Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är benägen att hålla med. Visst var paddington ifrågasatt även innan Habina började teoria om henne så ....det *kan* vara så att Habina luras för att skaffa sig ett alibi. Jag noterar den tanken

Den här leken är ju skitsvår! I förra leken hade jag typ hela högen på min misstänktalista men här känns alla så goda och snälla...

Dels är det thoora (fick jag namnet rätt nu?) som (väl?) gör sin första lek. Och som låter väldigt tvärsäker i sina uttalanden. Känns som att hon plockar formuleringar från mer vana spelare. Visst, det kan bero på att hon hängt med och läst mycket lekar, men det skaver lite ändå.

thoora därför att jag tror att hon har hjälp från lyan, hon kommer med uttalanden som känns för erfarna.

Jag tror inte att koppen är i lyan, så därför misstänker jag att thoora gör det
det är något med hur hon uttalar sig som får mig att tro att hon har disskussioner bakom dem som jag tror kan härledas från lyan

Jag tackar ödmjukast för komplimangerna! :bump: Det är synd att ni drar fel slutsatser av dem bara.

Klara: Ja, det är min första lek och nej jag har inte läst mycket. Bara ringen-leken faktiskt.

Lite vågat att rösta innan DL kanske? Du verkar väldigt säker på att överleva natten ;)
Spelar väl ingen roll om jag röstar nu eller efter natten? Jag kan ju ändra min röst?
Varför ska man alltid rösta 1-5 min innan dl?
Och jag röstar nu för min egen skull då jag har feber och ett minne som sviker.

Spelar väl ingen roll om jag röstar nu eller efter natten? Jag kan ju ändra min röst?

Problemet är att du kan DÖ på natten...om du inte är i lyan

Alltså, det är fortfarande NATT i leken. Du kan inte rösta nu.

Om du är så säker på att överleva natten att du röstar innan natt DL så är det väldigt misstänkt... Den enda förutom lyan som kan känna sig "säker" är ängeln om denne har valt att skydda sig själv. Och om du nu är ängel och valt att skydda dig själv så skriker du det till ulvarna vilket verkar väldigt dumt för dig... Så slutsatsen är att antingen har du missat att natt DL inte har varit än, eller så sitter du i lyan och vet att du inte kan bli käkad, eller om du som sagt är ängeln...

Jag kom på att även nattvakten överlever ett käk, så det finns den rollen också, men då måste nattvakten vara säker på att det inte var den som ulvarna försökte äta igår när de inte fick käk..

Jag kom på att även nattvakten överlever ett käk, så det finns den rollen också, men då måste nattvakten vara säker på att det inte var den som ulvarna försökte äta igår när de inte fick käk..

Finns det något sätt för nattvakten att veta det?

Kanske om spionen valt nattvakten som den som ska få spioninfo just den natten?

F ö vill jag ha uppdatering nu så jag får något att fundera på under dagen! :bump:

Eller så dör jag och då ska jag hemsöka @fio

• Gilla
Reactions: fio
Finns det något sätt för nattvakten att veta det?

Kanske om spionen valt nattvakten som den som ska få spioninfo just den natten?
Men första dagen fick hen väl allt själv??
@LenaH - du var väl inblandad i en sådan diskussion?

Jag tror i alla fall inte på att Koppen skulle vara Nattvakt och fått spioninfo om att ulvarna försökt käka henne. Alldeles för långsökt för min smak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024