Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan någon förklara vad som är så skumt med @thoora ?

Det jag ser i henne är en osäker nybörjare med mycket frågor, jag inbillar mig att frågorna skulle varit färre om hon satt i lyan och framförallt mindre resonemang om vad lyan tänker och tycker. För mig verkar @thoora antingen som en god med ett lite knepigt urval av frågor eller tjuven utanför lyan.

Jag har svårt att få till hennes beteende med att vara i lyan, men kanske kanske.

Det jag reagerar mest på är alla frågeställningar kring hur lyan tänker och ifrågasättande att de skulle lyncha varandra.

Ser man till röstningen säger den inte så jättemycket
DL1 18:20 Koppen
DL2 21:29 glömmerallt II

Koppen måste man lära känna lite för att kunna värdera så inget konstigt att haka upp på det och GA stack ut lite så jag kan förstå rösten. Det enda som skaver är tidpunkten. En väldigt sen röst vilket kan säga en del.

Just nu vill jag nästan rösta på LenaH för att hon hotade mig så att jag anmälde mig till den här leken, jag har verkligen inte tid just nu känner jag... ;)

Har precis hunnit snabbläsa igenom allt som hänt sedan nattDL och känner mig inte mycket klokare. Det verkar ha gått ett drev mot Paddington som är baserat på fios handlingar istället för vad Paddington själv gör och skriver. Jag kan hålla med om att det är allt annat än omöjligt att de faktiskt sitter i lyan tillsammans men jag vet inte om jag tror på det så mycket att jag lägger min röst där.

Klara noterade att quater4ever försvarar Lobelia på samma sätt som hon försvarade en kollega i förra leken när hon var ond. Jag vet inte vad det betyder i dagsläget utan är mest något jag noterar och kommer att fundera mer på.

Lobelia är nog den jag reagerar mest på just nu, mest för att hon verkar ifrågasätta alla som teoriar mot henne. Problemet är att jag får egentligen inga ulv-vibbar av henne och jag har för mig att hon brukar spela så.

Det här känns tyvärr inte helt rätt man jag har inget bättre att komma med idag.

FiaM röstar på Lobelia

Du skriver här att q4e försvarar Lobelia, varför tittar du inte närmre på q4e också? Eller du har släppt det nu?

@Lobelia Nu vet ju inte vi (jag iaf) hur aktiva ulvarna är.
Jag har varit med i lekar där jag knappt pratat med mina ulvkollegor för att de varit upptagna med annat, tex jobb, barn osv
Just då när hon vart aktiv och ställt sina "nybörjarfrågor" kan beror på det också. Så tänker jag

@Lobelia Nu vet ju inte vi (jag iaf) hur aktiva ulvarna är.
Jag har varit med i lekar där jag knappt pratat med mina ulvkollegor för att de varit upptagna med annat, tex jobb, barn osv
Just då när hon vart aktiv och ställt sina "nybörjarfrågor" kan beror på det också. Så tänker jag
Är det det som är skumt med henne?

Men vad av det? Vilka av tankarna? Alla eller någon speciell? Anledningen att jag frågar är att jag knappt kan se något vettigt i dem och de hon diskuterar med verkar vara eniga med mig. Det är också väldigt lite för att sätta någon åt det goda hållet som du tycktes göra.
Framför allt det första inlägget. Jag hade själv inte hunnit dit i mina tankar därför tyckte jag att de var bra funderingar. Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.

Du skriver här att q4e försvarar Lobelia, varför tittar du inte närmre på q4e också? Eller du har släppt det nu?
Jag skrev att jag noterade att Klara tog upp det och att jag ska försöka hinna titta närmare på det själv. Än så länge har jag inte ens hunnit läsa igenom vad som har hänt sedan i går kväll :(.

Jag försvann lite igår. :o Tyckte jag tog i med hur länge mötet skulle hålla på, men vi var inte klara förrän elva. :eek:

Bra att min misstanke om Paddington stämde, däremot var det väldigt synd att @bollen__ käkades. Grattis i alla fall. ;)

Jag hade en annan person som storbonde, så jag var helt fel ute. Vågar mig ändå på att sätta Klara åt det goda hållet då jag tror att bollen__ siat henne.

Lobelia, cirkus, och lilltess skulle jag också vilja ha lite åt det godare hållet, då de röstade på Paddington igår. Men det är vanskligt, då det kan gömma sig en ond där också, så med betoning på lite. :angel:

Koppen tycker jag fortsätter resonera bra och leta onda, så samma där, lite mer åt goda hållet.

Thoora är jag kluven till, tycker hon är redig som ny, det behöver inte per automatik betyda hjälp från lyan, utan antingen en god roll med hjälp eller att hon är mycket duktigare som ny än vissa andra (läs: jag :p). Så jag vill nog ha kvar henne som neutral tills vidare.

Quarter4ever har jag inget grepp om öht, likaså snurrfian och blacksmithfarm. Sedan har jag garanterat glömt någon och det är inte heller bra. :nailbiting: Men framförallt, var är alla onda? :arghh:

Detta känns lite konstigt, halva inlägget handlar ju om att du och FiaM skulle sitta i lyan?

Det jag tycker är intressant att Lobelia noterar är att FiaM tycker att jag har bra teorier/tankar och att det Fia syftar på är det om Lobelias röst som jag i diskussion med Lobelia senare inser att jag tagit fel på.
Om hon är ond, så betyder det ju inte att jag är det - Fia kan ju ha valt en god att "tycka om".
Det är ju alltid intressant när någon hakar på/tycker om en "dålig" teori...

Jag försvann lite igår. :o Tyckte jag tog i med hur länge mötet skulle hålla på, men vi var inte klara förrän elva. :eek:

Bra att min misstanke om Paddington stämde, däremot var det väldigt synd att @bollen__ käkades. Grattis i alla fall. ;)

Jag hade en annan person som storbonde, så jag var helt fel ute. Vågar mig ändå på att sätta Klara åt det goda hållet då jag tror att bollen__ siat henne.

Lobelia, cirkus, och lilltess skulle jag också vilja ha lite åt det godare hållet, då de röstade på Paddington igår. Men det är vanskligt, då det kan gömma sig en ond där också, så med betoning på lite. :angel:

Koppen tycker jag fortsätter resonera bra och leta onda, så samma där, lite mer åt goda hållet.

Thoora är jag kluven till, tycker hon är redig som ny, det behöver inte per automatik betyda hjälp från lyan, utan antingen en god roll med hjälp eller att hon är mycket duktigare som ny än vissa andra (läs: jag :p). Så jag vill nog ha kvar henne som neutral tills vidare.

Quarter4ever har jag inget grepp om öht, likaså snurrfian och blacksmithfarm. Sedan har jag garanterat glömt någon och det är inte heller bra. :nailbiting: Men framförallt, var är alla onda? :arghh:

(Jag har målat lila igen)

Du har glömt mig, Mirtai, LenaH och FiaM tror jag.

Framför allt det första inlägget. Jag hade själv inte hunnit dit i mina tankar därför tyckte jag att de var bra funderingar. Var har jag godförklarat BSF? I det inlägget jag skrev om henne (inklistrat i kursivt nedan) tar jag ju snarast upp att det skulle vara lätt att sätta henne åt det onda hållet. Jag brukar sällan sätta någon som ond eller god så här tidigt om jag inte är säker och har även försökt göra det här eftersom jag var/är säker.

Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.

Jag uppfattar detta som du sätter BSF mot det goda hållet, som jag skrev, jag har inte påstått att du godförklarat henne. Du ser en bra förklaring, där man lätt kunnat sätta henne mot onda hållet och menar hon har bra teorier, du gör det försiktigt som du egentligen inte vågar skriva det rätt ut. Det jag ser är någon som helst inte vill ondförklara en kompis och ser det positiv i det lilla.

Är det det här du menar du håller med om och stämmer överens med dina tankar, de som du syftar på med det lila? Ärligt talat, är det ens värt att nämna?

Hmm... Det kan ju i det här läget betyda nästan vad som helst?

Paddi och/eller GA är onda, fio byter från Paddi för att de inte ska samla sina nomineringar?
Paddi och/eller GA är goda, fio försöker förvilla
Tusen andra scenarion

Hörni. Mitt dräktiga sto har kastat sitt föl idag:cry::cry::cry: skulle fölat i början av juli
Så vet inre hur mycket jag kan vara med i diskussionerna under kvällen hoppas kunna komma in

(Jag har målat lila igen)

Du har glömt mig, Mirtai, LenaH och FiaM tror jag.

Så bra, då får ni vara onda. :idea:

Dig vet jag inte alls var jag har. Du kan lika gärna vara god som ond, med alla turer kring borgmästarvalet. Men neutral tills vidare.

Mirtai är som ett blankt papper. Jag vet ju att hon skrivit, men inget har fastnat hos mig. Så fortsatt neutral.

LenaH fick jag för mig var käkad. :o Hennes försvar av fio är förstås till nackdel, men där tror jag främst att det är för att de känner varandra irl. Sedan har jag svårt att se att fio skulle byta borgmästare från en ulv till en annan. Så något godare får LenaH vara.

FiaM har jag läst att några andra reagerat på, så där avvaktar jag utvecklingen. Neutral nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2