Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar kännas lite som den förra leken, det börjar jättebra för goda men sen står vi där och vet inte hur vi ska gå vidare.

Det får mig att halvt på skämt tro att @cirkus , @Lobelia och @Habina sitter i lyan och har iscensatt alltihopa. :nailbiting:

Jag lägger en röst nu för tiden springer iväg för mig. Motivering: Känns som att hon inte riktigt kan förklara sig för Lobelia när hon ifrågasätter, lägger en röst på mig med en otroligt tunn teori och som GA sa så kunde paddington lägga en sen röst på fio så kan FiaM också göra det. Hon lade även en konstig uddaröst på Lobelia igår (som jag håller åt det goda hållet som jag tidigare nämnt)

Lilltess röstar på FiaM

Eftersom vissa stör sig på min frågvishet så tänker jag köra vidare på det spåret. :p

Om spökväckaren väljer att väcka någon med en förmåga (exempelvis @bollen__ ), får spöket då behålla förmågan? @Niyama

Vet inte om någon annan redan svarat men nej, spöket får bara rösta i det dolda men inte använda eventuella förmågor.

@glömmerallt det var precis i början av leken som LenaH försvarade fio, innan det framkom att fio var ulv. Kan leta reda på det, men det tar nog en halvtimme. :crazy:

Jag känner mig helt lost inför kvällens lynch, men tycker att koppen verkar ha en väldigt gedigen och bra motivering till att rösta på blacksmithfarm. Lobelia å andra sidan har verkligen jagat FiaM idag och det är till FiaM:s nackdel. Men det kan förstås vara en ulv som lyckats lura in en förvirrad god i ett hörn också...

Grubblar vidare...

Börjar även fundera på om FiaM är ensam ond. Rösten på fio var för att hon kanske trodde att hon var god men betedde sig konstigt nog för att få en röst. Sen lägger hon två udda röster först Lobelia sen mig, för att hon vet inte vem hon ska följa.

Jag har inte ändrat ståndpunkt så särskilt.
Jag har några jag tycker lutar över på goda sidan. Sen har jag gänget neutrala och sen några jag tycker varit skumma.

BSF ligger överst på den listan, inte minst med avseende på den eventuella bloopern. Jag tycker iofs att hon varit något mer redig idag, men det är rätt märkligt att hon uttrycker sig som att FiaM svarat undflyende, det har ju flera noterat och igen så känns det som om det kommer en självklarhet från en potentiell ulv dom är pressad - precis som jag tycker att FiaM betett sig som en pressad ulv. Jag tycker att BSF inte riktigt levererar trovärdighet till 100% här.

FiaM är helt klart också en ulvkandidat iom hennes diskussion med Lobelia och hur hon hanterar den, hennes svaga röst på Lilltess och ihop med glömmerallts analys i inlägg #918 så känns det än mer sannolikt att här kan det följa sig en ulv.

thoora är fortsatt under lupp och inget nytt har ju inkommit som talar varken för eller emot. En av sakerna som jag håller emot henne är hennes lätta röst på Koppen - vilket kan vara en sån förstagångsspelares enkla val, rösten på glömmerallt är inte heller till hennes fördel faktiskt. Jag tror ju att glömmerallt är möjligt god.

cirkus röstar på blacksmithfarm

teori enligt ovan.

Framför allt det första inlägget. Jag hade själv inte hunnit dit i mina tankar därför tyckte jag att de var bra funderingar. Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.
Lyfter fram detta igen eftersom ingen svarade sist.
Kan detta vara en hint från FiaM om hennes roll?
Hon skriver: Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Lyfter fram detta igen eftersom ingen svarade sist.
Kan detta vara en hint från FiaM om hennes roll?
Hon skriver: Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Jag förstod inte vad du menade koppen och förstår inte nu heller. Vad är det FiaM sagt som du tror är hint? :)

@glömmerallt det var precis i början av leken som LenaH försvarade fio, innan det framkom att fio var ulv. Kan leta reda på det, men det tar nog en halvtimme. :crazy:

Jag känner mig helt lost inför kvällens lynch, men tycker att koppen verkar ha en väldigt gedigen och bra motivering till att rösta på blacksmithfarm. Lobelia å andra sidan har verkligen jagat FiaM idag och det är till FiaM:s nackdel. Men det kan förstås vara en ulv som lyckats lura in en förvirrad god i ett hörn också...

Grubblar vidare...

Du behöver inte leta, det kan jag göra själv om jag känner att det är viktigt, tänkte om du visste så är det dumt att jag letar.

