Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det där har dribblats fram och tillbaka och jag kan inte se ett regelrätt försvar? Att jag inte ville att fio skulle vara ulv har jag aldrig stuckit under stol med men det var @cirkus som levererade ett betydligt tydligare försvar och jag besvarade det så här:

@Habina var det här inlägget som Lena citerar du menar som försvar så kommenterade jag det tidigare i leken när koppen tog upp det förut och jag tolkar det mer som att hon protesterade lite mot cirkus försvar.

Ok, nu kör jag uteslutningsmetoden. Tre ulvar och en tjuv?

Bollen__ storbonde

Blacksmithfarm flera är inne på att hon är ulv. Jag har noll koll känner jag, men teorierna mot henne känns solida.

Quarter4ever totalt noll koll på henne. Kan vara vad som helst.

Paddington ulv

Cirkus vill jag lägga åt det godare hållet, ffa efter rösten på Paddington.

Fio ulv

Habina jag

LenaH tror jag är god, främst baserat på att fio röstade på henne som borgmästare.

Snurrfian öööh? Kan vara precis vad som.

Koppen. Kommer med bra teorier, förklarar sig, letar onda. Vill jag ha som god, även om jag inte vet alls.

FiaM har jag inte regerat på, men efter lobelias utfrågning idag kan hon absolut vara ond. Tror dock inte att hon sitter i lyan med lobelia. ;)

Lobelia får jag intrycket av letar onda. Jag kan vara fel ute, men hon får luta lite åt det godare hållet tills vidare.

Mirtai riktigt osäker. Känner det som att hon kan vara precis vad som helst. Neutral tills jag får något grepp om henne.

Thoora tror jag är god, även om hon verkar skicklig. Jag har en roll jag tycker passar till henne och den är god.

Glömmerallt borde verkligen inte vara ond, i och med allt kring fio och Paddington. Men liten brasklapp, det kan vara högt spel av lyan.

Klara tror jag att bollen__ siat, så hon har jag åt goda sidan.

Lilltess blir jag inte heller klok på. Neutral just nu.

Så efter den genomgången är jag lika osäker. FiaM + blacksmithfarm ulvar? Sedan kanske även Lilltess, snurrfian eller quarter4ever. Så får Mirtai vara tjuv. Typ. Kanske. Eventuellt. :arghh: :banghead:

@LenaM är du redo. Jag har specilagranskat dig som nästa offer?

Sammantaget så är Lena riktigt ulvig, hon försvarar @fio och @Paddington fio troligen för vänkapen och att hon är ny och paddington för att hon inte kan se sambanden i röstningen. Hon skriver mycket och ofta om det. Hon fortsätter med att placera FiaM utan för lyan

Tror jag att hon är ulv för det? Nja, det vore konstigt för ulvar att försvara de sina på det viset, omöjligt är det inte dock.

Lena röstar först på Paddan och sedan på GA, hon bytte visst ordning med mig där. Och klara ville hon ha som BM.

Vad talar då för att Lena är god, förutom det faktum att hon haft så fel så att hon inte borde gjort det som ulv? Främst är det att fio nominerade henne efter att ha ändrat sig om paddington, som borgmästare alltså. Skulle en ond verkligen gå från att nominera en ond till en annan? Vad skulle vara vitsen annat än att få rösta på Lena som tydligen är fios motiv till att ens spela? Ja inget alls, att riskera att peka ut 2 ulvar istället för en känns direkt konstigt (men sen kan man vända på allt).

En annan sak jag ser som fördel Lena är att BSF valde henne som offer efter att ha dabbat sig i teorierna mot mig. Funkar det inte med första så tar vi nummer två gissar jag att hon tänkte. Motiveringen från BSF känns direkt knepig, väl i klass med de mot mig, för att hon gör som vanligt och lägger uddaröster som den "fegis" hon är (Lena är uddaröstsmästare i dl1+dl2) och att fios nominering skulle ha för avsikt att godförklara. Hur en röst som BM skulle kunna ha avsikt att godförklara någon alls känns tämligen konstigt. BSF nämner inget Lena själv gör eller säger, lite mer borde man väl kunna prestera?

Med detta sätter jag @LenaH som vagt ickelya, huvudorsaken alltså att om hon varit ulv så skulle hon inte gjort alla missar och insisterat så på att Paddis inte borde vara i lyan.
Jag har ju sagt att jag ligger en dag före! Paddan en dag för tidigt och spioninfon hade jag ju missat att spionen fick behålla första dagen. :p

Och jag var tvungen att klicka på länken... :angel:

Hon skrev att hon inte skulle sätta nån som ond om hon inte var säker.
Kan det vara en hint om hennes roll? Det var det jag undrade.
Hon kan vara tex byfånen eller lösmynt spion

Aha, då förstår jag hur du menar. :) Jag var så inne på att leta onda så jag förstod inte hur det uttalandet kunde göra henne ond. Tack!

Fast det där har dribblats fram och tillbaka och jag kan inte se ett regelrätt försvar? Att jag inte ville att fio skulle vara ulv har jag aldrig stuckit under stol med men det var @cirkus som levererade ett betydligt tydligare försvar och jag besvarade det så här:

Nä, jag är som sagt tveksam till att du skulle agerat som du gjorde om du var ulv. :) Men säker är jag inte....

Nu börjar jag bli nojig för att folk delar upp rösterna mellan mina huvudmisstänkta. Eftersom min misstanke mot FiaM delvis baserar sig på att jag tror BSF är i lyan så.

Lobelia röstar på @Blacksmithfarm

BSF har utmärkt sig genom sina konstiga teorier som helt saknar realism, hon agerar som hon vet att hon letar onda bland goda och reflekterar inte nog över sina teorier för att inse orimligheten som lyser om dem.

Ok, nu kör jag uteslutningsmetoden. Tre ulvar och en tjuv?

Bollen__ storbonde

Blacksmithfarm flera är inne på att hon är ulv. Jag har noll koll känner jag, men teorierna mot henne känns solida.

Quarter4ever totalt noll koll på henne. Kan vara vad som helst.

Paddington ulv

Cirkus vill jag lägga åt det godare hållet, ffa efter rösten på Paddington.

Fio ulv

Habina jag

LenaH tror jag är god, främst baserat på att fio röstade på henne som borgmästare.

Snurrfian öööh? Kan vara precis vad som.

Koppen. Kommer med bra teorier, förklarar sig, letar onda. Vill jag ha som god, även om jag inte vet alls.

FiaM har jag inte regerat på, men efter lobelias utfrågning idag kan hon absolut vara ond. Tror dock inte att hon sitter i lyan med lobelia. ;)

Lobelia får jag intrycket av letar onda. Jag kan vara fel ute, men hon får luta lite åt det godare hållet tills vidare.

Mirtai riktigt osäker. Känner det som att hon kan vara precis vad som helst. Neutral tills jag får något grepp om henne.

Thoora tror jag är god, även om hon verkar skicklig. Jag har en roll jag tycker passar till henne och den är god.

Glömmerallt borde verkligen inte vara ond, i och med allt kring fio och Paddington. Men liten brasklapp, det kan vara högt spel av lyan.

Klara tror jag att bollen__ siat, så hon har jag åt goda sidan.

Lilltess blir jag inte heller klok på. Neutral just nu.

Så efter den genomgången är jag lika osäker. FiaM + blacksmithfarm ulvar? Sedan kanske även Lilltess, snurrfian eller quarter4ever. Så får Mirtai vara tjuv. Typ. Kanske. Eventuellt. :arghh: :banghead:

Jag tycker ganska likt dig , jag börjar nästan fundera på om Snurrfian, Mirtai och Q är de onda för det tycker jag inte de känns utan för att de inte verkar vara goda om du försår hur jag menar. :laugh:

Men alltså jag känner att jag bidrar lite dåligt just nu, det blir mest bara en massa "det låter vettig" åt höger och vänster så jag tror jag ska gå tillbaka och kika lite ber på röstningarna och se om jag hittar något som ni inte redan uppmärkasammat.

Jag tycker ganska likt dig , jag börjar nästan fundera på om Snurrfian, Mirtai och Q är de onda för det tycker jag inte de känns utan för att de inte verkar vara goda om du försår hur jag menar. :laugh:
Vi har några chanser att reda ut det om det skulle bli fel.

Jag nojar över Q som i början höll med mig utan att jag gjort mig förtjänt av det, ville hon min spela tvilling eller var det genuint medhåll?

Jag vill vara informera att min magkänsla säger att FiaM och bsf inte sitter i lyan ihop. (Vilket stämmer kan stämma in om fiam är tjuven) Det gör mig osäker eftersom flera som jag håller goda håller bsf åt det onda hållet. Jag kan tänka mig att ändra röst till bsf om det skulle vara till någon hjälp i slutet. Blir det lika mellan henne och fia kommer jag dock stå kvar vid min röst.

Hoppas ni förstår vad jag menar för detta inlägget kändes väldigt rörigt..

Men alltså jag känner att jag bidrar lite dåligt just nu, det blir mest bara en massa "det låter vettig" åt höger och vänster så jag tror jag ska gå tillbaka och kika lite ber på röstningarna och se om jag hittar något som ni inte redan uppmärkasammat.

Så har min spelstil varit hela denna leken känner jag..

Vi har några chanser att reda ut det om det skulle bli fel.

Jag nojar över Q som i början höll med mig utan att jag gjort mig förtjänt av det, ville hon min spela tvilling eller var det genuint medhåll?

Ja och det känns skönt just nu när jag inte har starka misstankar mot någon.

Ja jag funderade lite på om ni kunde vara tvillingar då i början men nu har jag lite andra kandidater där som jag tror mer på.

Sitter och skummar igenom tråden från och med röstningen igår för att försöka få ett grepp om leken (det är hopplöst att kasta sig in och försöka teoria när man inte riktigt haft tid att följa leken ju! :wtf:) Och mina ögon fastnar på det här:

Jag har tittat närmare på FiaM också och jag vet inte riktigt om jag vill godförklara henne för att hon slog spiken i kistan för Fio? När hon röstade så var det ganska uppenbart att Fio skulle åka, alltså skulle det vara ganska vettigt som ulv att lägga sin röst där just för att försöka bli god förklarad. Men med det sagt hittar jag inte så mycket som egentligen pekar på henne som ulv, mer att jag inte är säker på att hon är god på grund av sin röstning.

Det jag funderar över är väl egentligen vart placerar det här Snurris i mitt pussel? I ljuset av att flera (med Lobelia i spetsen) idag verkar ha samma tankar om FiaM som Snurris hade igår. Blir Snurris då god? Eller blir det ett alibi? Jag har noll koll på Snurris känner jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar