Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, kan ju säga att jag la första rösten i gårdagens lynch - skulle iväg och visste inte om jag skulle hinn in igen.

Jag trodde kanske att någon av Paddi eller Ga skulle vara ond med tanke på fios nominering. Men jag vågade inte gissa vem.

Dessutom, LenaH, så var ju röstningarna på Paddi i stort baserade på BM- nomineringarna - varför var det mer okej? För att hon visade sig vara ond, eller för att det inte var du som fick rösten?

(sorry om jag blir vass nu, men ni är på väg att göra ett misstag)

Förresten, kan ju säga att jag la första rösten i gårdagens lynch - skulle iväg och visste inte om jag skulle hinn in igen.

Jag trodde kanske att någon av Paddi eller Ga skulle vara ond med tanke på fios nominering. Men jag vågade inte gissa vem.

Dessutom, LenaH, så var ju röstningarna på Paddi i stort baserade på BM- nomineringarna - varför var det mer okej? För att hon visade sig vara ond, eller för att det inte var du som fick rösten?

Alltså, jag vill ju inte att du ska vara ond, men jag får inte ihop det på något annat sätt. Du är ju min Pumbaa! :love:

Jag vet, rösterna på Paddi störde mig faktiskt av den anledningen.
Jag är inte alls säker på att du är ond men är du god så tror jag att jag är på rätt spår i min teori jag svagt lanserat. Jag är alltså så elak att jag är beredd att offra dig eller Fia för att se om jag har rätt.

Hade det funnits något annat sätt så hade jag använt det men det är rätt tydligt vartåt vinden blåser.

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm

Lilltess: 1
FiaM: 3
Blacksmithfarm: 6

Jag är inte alls säker på att du är ond men är du god så tror jag att jag är på rätt spår i min teori jag svagt lanserat. Jag är alltså så elak att jag är beredd att offra dig eller Fia för att se om jag har rätt.

Hade det funnits något annat sätt så hade jag använt det men det är rätt tydligt vartåt vinden blåser.
:mad:(:p)

Lite tankar...

Klara - känns god. Antar att Bollen, som är en bra spelare, siade henne natt 1. Bollens kommentar om att Klara kändes mer god efter natten (kommer inte ihåg exakt hur hon formulerade sig) är i mina ögon en hint om att hon siat Klara som god.

BSF - Har jag misstänkt mer eller mindre hela tiden och nu verkar fler ha fått upp ögonen. Hennes försök att avskriva misstankarna mot Fio i kombination med hennes röstmotivering

LenaH - har faktiskt inga större misstankar mot henne. Tycker hon resonerar vettigt och klokt.

Snurrfian - Tycker att hon spelar på ett sätt som får mig att tro att hon är god. Önskar jag kunde hitta något specifikt exempel men måste nog säga att det mest är att hon brukar spela annorlunda de gånger hon är ond.

Koppen - Hade ett märkligt resonemang om att lyan skulle veta vilken sida hon är på, något som faktiskt inte är möjligt om hon inte sitter i lyan.

glömmerallt - skriver själv att hon inte kommer med så mycket konkreta saker och det stämmer :p Men det gör också att jag är beredd att inte missstänka henne så mycket. En ond glömmerallt är mer på och har bättre koll!

Thoora - ser inte riktigt vad som är så misstänkt?

FiaM - läser vad alla skriver och håller med.

Nä men alltså röstningen, Jag har bestämnt mig för att inte rösta på @Habina , @cirkus , @Lobelia (eftersom de la tidiga röster på paddi) @Koppen (tror som sagt hon är god på grund av såväl hennes som fios röst dag1 ) @Klara (som några redan har påpekat verkar det som om bollen kan ha siat henne god), @LenaH (se tidigare teorier blir för mycket å ena och andra sidan för att sammanfatta) och ja inte mig själv givetvis. Dessutom så tre av de jag räknat up har sagt typ att de inte misstänker thoora så då vill jag inte rösta där heller.

Så då är väl mindre än hälften kvar då, får försöka hinna kika lite mer där då.

Jag försöker få någon ordning på mina funderingar, jag tror mer på en ond Fia M som verkligen smyger under radar för mig, slog spiken i kistan lite fint på Fio och sedan inte bidragit med så mycket mer. Jag tror allt mer att BSF inte sitter i lyan, men jag känner mig inte övertygad om att hon faktiskt är god.
Jag lägger min röst på FiaM för att jag tror att det var en ulvkollega som slog spiken i kistan för Fio, sen en knepig udda röst på Lobelia. Det kan vara tidsbrist men jag tror mer på en ulv som har svårt att hitta något att skriva teorier om. Snurrfian röstar på FiaM

Lite så tänker jag med. Röstningarna kommer ge den del vinkar tror jag.
Har jag fel om dig @Blacksmithfarm tror jag att jag kommer hamna i skottlinjen men det är en risk jag får ta.

Jag har misstänkt BSF länge och tänker hålla fast vid det i den här lynchen.

Jag tycker hennes försvar av Fio var skumt och jag tycker hennes försök att förklara inte gjorde saken bättre. Dessutom röstar några av de jag tror är goda på henne vilket gör att jag iaf känner att jag är i gott sällskap.

Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Nä men alltså röstningen, Jag har bestämnt mig för att inte rösta på @Habina , @cirkus , @Lobelia (eftersom de la tidiga röster på paddi) @Koppen (tror som sagt hon är god på grund av såväl hennes som fios röst dag1 ) @Klara (som några redan har påpekat verkar det som om bollen kan ha siat henne god), @LenaH (se tidigare teorier blir för mycket å ena och andra sidan för att sammanfatta) och ja inte mig själv givetvis. Dessutom så tre av de jag räknat up har sagt typ att de inte misstänker @thoora så då vill jag inte rösta där heller.

Så då är väl mindre än hälften kvar då, får försöka hinna kika lite mer där då.

Ja just det glömmde @Mirtai också, hon är för lurig för att jag ska våga ha henne åt goda hållet men tycker hon resonerar vettigt så vill inte rösta där nu.

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Lilltess: 1
FiaM: 4
Blacksmithfarm: 7

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"