Jag är också en smula förvirrad och velig, jag har några som jag tror är goda men vem jag ska rösta på vet jag inte alls.

:)
Kan någon förklara vad som är så skumt med @thoora ?

Det jag ser i henne är en osäker nybörjare med mycket frågor, jag inbillar mig att frågorna skulle varit färre om hon satt i lyan och framförallt mindre resonemang om vad lyan tänker och tycker. För mig verkar @thoora antingen som en god med ett lite knepigt urval av frågor eller tjuven utanför lyan.

Jag har svårt att få till hennes beteende med att vara i lyan, men kanske kanske.

Det jag reagerar mest på är alla frågeställningar kring hur lyan tänker och ifrågasättande att de skulle lyncha varandra.

Ser man till röstningen säger den inte så jättemycket
DL1 18:20 Koppen
DL2 21:29 glömmerallt II

Koppen måste man lära känna lite för att kunna värdera så inget konstigt att haka upp på det och GA stack ut lite så jag kan förstå rösten. Det enda som skaver är tidpunkten. En väldigt sen röst vilket kan säga en del.

Jag säger som @Lobelia - jag har svårt att se det onda med @thoora ?
Hade hon suttit i lyan borde hon lagt rösten på Padd igår eftersom det var helt riskfritt så tillvida att Padd ändå var körd.
Hon kan naturligtvis vara tjuv men i lyan tror jag inte.

Nu ska vi se, eftersom jag har thoora som potentiell ulv tar jag på mig att svara. :)

Även med tanke på att BM lär vara en av de första som sias?

Uttalanden i stil med det här ovan. Det känns så himla säkert för att vara en förstagångsspelare som spelar själv. Det känns som klippt ur en diskussion i lyan. Jag kan självklart ha fel.

Jag blir inte klok på det här och eftersom jag vägrar tro att lyan fimpar en medlem på det viset, så tror jag inte att Paddi är ulv.

Jag instämmer således med LenaH och tror fio följde en annan ulv.

thoora röstar på glömmerallt

Också hennes röst igår. en sistaminutenröst som mer motiveras med hennes ovilja att rösta på Paddi än en verklig orsak till att rösta på glömmerallt. Det är alltså inte att hon röstade på ga som skaver utan att hon så uttalat inte vill rösta på Paddi. Det känns som en förstagångsulv som inte riktigt är bekväm med att rösta på en annan ulv.

Edit - flyttade ut min text ur citaten

@LenaM är du redo. Jag har specilagranskat dig som nästa offer?

Sammantaget så är Lena riktigt ulvig, hon försvarar @fio och @Paddington fio troligen för vänkapen och att hon är ny och paddington för att hon inte kan se sambanden i röstningen. Hon skriver mycket och ofta om det. Hon fortsätter med att placera FiaM utan för lyan

Tror jag att hon är ulv för det? Nja, det vore konstigt för ulvar att försvara de sina på det viset, omöjligt är det inte dock.

Lena röstar först på Paddan och sedan på GA, hon bytte visst ordning med mig där. Och klara ville hon ha som BM.

Vad talar då för att Lena är god, förutom det faktum att hon haft så fel så att hon inte borde gjort det som ulv? Främst är det att fio nominerade henne efter att ha ändrat sig om paddington, som borgmästare alltså. Skulle en ond verkligen gå från att nominera en ond till en annan? Vad skulle vara vitsen annat än att få rösta på Lena som tydligen är fios motiv till att ens spela? Ja inget alls, att riskera att peka ut 2 ulvar istället för en känns direkt konstigt (men sen kan man vända på allt).

En annan sak jag ser som fördel Lena är att BSF valde henne som offer efter att ha dabbat sig i teorierna mot mig. Funkar det inte med första så tar vi nummer två gissar jag att hon tänkte. Motiveringen från BSF känns direkt knepig, väl i klass med de mot mig, för att hon gör som vanligt och lägger uddaröster som den "fegis" hon är (Lena är uddaröstsmästare i dl1+dl2) och att fios nominering skulle ha för avsikt att godförklara. Hur en röst som BM skulle kunna ha avsikt att godförklara någon alls känns tämligen konstigt. BSF nämner inget Lena själv gör eller säger, lite mer borde man väl kunna prestera?

Med detta sätter jag @LenaH som vagt ickelya, huvudorsaken alltså att om hon varit ulv så skulle hon inte gjort alla missar och insisterat så på att Paddis inte borde vara i lyan.

:)

Nu ska vi se, eftersom jag har thoora som potentiell ulv tar jag på mig att svara. :)

Uttalanden i stil med det här ovan. Det känns så himla säkert för att vara en förstagångsspelare som spelar själv. Det känns som klippt ur en diskussion i lyan. Jag kan självklart ha fel.

Också hennes röst igår. en sistaminutenröst som mer motiveras med hennes ovilja att rösta på Paddi än en verklig orsak till att rösta på glömmerallt. Det är alltså inte att hon röstade på ga som skaver utan att hon så uttalat inte vill rösta på Paddi. Det känns som en förstagångsulv som inte riktigt är bekväm med att rösta på en annan ulv.

Edit - flyttade ut min text ur citaten

Hm, ska kolla lite på tidsaspekterna på det där med BM och sia, om någon öppet i tråden sagt det innan annars verkar det onekligen som taget från Lyan. Tack för den belysande genomgången.

Jag förstod inte vad du menade koppen och förstår inte nu heller. Vad är det FiaM sagt som du tror är hint? :)
Hon skrev att hon inte skulle sätta nån som ond om hon inte var säker.
Kan det vara en hint om hennes roll? Det var det jag undrade.
Hon kan vara tex byfånen eller lösmynt spion

Passar på att lägga in röstlistan:

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm

Lilltess: 1
FiaM: 2
Blacksmithfarm: 2

Fast det där har dribblats fram och tillbaka och jag kan inte se ett regelrätt försvar? Att jag inte ville att fio skulle vara ulv har jag aldrig stuckit under stol med men det var @cirkus som levererade ett betydligt tydligare försvar och jag besvarade det så här:
Nu är ju inte @fio speciellt lydig vet ju jag som spelade tvilling med henne i förra leken så det går att vrida det ett varv till och då når man en ulv som skenar iväg lite. :p

Samtidigt är det svårt med nya spelare och jag vill egentligen inte dra några slutsatser alls ännu.

@LenaM är du redo. Jag har specilagranskat dig som nästa offer?

Sammantaget så är Lena riktigt ulvig, hon försvarar @fio och @Paddington fio troligen för vänkapen och att hon är ny och paddington för att hon inte kan se sambanden i röstningen. Hon skriver mycket och ofta om det. Hon fortsätter med att placera FiaM utan för lyan

Tror jag att hon är ulv för det? Nja, det vore konstigt för ulvar att försvara de sina på det viset, omöjligt är det inte dock.

Lena röstar först på Paddan och sedan på GA, hon bytte visst ordning med mig där. Och klara ville hon ha som BM.

Vad talar då för att Lena är god, förutom det faktum att hon haft så fel så att hon inte borde gjort det som ulv? Främst är det att fio nominerade henne efter att ha ändrat sig om paddington, som borgmästare alltså. Skulle en ond verkligen gå från att nominera en ond till en annan? Vad skulle vara vitsen annat än att få rösta på Lena som tydligen är fios motiv till att ens spela? Ja inget alls, att riskera att peka ut 2 ulvar istället för en känns direkt konstigt (men sen kan man vända på allt).

En annan sak jag ser som fördel Lena är att BSF valde henne som offer efter att ha dabbat sig i teorierna mot mig. Funkar det inte med första så tar vi nummer två gissar jag att hon tänkte. Motiveringen från BSF känns direkt knepig, väl i klass med de mot mig, för att hon gör som vanligt och lägger uddaröster som den "fegis" hon är (Lena är uddaröstsmästare i dl1+dl2) och att fios nominering skulle ha för avsikt att godförklara. Hur en röst som BM skulle kunna ha avsikt att godförklara någon alls känns tämligen konstigt. BSF nämner inget Lena själv gör eller säger, lite mer borde man väl kunna prestera?

Med detta sätter jag @LenaH som vagt ickelya, huvudorsaken alltså att om hon varit ulv så skulle hon inte gjort alla missar och insisterat så på att Paddis inte borde vara i lyan.

Vi verkar tänka ganska likt om @LenaH har ju varit inne på en del av det där, jag är osäker men något åt goda hållet.

@Klara jag håller med dig om det sista du skriver om thoora den röstmotiveringen reagerade jag också på. Håller nog med i övrigt också när det gäller thoora.

Passar på att lägga in röstlistan:

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm

Lilltess: 1
FiaM: 2
Blacksmithfarm: 2
FiaM och Lilltess röstar på varann
Det stärker mina misstankar om FiaM faktiskt.
Kanske byter jag ut min röst om den blir avgörande isåfall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar