Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag så tycker jag att Lobelia känns som en som vågar ta täten och driva på - hon ifrågasätter FiaM och jag tycker inte riktigt att hon får några svar. Sen lägger FiaM en tidig röst och jag får känslan av att hon gör det för att hon blir lite pressad. Hela diskussionen rör sig runt den som jag håller som huvudmisstänkt och det gör inte att mina misstankar mildras. Antingen är det mycket skickligt spel av Lobelia och FiaM (synnerligen hypotetiskt tanke är att de gemensamt iscensätter detta) , men jag tycker att Lobelias reflektioner och frågor känns mycket uppriktiga.

Ursäkta felformulerat av mig, för mig är det egentligen inte ett dyft intressant exakt varför du tycker tankarna är vettiga, för mig är det intressant att du hittar några tankar där att ha åsikter om. Det känns mest som du ville klia din kompis under hakan och säga att du håller med, och sedan glömde kolla upp vad du håller med om, att det ens fanns något att hålla med om. Inte ens när jag pressar dig så vill du precisera, inte för jag klandrar dig med tanke på att det inte finns något direkt att hålla med om där eller för den delen inte hålla med om.
Ok, ett sista försök.
Jag hade inte tänkt på de olika scenarior som BSF listade i det aktuella inlägget (sitter med mobil och har inte tid att leta reda på det). Eftersom jag inte hade tänkt på det själv var det en sak som jag noterade som en vettig kommentar och skrev ut det i tråden. Jag vet tyvärr inte hur jag ska kunna förklara det bättre.

@bollen__ - stort grattis på födelsedagen och det var väl för taskigt att de käkade dig just idag! :mad:
Jag tycker nog att en födelsedag borde ge immunitet. :p

@quarter4ever - fy så trist med ditt föl, alltid sorgligare när det händer så här pass sent i dräktigheten. :( Hoppas stoet är ok?

Behöver denna:

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

DL2
16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington
20:56 Lilltess röstar på Paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithrarm
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora
21:24 bollen_ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina
21.29 thoora röstar på glömmerallt

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH
bollen_: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington
FiaM: Habina - fio - Lobelia
glömmerallt: Paddington - missar - Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington
Koppen: bollen_ - fio - thoora
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt
Lilltess: Klara - fio - Paddington
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt

Är det ok om jag röstar NUDÅ @Mirtai ? :p :idea:
Jag har två stycken som slåss om förstaplatsen på min misstänktalista, och det är BSF och thoora.
I 783 skriver BSF vad hon tänker om spelare som är kvar. Bland de hon håller som neutrala finns GA, cirkus, Lobelia, FiaM samt jag.
Åt det goda hållet finns Habina, Klara, Lilltess och LenaH.
Inga åt det onda hållet. Detta reagerar jag på. Varför vpgar hon inte ondförklara någon? Jo för att vi är flera som är överens om vilka som borde vara goda, och då kan en ond spelare inte peka ut dem som onda. Mao de får bli goda eller neutrala.

I inlägg 290 känner jag att hon försvarar (väljer det ordet nu) alt. talar FÖR fio och paddi och talar MOT Lilltess och Habina.
Bloopern som hon gjort talar inte heller till hennes fördel.
Och så valet av BM.
BSF nominerar Habina
fio nominerar paddington och sedan ändrar fio till LenaH.
Är detta ett aktivt val efter diskussioner inom lyan?

Och Thoora har inte skrivit nåt som minskat mina misstankar kring henne. Jag har legat under hennes radar ganska länge, men nu en helomvändning och hon skriver ingenting i princip om mig.

Kommer rösta redan nu. Thoora eller BSF?

Koppen röstar på Blacksmithfarm

Tidigare i eftermiddags skrev BSF nåt annat jag reagerade på. Ska se om jag hittar det

Framför allt det första inlägget. Jag hade själv inte hunnit dit i mina tankar därför tyckte jag att de var bra funderingar. Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.
Kan detta vara en hint?

Eftersom vissa stör sig på min frågvishet så tänker jag köra vidare på det spåret. :p

Om spökväckaren väljer att väcka någon med en förmåga (exempelvis @bollen__ ), får spöket då behålla förmågan? @Niyama

Nu när jag försökt få svar av FiaM så känns det ännu mer osäket. Jag undrar fortfarande vilka tankar som BSF hade som var värda att nämna i positiv bemärkelse.

@FiaM detta är ett svar till dig också.

Och nu lägger hon en mycket konstigt motiverad röst på mig.

Jag har inte så många inlägg för jag har är lite svårt för att det är så många deltagare att jag har svårt att hålla allt i huvudet och jag spelar endast från mobilen. Mitt spelsätt denna lek är därför att mest läsa och skriva när jag funderar på något speciellt.

Saker jag gjort för att föra leken framåt:

1. Röstat ut två onda. Du kanske inte vill ha ut onda?
2. Kommit med funderingar kring BSF (Dock väldigt lite)
3. Funderat lite kring bollens röster (nu visade det sig att hon var god)
4. Funderat lite kring FiaM (som nu pga sin röst hamnar i toppen på min misstänktslista)

Lite tankar om några spelare som är uppe på tapeten nu:

Thoora- Får ingen ulvkänsla här, ser att många misstänker henne och det kan vara rätt men skulle vilja se mer av henne för att kunna ta ställning. Neutral

Habina, Lobelia och Cirkus - sätter jag åt det goda hållet för jag tycker att dom alla tänker väldigt likt mig, dock tycker jag att Habina känns väldigt passiv. Det kan dock bero på att vanligtvis när jag spelat med henne så har hon blivit mycket ifrågasatt och har fått förklara sig väldigt mycket. Nu när de flesta ser henne som god så behöver hon ju inte skriva en massa inlägg där hon försvarar sig själv.

Glömmerallt - vill jag också ha åt det goda hållet då hon igår sa att hon inte trodde att paddan var ond när det ändå lutade åt att hon skulle åka. Plus att allt det här med fios nominering skulle nog få GA att se ond ut.

Ok, ett sista försök.
Jag hade inte tänkt på de olika scenarior som BSF listade i det aktuella inlägget (sitter med mobil och har inte tid att leta reda på det). Eftersom jag inte hade tänkt på det själv var det en sak som jag noterade som en vettig kommentar och skrev ut det i tråden. Jag vet tyvärr inte hur jag ska kunna förklara det bättre.
Så det är alltså en vettig kommentar att notera att det finns flera olika scenarier? Undrar om det är någon som inte kommit på det? Och att det är något att notera som positivt om BSF. Vissa har lätt att imponera på dig onekligen.

Har tittat lite på gårdagens röstning.

Fram till Mirtais röst var det gott om tid mellan rösterna (=man har haft god chans att se vilka röster som ligger...)
men FiaM, Snurrfian och glömmerallt röstar nästan samtidigt.
Då är ställningen:
LenaH: 1
thoora:1
Paddington: 4
Blacksmithfarm: 1
FiaM lägger en röst på Lobelia, Snurrfian en på glömmerallt, glömmerallt en på mig.

Då funderar jag på varför det just då trillar in två uddaröster och en andraröst? Är det slump eller försöker lyan diskret få resterande att välja någon annan?? (fast då kanske det kommit fler röster på någon som redan hade?

Sedan kommer Klara med sin röst på Paddington innan nästa klump av röster trillar in.

Denna gång är det quarter4ever, bollen_ och LenaH som röstar när ställningen ser ut såhär:
thoora: 1
Paddington: 5
Blacksmithfarm: 2
Lobelia: 1
glömmerallt: 1
bollen_ röstar på Paddington, men både q4e på thoora och LenaH på glömmerallt

Två röster till som inte följer drevet... Den här gången är det andraröster.

De sista två rösterna kommer från Paddington och thoora. Ställningen ser ut så här:
thoora: 2
Paddington: 6
Blacksmithfarm: 2
Lobelia: 1
glömmerallt: 2

Paddi röstar på Habina och thoora på glömmerallt.

Snudd på hopplöst att påverka att Paddi åker i det här läget...

Tack alla för era kommentarer om mitt sto och kastningen ❤️
Just nu väntar jag på veterinären hon har hög feber och är satt på mediciner enl vets inrådan. Vet ska undersöka och troligen skölja henne.

Har läst lite vad som skrivits medan varven och lägger en sökerhetsröst nu
Jag tror att ni kan vara något på spåret ang FiaM!
Tror att hon legat lågt och därmed smitit under radar ( kan dock vara tidsbrist också )
Och tycker inte att hon kunnat förklara sig på ett tillfredsställande sätt. Jag misstänker alltså att hon i vart fall hör till de onda om hon inte sitter i lyan.
Därför:
Quarter4ever röstar på FiaM
Kan dock komma att ändra rösten om något mer framkommer och jag hinner se det.

Tack alla för era kommentarer om mitt sto och kastningen ❤️
Just nu väntar jag på veterinären hon har hög feber och är satt på mediciner enl vets inrådan. Vet ska undersöka och troligen skölja henne.

Har läst lite vad som skrivits medan varven och lägger en sökerhetsröst nu
Jag tror att ni kan vara något på spåret ang FiaM!
Tror att hon legat lågt och därmed smitit under radar ( kan dock vara tidsbrist också )
Och tycker inte att hon kunnat förklara sig på ett tillfredsställande sätt. Jag misstänker alltså att hon i vart fall hör till de onda om hon inte sitter i lyan.
Därför:
Quarter4ever röstar på FiaM
Kan dock komma att ändra rösten om något mer framkommer och jag hinner se det.
Jag vill poängtera att jag är långt ifrån säker, just nu velar jag mellan FiaM och BSF, men ska titta på fler. Det är inget direkt solklart, men mycket som jag anser lite konstigt.

Håller tummarna

Eller menar du att hennes kommentar om det kom innan du påpekade att det var en "dålig teori"?

Måste gå tillbaka och läsa - jag hade för mig den kom efter det...

Nu har jag gått tillbaka och kollat vilken ordning allt kom. Och det är ju möjligt att FiaM missade min och Lobelias konversation kring mina teorier. (den kom en bit efter det inlägg Lobelia sedan citerade)
Men jag tycker att FiaM svarar lite undflyende på Lobelias undringar idag. + det eventuella lynchvändningsförsöket som jag nämnde ovan...

För övrigt tycker jag att det här är en himla svår lek - jag brukar i alla fall tycka att jag har mer att gå på så här långt in i leken...
(varför käkade ni bollen_? :arghh:Nu hade jag velat ha henne och en ny sia i leken.)

Angående FiaM så höll jag ju henne åt "icke ulv" hållet pga rösten på fio men efter att Paddi visade sig vara ulv så faller ju den teorin lite(hon röstade ju också på fio.) så kikade och funderade lite till. Så här såg det alltså ut

DL 1

@FiaM röstade ju bara en minut efter snurrfian och mirtai så hon kanske inte sett de rösterna? Isåfall hade ju fio 2 röster mer än någon annan och då kan ju en ulv ha trott att det var kört för henne så jag tycker inte längre röstningen talar till hennes fördel. I övrigt har jag dåligkoll på henne, beehöver kika mer på vad hon skrivit.

Angående FiaM så höll jag ju henne åt "icke ulv" hållet pga rösten på fio men efter att Paddi visade sig vara ulv så faller ju den teorin lite(hon röstade ju också på fio.) så kikade och funderade lite till. Så här såg det alltså ut

DL 1

@FiaM röstade ju bara en minut efter snurrfian och mirtai så hon kanske inte sett de rösterna? Isåfall hade ju fio 2 röster mer än någon annan och då kan ju en ulv ha trott att det var kört för henne så jag tycker inte längre röstningen talar till hennes fördel. I övrigt har jag dåligkoll på henne, beehöver kika mer på vad hon skrivit.
Jag håller med, jag hade henne som god efter den rösten men blir tveksam iom att Paddis röst var ännu mer vågad. Samtidigt har ju @FiaM haft väldigt dåligt med tid och det blir ju svårt.

Jag säger som @Lobelia - jag har svårt att se det onda med @thoora ?
Hade hon suttit i lyan borde hon lagt rösten på Padd igår eftersom det var helt riskfritt så tillvida att Padd ändå var körd.
Hon kan naturligtvis vara tjuv men i lyan tror jag inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?