Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Word! Du skriver precis som jag tänker!Så mitt enkla bidrag innan jag ska gå och lägga mig är att
bsf ligger högt på listan över misstänkta. Rent av överst, med referens till hur hon röstat plus det jag tror är en blooper noterad i inlägg 756. Hennes röst+motivering på Habina igår sätter habina snarast åt det goda hållet - dessutom parat med hennes tidiga röst på Paddington idag så är min gissning på att Habina är troligt god. Sen så tror jag att hon med sin blooper avslöjat Lilltess som icke sittande i lyan. Dagens röst på LenaH med en extremt svag motivering känns som en ulv som har svårt att hitta teorier. Med detta sagt - jag tror att LenaH inte är i lyan- och igen - referens till BM-nomineringarna, jag tror inte att lyan nominerat en kollega.
thoora ligger som god tvåa. Igår en enkel röst på Koppen som jag enligt tidigare tankar håller som sanolikt god (i allfall inte i lyan)Idag så röstar thoora på glömmerallt som jag gissar är god med referens till borgmästarnomineringen och mina tankar runt det(plus hennes röst på bsf idag som också talar till hennes fördel). thoora nominerar en annan jag håller åt det goda hållet quarter4ever- samma sak där - referens till mitt inlägg med borgmästarnomineringen(plus hennes röst på thoora idag) .
Jag tror alltså att lyan INTE nominerat någon kollega alls. Den enda nominerade som jag är osäker på är Snurrfian och hon nominerades av Klara som jag har svårt att tro är annat än god.
FiaM(plus för hennes sistaröst på fio igår) , bollen__ (hennes röst på Paddington idag bör ha varit icke avgörande så inget plus för den), Mirtai(plus för hennes röst på thoora idag) och lobelia(plus för hennes 1.a röst på Paddington idag) har jag som neutrala mot goda I nuläget. För jag har inte granskat deras inlägg ordentligt
Hoppas att jag inte glömt någon - i så fall är den nog neutral
I och för sig, men Paddington var väl inte så utsatt i DL 1 eller innan Habina började hitta teorier om henne? Att som ulv vara först med att lägga upp en teori som en kollega som inte så många hade funderat på innan känns som ett väldigt högt spel. Det skulle i sådana fall vara för att skydda glömmerallt som var den som hade mest röster efter Fio i DL1 men frågan är då om glömmerallt verkligen är ulv?Kom på en sak när jag funderade. Kan det ha varit så att lyan insåg att Paddi skulle åka när misstankarna mot henne var så stora att de bestämde sig för att offra henne?
Jag tror inte de gjorde så med Fio men de kan ha gjort det med Paddi. Efter Fios misstag var det ju bara en tidsfråga innan Paddi skulle åka kändes det som.
Det skulle ju skapa fina alibin mot de som röstade tidigt och teoriade hårt mot henne!
I och för sig, men Paddington var väl inte så utsatt i DL 1 eller innan Habina började hitta teorier om henne? Att som ulv vara först med att lägga upp en teori som en kollega som inte så många hade funderat på innan känns som ett väldigt högt spel. Det skulle i sådana fall vara för att skydda glömmerallt som var den som hade mest röster efter Fio i DL1 men frågan är då om glömmerallt verkligen är ulv?
Jag har två stycken som slåss om förstaplatsen på min misstänktalista, och det är BSF och thoora.
I 783 skriver BSF vad hon tänker om spelare som är kvar. Bland de hon håller som neutrala finns GA, cirkus, Lobelia, FiaM samt jag.
Åt det goda hållet finns Habina, Klara, Lilltess och LenaH.
Inga åt det onda hållet. Detta reagerar jag på. Varför vpgar hon inte ondförklara någon? Jo för att vi är flera som är överens om vilka som borde vara goda, och då kan en ond spelare inte peka ut dem som onda. Mao de får bli goda eller neutrala.
I inlägg 290 känner jag att hon försvarar (väljer det ordet nu) alt. talar FÖR fio och paddi och talar MOT Lilltess och Habina.
Bloopern som hon gjort talar inte heller till hennes fördel.
Och så valet av BM.
BSF nominerar Habina
fio nominerar paddington och sedan ändrar fio till LenaH.
Är detta ett aktivt val efter diskussioner inom lyan?
Och Thoora har inte skrivit nåt som minskat mina misstankar kring henne. Jag har legat under hennes radar ganska länge, men nu en helomvändning och hon skriver ingenting i princip om mig.
Kommer rösta redan nu. Thoora eller BSF?
Koppen röstar på Blacksmithfarm
Även mina tankar cirklar i dessa banor, funderar mycket på om glömmerallt är god eller ond
paddington gjorde inte mycket för att ens försöka försvara sig igår, eller ens skriva särskilt mycket alls, så jag tror att de tidigt såg vartåt det lutade.
Frågan är bara varför:
För att skydda annan misstänkt lyamedlem?
Eller för att skaffa alibi och godförklaringar av resterade lyan sas?
Kanske få oss att lita på någon vi inte borde?
Eller inte av nån av dessa scenarion över huvudtaget...
Jag har två stycken som slåss om förstaplatsen på min misstänktalista, och det är BSF och thoora.
I 783 skriver BSF vad hon tänker om spelare som är kvar. Bland de hon håller som neutrala finns GA, cirkus, Lobelia, FiaM samt jag.
Åt det goda hållet finns Habina, Klara, Lilltess och LenaH.
Inga åt det onda hållet. Detta reagerar jag på. Varför vpgar hon inte ondförklara någon? Jo för att vi är flera som är överens om vilka som borde vara goda, och då kan en ond spelare inte peka ut dem som onda. Mao de får bli goda eller neutrala.
I inlägg 290 känner jag att hon försvarar (väljer det ordet nu) alt. talar FÖR fio och paddi och talar MOT Lilltess och Habina.
Bloopern som hon gjort talar inte heller till hennes fördel.
Och så valet av BM.
BSF nominerar Habina
fio nominerar paddington och sedan ändrar fio till LenaH.
Är detta ett aktivt val efter diskussioner inom lyan?
Och Thoora har inte skrivit nåt som minskat mina misstankar kring henne. Jag har legat under hennes radar ganska länge, men nu en helomvändning och hon skriver ingenting i princip om mig.
Kommer rösta redan nu. Thoora eller BSF?
Koppen röstar på Blacksmithfarm
Jag tror du missförstår situationen lite. Lyan har inte fimpat en av de sina, de försökte rädda sitt skinn. Oftast går inte alle man ut för att rädda en som håller på att åka ut, man kan försöka assitera lite diskret och ber en bön och hjälper inte det så gäller det att reducera skadan. Troligen är det en eller att par ulvar som röstat både på fio och Paddis.
Visst är det så härligt med alla dessa alternativ
Känne rmig ibland så sjukt nöjd när jag får en idé men så inser jag i nästa ögonblick "men tänk om..." och så är det bara att börja om
Ja att inte alla på ett uppenbart sätt går ut för att rädda en medlem förstår jag ju, men att aktivt se till att den åker ut? Skadereduceringen skulle i så fall bestå i att skaffa alibi, vilket uppenbart misslyckades. Eller ja, mig lurade det ju så kanske inte. Suck, det blir till att läsa om med nya ögon.
Ja att inte alla på ett uppenbart sätt går ut för att rädda en medlem förstår jag ju, men att aktivt se till att den åker ut? Skadereduceringen skulle i så fall bestå i att skaffa alibi, vilket uppenbart misslyckades. Eller ja, mig lurade det ju så kanske inte. Suck, det blir till att läsa om med nya ögon.
Min bild är att Paddi blev misstänkt så fort det avslöjades att Fio var ulv. Det diskuterades ju ganska mycket innan DL1 om någon av Fio, glömmerallt och Paddi var ulv och vad Fios röst och senare ändring berodde på.
Så för mig var Paddi i allra högsta grad med i diskussionerna som potentiell ulv ganska tidigt.