Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men första dagen fick hen väl allt själv??
@LenaH - du var väl inblandad i en sådan diskussion?

Jag tror i alla fall inte på att Koppen skulle vara Nattvakt och fått spioninfo om att ulvarna försökt käka henne. Alldeles för långsökt för min smak.

Helt rätt, glömde det!

Och nej, jag tror inte heller att det skulle vara så. Det är alldeles för långsökt!

Uppdatering

Hassel ser sig om bland sina vänner med bekymrad blick. Enligt spanarnas rapporter verkar Efrafra förbereda sig för en fullskalig attack. Hans vänner är modiga och lojala, men bortsett från Kronan och Järnek är det ingen som har genomgått riktig stridsträning. Han tvivlar inte på att de kommer slåss till sista blodsdroppen om han ber dem, men kan han verkligen begära det? Men att bara ge upp och lämna den här fantastiska boplatsen efter allt de gått igenom… Fortfarande grubblande faller Hassel i en orolig sömn.

När han vaknar i gryningen fattar han ett beslut. Det måste gå att lösa det här på fredlig väg. Om han bara fick chansen att prata med General Svartstarr skulle han nog kunna få honom att inse att kaniner har tillräckligt med fiender i världen utan att de ska behöva strida med varandra. Han tänker gå nu på en gång. Borde han ta någon med sig? Han kan inte ta Kronan, han må ha många kvaliteter men diplomati har aldrig varit en av dem. Kanske Björnbär..? Nej, han måste gå själv, så att de inte ser honom som ett hot, visa att han kommer med fred. Men han borde kanske berätta för någon. Han ser på lille Femman som ligger och sover oroligt en bit bort. Nej, han är så känslig, han skulle bara oroa sig. Han skuttar försiktigt ut ur hålan och ser sig om. Kehaar ligger och putsar fjädrarna vid trädstammen, så han går dit och berättar om sin plan, och ger sig sedan iväg.

Så fort han kommer in i Efrafras område framför han med klar röst sitt ärende. Inom ett par sekunder är han omringad av en patrull som för honom till Generalen. Men Svartstarr är mer oresonlig än Hassel kunnat föreställa sig. Han kräver att både Kronan och de kaniner han fick med sig ut ur Efrafra överlämnas och att de andra omedelbart lämnar Watership Down. Hassel börjar inse att inget han säger kommer att få Generalen att ändra sig, så han tackar så artigt han kan för att Generalen tog sig tid att lyssna. Men när han gör en ansats att lämna platsen ser han hur owslan sluter cirkeln runt honom genom att röra sig närmare. Hassel känner av den hotfulla stämningen och blir förbryllad, inte skulle de väl ge sig på en budbärare som försöker förhandla om fred? När de första vassa tänderna gräver sig in i hans strupe inser han sitt misstag, men han har ingen chans att försvara sig.

Och så kom Dödens Svarta Kanin av Inlés och hämtade Hassel.

bollen__ var Storbonde

pic_detail52e4eee53d63d.png

Hazel-300x225.gif

DagDL 21.30

Jaha, det var ju typiskt att de skulle få tag på just storbonden...

Om Bollen var storbonde borde hon ju ha hunnit sia en deltagare. Ska kolla igenom vad Bollen skrev föra tt se vad som kan hittas

Hoppas bara att bollen lämnat lite av ett testamente. Det kan ju vara så att hon siat klara eller paddington och då har vi inte så mycket nytta av det, förutom att vi kan vara säkra på att vår BM är god.

Hittade detta:
Kan vara att klara siats och befunnits god.
Fio röstar på Koppen. Vågar en nybörjarulv rösta på en kollega så tidigt? Dessutom lägga andra rösten på denne isåfall? Nog för att ulvarna kan göra vadsom men i mina ögon så gör det att Koppen lutar mer åt det goda hållet än det onda.
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
21.08 Koppen röstar på fio
21.24 Paddington röstar på Fio
21.28 FiaM röstar på fio

Tycker det är svårt att utläsa saker ur rösterna på fio. Om ulvarna förstod att fio skulle åka så kan det ju rymmas någon/några röster från de onda där. Men det känns som att det blir så mycket spekulationer, jag tänker ex. varför skulle Lilltess om hon är ond lägga första rösten på en kollega? Det känns rimligare att hon är god men vi har ju märkt att ulvarna kan göra vad som helst. Andra och sista rösten brukar väl också bli ganska granskade, alltså borde ulvarna undvika att lägga röster där men det har ju hänt förut att de gjort det..

Igår tyckte jag att det stack ut lite att Klara valde att lägga en första (och den enda) röst på Lobelia men jag förstår absolut hur hon tänker när hon förklarat idag. Visst finns fortfarande risken att det stod mellan 2 onda och Klara inte ville lägga den avgörande rösten på en ond kollega men jag tror nog inte på det. När Klara röstade hade Koppen 2 röster och fio 3. Rösterna på GA kom senare. Tycker att det talar för att Klara är god just att hon valde att lägga sin röst där den inte var avgörande när hon både var osäker och blev BM.

Hmm, måste läsa vidare..

Har skummat igenom inläggen som bollen skrev igår.
Svar till Klara:
Jag förstår att du i första DL inte ville att din utslagsröst skulle rösta ut någon som du inte var säker på. Jag tyckte också att fio kunde vara vad som igår, det är ju lätt att uppfattas som skum när man är ny. Nu var det ju tur att hon ändå blev lynchad när hon var ond.

Hur tänker du kring Lobelia idag? Såg i din motivering att det var halmstrån igår, men är nyfiken.
Klara siad som god?

Fio röstar på Koppen. Vågar en nybörjarulv rösta på en kollega så tidigt? Dessutom lägga andra rösten på denne isåfall? Nog för att ulvarna kan göra vadsom men i mina ögon så gör det att Koppen lutar mer åt det goda hållet än det onda.
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
21.08 Koppen röstar på fio
21.24 Paddington röstar på Fio
21.28 FiaM röstar på fio

Tycker det är svårt att utläsa saker ur rösterna på fio. Om ulvarna förstod att fio skulle åka så kan det ju rymmas någon/några röster från de onda där. Men det känns som att det blir så mycket spekulationer, jag tänker ex. varför skulle Lilltess om hon är ond lägga första rösten på en kollega? Det känns rimligare att hon är god men vi har ju märkt att ulvarna kan göra vad som helst. Andra och sista rösten brukar väl också bli ganska granskade, alltså borde ulvarna undvika att lägga röster där men det har ju hänt förut att de gjort det..

Igår tyckte jag att det stack ut lite att Klara valde att lägga en första (och den enda) röst på Lobelia men jag förstår absolut hur hon tänker när hon förklarat idag. Visst finns fortfarande risken att det stod mellan 2 onda och Klara inte ville lägga den avgörande rösten på en ond kollega men jag tror nog inte på det. När Klara röstade hade Koppen 2 röster och fio 3. Rösterna på GA kom senare. Tycker att det talar för att Klara är god just att hon valde att lägga sin röst där den inte var avgörande när hon både var osäker och blev BM.

Hmm, måste läsa vidare..
Klara siad god?

Jag tänker att lyan vill ju förmodligen att BM ska vara i lyan, det är ju en fördel för dom. Om Cirkus vore ulv, som redan fått en nominering av mig, vore det ju lätt för fio att nominera cirkus också. Men nu nominerade hon ju Paddington, som redan fått en nominering av GA.
Behöver ju inte betyda att cirkus är god och paddi ond, men det KAN ju vara så..
cirkus siad god?

Har suttit i möte tills nu, trodde att det skulle sluta tidigare.
Har försökt snabbläsa ikapp och vad jag förstår så är det fortfarande mkt diskussion kring paddan och GA. Jag vet inte vad jag ska tycka där. Det känns å ena sidan som att paddi inte borde vara ulv men samtidigt kanske det är precis det som lyan vill att vi ska tänka. Eller så är Ga ulv. Eller så är Ga inte ulv. Känner att jag blir lite knasig av tankarna på de två.
Har skrivit ner lite tankar för mig själv och känner att jag vill lyfta upp Blacksmithfarm. Jag tycker att hon inte riktigt går att få något grepp om (precis som många andra iofs) men, hon har skrivit en del under dagen men jag tycker det känns lite..undanflygande eller hur man ska uttrycka sig. Även som Mirtai skriver att det känns lite som att hon ville avleda misstankarna på fio. Och idag röstar hon på LenaH..jag har inte henne som varken god eller ond just nu men hon har egentligen inte skrivit något som jag reagerar på..plus att jag tycker att det känns lite läskigt med så pass många röster på Paddi. Även om hon kan vara ond så har hon ju inte skrivit något som direkt skriker ulv om henne...fast nu ser jag glömmerallts röst och blir osäker. Kanske Paddi trots allt är en ond som röstade på en ulv igår. Paddington kan nog trots allt göra det. Jo så blir det. Eftersom jag tror att hon är ulv som röstat på en annan ulv, samt att fio ändrade nomineringen till BM efter att folk påpekat det i tråden och kanske även i lyan?

bollen__ röstar på Paddington enligt ovanstående tankar.
Tror i alla fall inte att hon siade Paddington.

Med det som ni lyfter fram låter det onekligen som att Klara skulle ha kunnats sia god. Det stämmer väl också ganska bra in i de flestas teorier

Har suttit i möte tills nu, trodde att det skulle sluta tidigare.
Har försökt snabbläsa ikapp och vad jag förstår så är det fortfarande mkt diskussion kring paddan och GA. Jag vet inte vad jag ska tycka där. Det känns å ena sidan som att paddi inte borde vara ulv men samtidigt kanske det är precis det som lyan vill att vi ska tänka. Eller så är Ga ulv. Eller så är Ga inte ulv. Känner att jag blir lite knasig av tankarna på de två.
Har skrivit ner lite tankar för mig själv och känner att jag vill lyfta upp Blacksmithfarm. Jag tycker att hon inte riktigt går att få något grepp om (precis som många andra iofs) men, hon har skrivit en del under dagen men jag tycker det känns lite..undanflygande eller hur man ska uttrycka sig. Även som Mirtai skriver att det känns lite som att hon ville avleda misstankarna på fio. Och idag röstar hon på LenaH..jag har inte henne som varken god eller ond just nu men hon har egentligen inte skrivit något som jag reagerar på..plus att jag tycker att det känns lite läskigt med så pass många röster på Paddi. Även om hon kan vara ond så har hon ju inte skrivit något som direkt skriker ulv om henne...fast nu ser jag glömmerallts röst och blir osäker. Kanske Paddi trots allt är en ond som röstade på en ulv igår. Paddington kan nog trots allt göra det. Jo så blir det. Eftersom jag tror att hon är ulv som röstat på en annan ulv, samt att fio ändrade nomineringen till BM efter att folk påpekat det i tråden och kanske även i lyan?

bollen__ röstar på Paddington enligt ovanstående tankar.

Jag velade mellan Paddington och Blacksmithfarm. Jag tänkte först rösta på bsf men hann se att rösten på Bsf inte skulle göra någon skillnad i slutändan och då tyckte jag att det var bättre att lägga den på Paddi när jag misstänkte båda.
Men här vill hon lyfta fram BSF också.
Storbonden har väl tre sior. Kan hon ha använt fler än en tro?

En annan tanke jag har är att ulvarna troligtvis inte käkar mig ännu då jag redan är misstänkt alt. mot den obda sidan av flera redan. Jag tror att de låter mig lynchas, och siktar på nån annan god som inte har misstankar på sig, som tex bollen__

En annan tanke jag har är att ulvarna troligtvis inte käkar mig ännu då jag redan är misstänkt alt. mot den obda sidan av flera redan. Jag tror att de låter mig lynchas, och siktar på nån annan god som inte har misstankar på sig, som tex bollen__
Jag hänger inte riktigt med. De har redan käkat bollen_?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar