Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite reflektioner kring FiaM, jag börjar mer och mer luta åt att hon är ond eller snarare i lyan. Det är många små saker. Det känns som hon försöker hålla BSF om ryggen.

Börjar jag från start så talar on först om Cirkus och Paddis som kandidater till BM och röstar sedan på Habina utan att vidare nämna sina tidigare kandidater. Det känns lite s

Fiam skriver, min fetning
Blacksmithfarm kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.

Detta inlägget kommer igår 11:13. Jag undrade då vad det var för vettiga funderingar, det är enkelt att kolla med tanke på tidsrymden och att BSF inte skrev så värst mycket. Först kommer svar på frågor som ställdes innan röstningen. Mycket kortfattat och knappast reflektioner.

Sedan kommer lite diskussioner och jag lägger in citat i den ordningen de kommit

Intressant! Vad säger det om Paddan och glömmerallt?

Hmm... Det kan ju i det här läget betyda nästan vad som helst?

Paddi och/eller GA är onda, fio byter från Paddi för att de inte ska samla sina nomineringar?
Paddi och/eller GA är goda, fio försöker förvilla
Tusen andra scenarion

Men skulle Paddis lägga fjärde rösten på fio om de var i lyan ihop? Rätt högt spel isf.
Tänkte inte på att Koppen låg så nära i statistiken...

Jag tror jag släpper @Paddington då, skulle hon ha lagt rösten på fio då?
@glömmerallt måste visa sig för att jag ska ha en uppfattning.
@FiaM borde inte heller sitta i lyan med den sena rösten på fio.

Fast om GA är ond så är det väl i princip hugget som stucket vem av dem som åker?
Fast det är klart, om FiaM också vore ond kunde de ha satsat på lottning...

-------------------
Men jag återkommer till att det verkar konstigt att Paddgirl skulle lägga fjärderösten på fio då? Den andra som låg sämst till just då var @Koppen och jag tror inte hon ingår i lyan.

GA var inte uppe för lynch direkt när @Paddington la sin röst.
De rösterna kom senare och det är därför jag inte heller tror på @FiaM som lyamedlem.

Okej.
Jag har inte riktigt fått koll på det känner jag. Kom väldigt många röster under tiden som jag skrev på diverse olika inlägg.
Jag får helt enkelt titta vidare på det imorgon - för nu börjar jag bli för trött :)

@FiaM Jag undrar lite smått vilka bra funderingar BSF kommit med enligt dig? Är det något ovan eller vad har jag missat?

Mer om FiaM, hon nämner Paddi och Cirkus som lämpliga kandidater för BM och ett par timmar och 3 inlägg senare så nominerar hon Habina. Lite udda att inte ens nämna sina tidigare kandidater. Av detta kan jag gissa att både FiaM och cirkus inte lär vara i Lyan, Att en ond skulle ge två onda som alternativ för BM låter otroligt.

Vidare så röstar hon sent på fio, är det en miss av henne att inte uppmärksamma att alla inte har röstat så hon röstar ut fio av misstag då hon inte trodde att GA eller koppen skulle komma ikapp och få 2 röster sista minutrarna? Innan såg jag det som troligt att hon var medveteten och ändå röstade på fio, men var hon verkligen det? GA fick röster 21:27 och 21:29, FiaM röstade 21:28.

Motiveringen till rösten på fio är också intressant
Jag har som vanligt lite panik, tycker att det har kommit in flera bra teorier under kvällen men känner att jag inte riktigt har hunnit läsa igenom leken så noga som jag skulle vilja. Det som tyvärr sticker ut mest ikväll är fios röständring men betyder den att hon är ond? Jag är osäker men har inget bättre att komma med så
FiaM röstar på fio

Det är inte svårt att se motviljan i att rösta på fio och det är heller inte svårt att se FiaM och BSF i lyan tillsammans. Jag vet inte riktigt vad ska ska tro, inga grova missar eller felsägningar, men känslan är att det är något fel. Varför motvilja att rösta på fio, vad är det som är så bra i funderingarna citerade ovan att det är värt att nämnas?

När sedan BSF på min karta är tveksam, se tidigare inlägg där jag resonerar kring BSF tafatta försök att leta onda.

Rösten på mig själv igår är inget bekymmer, men motiveringen är sisådär, FiaM har tydligen sett att jag kritiserar BSF för hennes teorier och drar slutsatsen att jag blir misstänksam mot alla som teoriar mot mig. För all del stämmer det, men det är egentligen bara en som teoriat mot mig i denna leken och det är BSF så ja jag är kritisk mot alla en- kanske man borde undersöka lite mer när man bygger en teori på en sådan sak? Och även om det finns fog för kritiken. Här håller ju BSF med om att teorin kanske inte var så lyckad. Och på detta så väljer FiaM att lägga en betydelselös udda röst.

Var lämnar det då FiaM, hon verkar ha höga tankar om BSF. Något verkar hon veta om henne åtminstone. Jag vet absolut inte något, det är bara en sammanställning av vad jag sett om en person som börjar segla upp som misstänkt. Jag vill ha mer kött på benen och framförallt lite förklaringar från FiaM.

Ja att inte alla på ett uppenbart sätt går ut för att rädda en medlem förstår jag ju, men att aktivt se till att den åker ut? Skadereduceringen skulle i så fall bestå i att skaffa alibi, vilket uppenbart misslyckades. Eller ja, mig lurade det ju så kanske inte. Suck, det blir till att läsa om med nya ögon.

Det beror på vad man menar med aktivt, tror man att en person ska åka oavsett vad man gör så är det inte otroligt med en första röst, tvärt om, det är för att förvilla och att framstå som god. Om man med aktivt menar att man utser en i lyan som inte är särskilt misstänkt och försöker få denna utröstad så lär det inte ske ofta. Det är inget jag tror skett här i vilket fall som helst.

Lite reflektioner kring FiaM, jag börjar mer och mer luta åt att hon är ond eller snarare i lyan. Det är många små saker. Det känns som hon försöker hålla BSF om ryggen.

Börjar jag från start så talar on först om Cirkus och Paddis som kandidater till BM och röstar sedan på Habina utan att vidare nämna sina tidigare kandidater. Det känns lite s

Detta inlägget kommer igår 11:13. Jag undrade då vad det var för vettiga funderingar, det är enkelt att kolla med tanke på tidsrymden och att BSF inte skrev så värst mycket. Först kommer svar på frågor som ställdes innan röstningen. Mycket kortfattat och knappast reflektioner.

Sedan kommer lite diskussioner och jag lägger in citat i den ordningen de kommit

-------------------

@FiaM Jag undrar lite smått vilka bra funderingar BSF kommit med enligt dig? Är det något ovan eller vad har jag missat?

Mer om FiaM, hon nämner Paddi och Cirkus som lämpliga kandidater för BM och ett par timmar och 3 inlägg senare så nominerar hon Habina. Lite udda att inte ens nämna sina tidigare kandidater. Av detta kan jag gissa att både FiaM och cirkus inte lär vara i Lyan, Att en ond skulle ge två onda som alternativ för BM låter otroligt.

Vidare så röstar hon sent på fio, är det en miss av henne att inte uppmärksamma att alla inte har röstat så hon röstar ut fio av misstag då hon inte trodde att GA eller koppen skulle komma ikapp och få 2 röster sista minutrarna? Innan såg jag det som troligt att hon var medveteten och ändå röstade på fio, men var hon verkligen det? GA fick röster 21:27 och 21:29, FiaM röstade 21:28.

Det är inte svårt att se motviljan i att rösta på fio och det är heller inte svårt att se FiaM och BSF i lyan tillsammans. Jag vet inte riktigt vad ska ska tro, inga grova missar eller felsägningar, men känslan är att det är något fel. Varför motvilja att rösta på fio, vad är det som är så bra i funderingarna citerade ovan att det är värt att nämnas?

När sedan BSF på min karta är tveksam, se tidigare inlägg där jag resonerar kring BSF tafatta försök att leta onda.

Rösten på mig själv igår är inget bekymmer, men motiveringen är sisådär, FiaM har tydligen sett att jag kritiserar BSF för hennes teorier och drar slutsatsen att jag blir misstänksam mot alla som teoriar mot mig. För all del stämmer det, men det är egentligen bara en som teoriat mot mig i denna leken och det är BSF så ja jag är kritisk mot alla en- kanske man borde undersöka lite mer när man bygger en teori på en sådan sak? Och även om det finns fog för kritiken. Här håller ju BSF med om att teorin kanske inte var så lyckad. Och på detta så väljer FiaM att lägga en betydelselös udda röst.

Var lämnar det då FiaM, hon verkar ha höga tankar om BSF. Något verkar hon veta om henne åtminstone. Jag vet absolut inte något, det är bara en sammanställning av vad jag sett om en person som börjar segla upp som misstänkt. Jag vill ha mer kött på benen och framförallt lite förklaringar från FiaM.

Intressanta reflektioner... (förutom det att jag skulle vara ond tillsammans med henne, då)

Uppdaterar min lista:

Åt det goda hållet:
Klara - Jag är ganska säker på att bollen_ siade henne.
Habina och Lilltess får ligga kvar här så länge, på grund av röststatistiken (de har båda prickat onda både dl1 och dl2)
LenaH - jag var lite inne på att det skulle varit någon slags dubbelbluff med fios nomineringsändring (och att Paddi då skulle varit god, och blivit misstänkt på grund av ändringen fast det var LenaH som var ond). Men där var jag fel ute. Och eftersom Paddi var ond så lutar jag åt att Lena H kan vara god - eller i alla fall inte sitta i lyan.

Neutrala:
glömmerallt - jag tror inte att hon som ond skulle sticka ut och nominera Paddi först. Hon röstade på mig igår (förstår det, samtidigt som det om hon är ond, vore smidigt att rösta just på mig - en god som har fått misstankar mot sig) Men jag vågar inte sätta henne åt något håll än.
cirkus - tycker jag kommer med vettiga tankar. Så jag tror att jag vågar hålla henne på den neutralt goda sidan för tillfället. Möjligen kan bollen_ ha siat henne, men jag tror mer på att det är Klara som är siad.
Lobelia - jag tänkte fel kring hennes röst igår - och det var grunden till den teorin jag la fram. Jag tänkte inte hela vägen helt enkelt. Därför hamnar hon just nu i den neutrala delen. Jag tycker att hon har kommit med intressanta tankar kring FiaM i sitt inlägg efter DL.
Koppen - på grund av rösten på fio och den från fio tror jag inte att hon sitter i lyan. Men det skulle kunna vara alibi. Att hon la en röst på mig (som hon drog tillbaka) före NattDL behöver inte säga något om hennes roll...
Mirtai, quarter4ever, Snurrfian, thoora - fortfarande ingen direkt uppfattning om dem än.

Dalande mot ondhållet:
FiaM - på grund av den sista rösten på fio kanske hon inte sitter i lyan. Eller så gör hon det och vill skaffa alibi? Verkade ha haft ont om tid igår, vilket skulle kunna förklara rösten på Lobelia, men jag tycker att det skaver lite...

Tar med mig statistiken, så att inte den försvinner...
Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

DL2
16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington
20:56 Lilltess röstar på Paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithrarm
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora
21:24 bollen_ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina
21.29 thoora röstar på glömmerallt

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH
bollen_: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington
FiaM: Habina - fio - Lobelia
glömmerallt: Paddington - missar - Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington
Koppen: bollen_ - fio - thoora
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt
Lilltess: Klara - fio - Paddington
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt

-------------------

Ja, det var de inläggen ovan som jag syftade till när det gäller BSF, hon var den första som tog upp de sakerna och jag hade inte tänkt på dem själv och därför tyckte jag att de var bra.

När det gällde min röst på Habina som borgmästare så tog jag upp i det inlägget som jag nämnde Paddington, cirkus och faktiskt även glömmerallt att jag var helt ok med i stort sett vem som helst så länge det blev en god :). Att jag nämnde just dem var nog för att cirkus och Paddington var de som hade diskuterats som förslag precis innan. Det som gjorde att jag sedan valde Habina är just det jag skrev i motiveringen, jag tycker att hon är rolig att leka med och tyckte att det här kunde vara ett roligt sätt att visa det.

Rösten på fio var lite samma sak som gårdagens röst på dig, kom hem senare än vad jag hade räknat med läste igenom leken och röstade på det som jag reagerat mest på vid genomläsningen vilket var fios röständring.

-------------------

Jag gillar dina reflektioner, ska själv titta lite närmre på det. Som du säger känns det tyvärr lite för lite att gå på, men jag noterar detta.

Ja, det var de inläggen ovan som jag syftade till när det gäller BSF, hon var den första som tog upp de sakerna och jag hade inte tänkt på dem själv och därför tyckte jag att de var bra.
Men vad av det? Vilka av tankarna? Alla eller någon speciell? Anledningen att jag frågar är att jag knappt kan se något vettigt i dem och de hon diskuterar med verkar vara eniga med mig. Det är också väldigt lite för att sätta någon åt det goda hållet som du tycktes göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar