men ibland ger den bara mer förvirring.

Med tanke på vad snurrfian skrev när det disskuterades hur mycket spionen kan veta så tror jag tyvärr inte hon hade så mycket info.

Däremot så har jag hittat ett inlägg som tyder på att hon trodde sig veta vem ängeln var. (hon nämner inga namn utan snarare tolkar jag det som att hon tycker att spionen inte ska tala om det)

Jag blev nog exalterad över att äntligen tycka mig komma på något som hade med förbannad spioninfo att göra. Jag borde vetat bättre, jag satt ju och författade spioninfon i förra leken och det enligt ett strikt mönster jag själv bestämt (verkar likt om inte samma som Niyama) Jag har inte lyckats med det tidigare, jag tror mest mitt
inlägg blir fel. Nu gör det inte så mycket för jag tror att om jag åker ut så har nog någon/några personer blottat sig. Vad gör man inte för laget ;)

Jag vet inte vad jag ska tro om dig förresten GA, men det blir en senare fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 143
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA