Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är bsf's röstinlägg från igår och jag tycker mig se en blooper - det kursiva.
HUR kan bsf veta att Lilltess är god om hon inte sitter i lyan?

Och understrykningen känns *verkligen* som ulv som har facit.

Känns som att hon kanske bara har formulerat sig fel men det är en bra iaktagning, värt att lägga på minnet. Själv tycker jag att det känns som att bsf's teorier är lite krystade, tyvärr kan jag inte sätta fingret på det.

Imorgon kommer jag nog främst gå igenom bollen__ och bsf och ser om jag hittar något intressant.

Så mitt enkla bidrag innan jag ska gå och lägga mig är att

bsf ligger högt på listan över misstänkta. Rent av överst, med referens till hur hon röstat plus det jag tror är en blooper noterad i inlägg 756. Hennes röst+motivering på Habina igår sätter habina snarast åt det goda hållet - dessutom parat med hennes tidiga röst på Paddington idag så är min gissning på att Habina är troligt god. Sen så tror jag att hon med sin blooper avslöjat Lilltess som icke sittande i lyan. Dagens röst på LenaH med en extremt svag motivering känns som en ulv som har svårt att hitta teorier. Med detta sagt - jag tror att LenaH inte är i lyan- och igen - referens till BM-nomineringarna, jag tror inte att lyan nominerat en kollega.
thoora ligger som god tvåa. Igår en enkel röst på Koppen som jag enligt tidigare tankar håller som sanolikt god (i allfall inte i lyan)Idag så röstar thoora på glömmerallt som jag gissar är god med referens till borgmästarnomineringen och mina tankar runt det(plus hennes röst på bsf idag som också talar till hennes fördel). thoora nominerar en annan jag håller åt det goda hållet quarter4ever- samma sak där - referens till mitt inlägg med borgmästarnomineringen(plus hennes röst på thoora idag) .

Jag tror alltså att lyan INTE nominerat någon kollega alls. Den enda nominerade som jag är osäker på är Snurrfian och hon nominerades av Klara som jag har svårt att tro är annat än god.

FiaM(plus för hennes sistaröst på fio igår) , bollen__ (hennes röst på Paddington idag bör ha varit icke avgörande så inget plus för den), Mirtai(plus för hennes röst på thoora idag) och lobelia(plus för hennes 1.a röst på Paddington idag) har jag som neutrala mot goda I nuläget. För jag har inte granskat deras inlägg ordentligt

Hoppas att jag inte glömt någon - i så fall är den nog neutral O_o
fast Mirtai röstade inte på thoora idag, hon röstade på blacksmithfarm....

Alltså det känns inte riktigt så eftersom Paddington hade så många röster att det redan var kört. Så något direkt alibi blir det ju inte.

Ah du tänker så. Jag tänker mer på att det kan vara en "det var redan kört så jag kan lika gärna rösta på min kollega" röst.

@cirkus att bollen lade en icke avgörande röst på paddington idag, känns det inte lite alibiröst för dig?

Jag velade mellan Paddington och Blacksmithfarm. Jag tänkte först rösta på bsf men hann se att rösten på Bsf inte skulle göra någon skillnad i slutändan och då tyckte jag att det var bättre att lägga den på Paddi när jag misstänkte båda.

Jag velade mellan Paddington och Blacksmithfarm. Jag tänkte först rösta på bsf men hann se att rösten på Bsf inte skulle göra någon skillnad i slutändan och då tyckte jag att det var bättre att lägga den på Paddi när jag misstänkte båda.

Okej, det förklarar ju varför då ju :) ;)

@cirkus, jag tror du överskattar betydelsen av BM-rösterna, jag tror det är för utstuderat och genomtänkt att alla medvetet undvikar att rösta på onda som BM. Om det skett på det viset gissar jag på att det är slumpen och inte medvetet, varför riskera att avslöja sig?

@cirkus, jag tror du överskattar betydelsen av BM-rösterna, jag tror det är för utstuderat och genomtänkt att alla medvetet undvikar att rösta på onda som BM. Om det skett på det viset gissar jag på att det är slumpen och inte medvetet, varför riskera att avslöja sig?

Det är möjligt att jag gör.
Men med hur mina tankebanor går så har jag i stort sett inga ulv/ond kandidater bland de som blev nominerade, det är möjligt att jag drar en felaktig slutsats att det var medvetet och att det i själva verket är en slump.

Har precis läst ikapp tråden (det tog mig över en timma...)

glömmerallt röstar på Blacksmithfarm för att hon försvara fio lite lätt i förstalynchen( inte så uppenbart utan lite diskret jag tror det var @Mirtai som lyfte det förut) la dessutom en röst på habina som jag tycker var dåligt motiverad och det gäller även rösten på paddi idag. Att jag håller både Habina och Paddi något åt det goda hållet påverkar också.
Tänkte rätta dig här, men såg sedan att du kom på det själv:
Eftersom ingen verkar bry sig om vad jag skriver för tokigheter så skäller jag på mig själv hon röstade ju inte på paddi utan på lena :banghead::banghead::banghead:

Här är bsf's röstinlägg från igår och jag tycker mig se en blooper - det kursiva.
HUR kan bsf veta att Lilltess är god om hon inte sitter i lyan?

Och understrykningen känns *verkligen* som ulv som har facit.

Ja alltså, jag förkortade mina formuleringar väl mycket. Det jag menade var att i ett scenario där Habina var ond och fio och Lilltess goda så skulle Habina välja att följa L's röst på fio för att antingen bli av med en god eller ställa sig in hos en annan. Nu var det ju inte så, och dessutom hade hon väl granskats när/om det kommit fram att fio var ond (beroende på hur röstningen utvecklat sig - men som sagt, jag hade fel där)

Jag förstår att jag får misstankar mot mig, jag hade nog misstänkt mig själv om jag inte visste vilken roll jag hade :p
Den här leken har verkligen inte börjat så jättebra för mig, teorimässigt...

Det jag reagerar lite på är att flera (två? minns inte vilka nu) har kommenterat att jag verkar famla efter teorier och att jag då skulle vara en ulv som har svårt att teoria om goda. Då undrar jag varför mitt famlande måste betyda att jag är ond? Jag kan väl lika gärna vara förvirrad god som försöker få rätsida på saker och ting (förvisso verkar jag inte klara det särskilt galant nu, kanske)
Jag menar, även om det inte finns bybor så finns det goda roller som inte har mer info än en sådan...

Tänkte försöka fundera lite kring röster och statistik innan jag går och lägger mig...
Lilltess och Habina har båda lyckats pricka onda både igår och idag.
Lilltess nominerade Klara och Habina nominerade Lilltess.

Jag kommer att hålla dem båda åt det goda hållet.

Synd att glömmerallt missade röstningen dl1, hade varit intressant att ha med det i statistiken. Hon nominerade Paddington och har röstat på mig.
Jag tycker det är otroligt att hon som ond "vågar" nominera Paddis först ut. Men jag har än så länge bara mig själv som jag vet är god - så att hon dels har röstat på mig och dels nominerade Paddington fångade min blick.
Men nej, jag vet inte om jag tror att hon är ond för det.

Mirtai röstade också på mig, Koppen igår och nominerade Q4E.
Jag förstår (som jag skrev i tidigare inlägg) att hon (och GA) reagerade på mig, jag hade gjort det själv. Så det ger mig inte mycket att gå på just nu.

FiaM's röst på Lobelia fångar även den min blick...

Klara tror jag är god, delvis baserat på cirkus (och andras?) spionteorier.

Orkar inte fundera mer just nu, måste sova. Återkommer imorgon

Då hade ni rätt som jagade paddington! Bra jobbat! Då lutar jag åt att habina är åt det godare hållet.
För att fortsätta med det här som min telefon ansåg var färdigskrivet igår... :banghead: Jag vill sätta Habina åt det godare hållet i och med att hon enbart har fokuserat på Paddington hela dagen igår, skulle hon sitta i lyan med Paddington så har jag svårt att tro att hon enbart skulle skriva teorier om henne. När Paddington sedan la sin röst på Habina så tror jag att det var ett försök för att få oss att misstro Habina.

Börjar med att säga godmorgon - nu är jag vaken. Och ledig heeela dagen :)

För att fortsätta med det här som min telefon ansåg var färdigskrivet igår... :banghead: Jag vill sätta Habina åt det godare hållet i och med att hon enbart har fokuserat på Paddington hela dagen igår, skulle hon sitta i lyan med Paddington så har jag svårt att tro att hon enbart skulle skriva teorier om henne. När Paddington sedan la sin röst på Habina så tror jag att det var ett försök för att få oss att misstro Habina.

Jag håller med dig

Paddi nominerade ju Habina till BM med, rösten på Habina kom 2min före DL när det var kört. Så jag funderade på om P valde H för att inte "godförklara" någon mer när vi skulle få reda på att P var ond. Det fanns väl inget givet val för P om hon ville försöka rädda sig... Och att dessutom få oss att fundera över en spelare som vore lätt att godförklara är väl bara bonus.

Nu ska jag läsa igenom tråden igen och utveckla mina tankar som jag skrev om igårkväll(natt).

Godmorgon. Eller.... godmiddag kanske. :p

Vill passa på att delge mina funderingar. På min stygglista finns för närvarande bsf och thoora. Bsf för sin äggskalstunna röst på LenaH igår och hennes teorier som kändes väldigt konstruerade, som att hon sitter på facit och måste hitta på något. Thoora för att det känns som att hon har hjälp i bakgrunden. Formuleringar som känns plockade ur diskussioner i lyan.

Åt det försiktigt trevande goda hållet vill jag sätta glömmerallt för att jag inte tror att hon på ett då utstickande sätt skulle nominera en annan ond till bm. Och cirkus (vågar jag det? :cautious:) för att hon vrider och vänder på saker på ett vettigt sätt. Och koppen. Tror jag. Jag tror inte att hon sitter i lyan i alla fall. Hon känns mer ärligt letande efter ulvar än hon brukar göra som ond.

Resten hamnar i ett slags grått mellanskikt som jag hoppas att jag ska kunna kika närmare på under dagen.

Börjar med att säga godmorgon - nu är jag vaken. Och ledig heeela dagen :)

Paddi nominerade ju Habina till BM med, rösten på Habina kom 2min före DL när det var kört. Så jag funderade på om P valde H för att inte "godförklara" någon mer när vi skulle få reda på att P var ond. Det fanns väl inget givet val för P om hon ville försöka rädda sig... Och att dessutom få oss att fundera över en spelare som vore lätt att godförklara är väl bara bonus.

Godmorgon!

Jag får inte riktigt ihop det jag har kursiverat. Hur menar du?
Skulle Paddis röst på Habina få oss att fundera MER på Habina? Eller menar du att hon lägger den på en som redan verkar vara god och alltså inte lägga spår så att vi godar någon annan också?

Godmorgon!

Jag får inte riktigt ihop det jag har kursiverat. Hur menar du?
Skulle Paddis röst på Habina få oss att fundera MER på Habina? Eller menar du att hon lägger den på en som redan verkar vara god och alltså inte lägga spår så att vi godar någon annan också?

Som det kursiverade: att den är lagd för att vi inte ska få chansen att godförklara någon mer.
Och att om vi skulle misstänka iHabna pga rösten (som Snurrfian var inne på) så vore det en bonus.

Jag antar att du tyckte teorin om att jag bollen__ och snurris sitter i lyan och räddningsröstar, där det är dömt att misslyckas, för att rädda fio är lysande då? Eftersom du baserar din röst på att jag sågar teorin. Det är den enda teorin jag egentligen reagerat på, men det berodde knappast på att den handlade om mig.
Egentligen skulle jag behöva läsa igenom leken igen innan jag svarar. Som jag skrev i början av inlägget så hade jag precis kommit hem och bara hunnit snabbläsa leken, när det var klart funderade jag på om det var något jag tyckte stack ut som gjorde att jag skulle kunna motivera en röst. Ditt försvar var det jag kom ihåg och därför valde jag det, jag vet att det inte är någon bra röst och det skrev jag ju även i det inlägget men eftersom det är obligatoriskt att rösta så var jag tvungen att hitta något och tyvärr blev det du den här gången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar