Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så fundersam över att alla verkar så goda. Inte ens de under lupp idag (Bsf, FiaM och i viss mån thoora) tycker jag visar tillräckligt tydlig ondska.

Min känsla är väl snarare att lyan är riktigt vass och har spelat ut två ulvar som insats för att sedan vara mer eller mindre godförklarade. Och isf är min galna tanke om Habina, cirkus och Lobelia i lyan inte helt tokig.

Samtidigt, jag gillar ju att hålla det enkelt och då är jag ju tillbaka på Fia och Bsf som röstat lite märkligt och med väldigt svaga motiveringar. Är det enkelt eller är det svårt?

Jag måste testa:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

därför att hon lagt röster med svaga motiveringar som igår tex fortfarande hade sin grund i BM-valet dag 1.

Kan du förklara vad det är du testar? Jag hänger inte med riktigt.

Jag har fått börja om lite i mitt resonerande och har kikat i röstlistorna från tidigare två dagar. Habina vill jag ha åt det goda hållet efter att hon lyckats pricka två ulvar av två möjliga. Dessutom tycker jag att hennes analys av nuläget är väldigt vettig. LenaH tror jag också är god utifrån fios ändrade BM-röst, precis som andra skriver så känns det otroligt att hon ändrar från ond till annan ond. Eftersom Blacksmithfarm prickat in att rösta på båda dessa, som egentligen är de enda jag känner mig hyfsat säkra på är goda (förutom Klara som jag är tämligen säker på är siad), så faller min röst där.

thoora röstar på Blacksmithfarm

du lurades ju! :cautious:
lurad.jpg

Ok, det jag känner spontant nu. Det är ju bra om vi kan undvika att lyncha Gollum, eftersom lynchen då avbryts och det bara ger onda en extra natt att käka på. Och vi vill naturligtvis inte lyncha goda. Och onda spionen är det ju ingen större vits att lyncha, även om det är bättre än inget.

Det ger ett väldigt smalt utrymme för vem vi bör lyncha ikväll. :banghead::crazy:

Du föreslår att de kvarvarande ulvarna räcker upp handen? :angel:

Det var nog faktiskt dagens bästa förslag! Händer upp alla ulvar! :D
Jag tror att du kopplade det till något som jag sa, så jag fick nog ihop det fel i mitt minne. :D

Jag var tvungen att leta rätt på leken och kolla, den skyldiga är egentligen @LenaH ! :D

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:11 thoora röstar på Blacksmithfarm

Lilltess: 1
FiaM: 4
Blacksmithfarm: 8

Kan du förklara vad det är du testar? Jag hänger inte med riktigt.
Jag är rädd att vi sitter med en riktigt slipad lya och då placerar jag ev Lobelia, Habina och cirkus där. De initierade röstningen på Paddi och styr även denna. Är Bsf ond så är de antagligen goda men är Bsf god så undrar jag hur regisserade de två första lyncherna var.
Stackars Bsf får alltså agera facit.

Jag är rädd att vi sitter med en riktigt slipad lya och då placerar jag ev Lobelia, Habina och cirkus där. De initierade röstningen på Paddi och styr även denna. Är Bsf ond så är de antagligen goda men är Bsf god så undrar jag hur regisserade de två första lyncherna var.

Jag tror allt mer att framförallt lynchen av Paddi var väldigt regisserad!

Aha, så du tror inte det är möjligt att bsf är god och de bara förvirrade? Håller med om möjligheten att det kan vara regisserat men jag förstår inte vad Bsf död skulle klargöra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare