Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag tycker är intressant att Lobelia noterar är att FiaM tycker att jag har bra teorier/tankar och att det Fia syftar på är det om Lobelias röst som jag i diskussion med Lobelia senare inser att jag tagit fel på.
Om hon är ond, så betyder det ju inte att jag är det - Fia kan ju ha valt en god att "tycka om".
Det är ju alltid intressant när någon hakar på/tycker om en "dålig" teori...

Det är inte vår oenighet som åsyftas om inte FiaM är synsk och kan sia om framtiden, den finns inte i givet tidsintervall, det var väldigt få inlägg du han skriva där och än färre som var teorier och tankar om röstningen som kan ha varit intressanta. JAg hakar här upp mig på att det knappt finns något att tycka något om överhuvudtaget, ändå ska det vara bra tankar.

Det är inte vår oenighet som åsyftas om inte FiaM är synsk och kan sia om framtiden, den finns inte i givet tidsintervall, det var väldigt få inlägg du han skriva där och än färre som var teorier och tankar om röstningen som kan ha varit intressanta. JAg hakar här upp mig på att det knappt finns något att tycka något om överhuvudtaget, ändå ska det vara bra tankar.

Jag menade att det hon kommenterade (det du citerade) hade vi efteråt rett ut att det inte var en så bra teori. Inte att hon tyckte att en diskussion som inte ägt rum var bra :)

Alltså hon tyckte att mina funderingar kring din röst som räddningsröst kunde vara intressanta.

LenaH fick jag för mig var käkad. :o Hennes försvar av fio är förstås till nackdel, men där tror jag främst att det är för att de känner varandra irl. Sedan har jag svårt att se att fio skulle byta borgmästare från en ulv till en annan. Så något godare får LenaH vara.

Var försvarar hon fio? :)

Jag menade att det hon kommenterade (det du citerade) hade vi efteråt rett ut att det inte var en så bra teori. Inte att hon tyckte att en diskussion som inte ägt rum var bra :)

Alltså hon tyckte att mina funderingar kring din röst som räddningsröst kunde vara intressanta.
Eller menar du att hennes kommentar om det kom innan du påpekade att det var en "dålig teori"?

Måste gå tillbaka och läsa - jag hade för mig den kom efter det...

Jag uppfattar detta som du sätter BSF mot det goda hållet, som jag skrev, jag har inte påstått att du godförklarat henne. Du ser en bra förklaring, där man lätt kunnat sätta henne mot onda hållet och menar hon har bra teorier, du gör det försiktigt som du egentligen inte vågar skriva det rätt ut. Det jag ser är någon som helst inte vill ondförklara en kompis och ser det positiv i det lilla.

Är det det här du menar du håller med om och stämmer överens med dina tankar, de som du syftar på med det lila? Ärligt talat, är det ens värt att nämna?
Jag har aldrig skrivit att det stämmer överrens med mina tankar utan att jag inte hade tänkt på det själv, det var därför jag tyckte att det var vettigt.

cirkus kommer som vanligt med bra tankar och teorier, jag håller med om mycket av dem.

Habina
tycker jag känns lite ”matt”? Det brukar vara mer glöd i hennes spel i vanliga fall. Det här säger inget om vilken sida hon spelar för men är något som jag har reagerat på. I går nämnde hon ett möte så det kan mycket väl bero på det. Kommer ändå med en del vettiga teorier men det är något som saknas.

Mirtai
tycker jag har fortsatt komma med bra tankar.

thoora
spelar sin första lek och kommer med en hel del frågor vilket jag tycker är naturligt. Hon kommer även med en hel del bra inlägg som väcker funderingarna på om hon har hjälp av lyan när hon författar dem. Jag förstår att den frågan kommer upp, det gör den alltid när det är en nybörjare som är skicklig, samtidigt tycker jag att det är tråkigt att den gör det, kan inte en nybörjare vara skicklig på egen hand? I dagsläget vet jag själv inte riktigt var jag har thoora.

Klara
rotar, gräver, vänder och vrider. Jag tycker att hon verkligen verkar leta onda, håller sig till leken och för den framåt så jag vill nog sätta henne åt det godare hållet, om än lite försiktigt än så länge.

Lilltess
är en som inte riktigt ger mig känslan av att hon för leken framåt. Det kan vara på grund av tidsbrist, jag har ju det själv för tillfället. Jag kommer dock att hålla ögonen på Lilltess tillsvidare.

Tyvärr är det här de enda deltagarna som jag har hunnit reflektera lite över idag och jag måste rösta nu då jag inte vet om jag hinner in mer innan DL. Baserat på att hon är den som jag anser har varit mest anonym så här långt så hamnar min röst i dag på Lilltess.

FiaM röstar på Lilltess

Jag har aldrig skrivit att det stämmer överrens med mina tankar utan att jag inte hade tänkt på det själv, det var därför jag tyckte att det var vettigt.
Ursäkta felformulerat av mig, för mig är det egentligen inte ett dyft intressant exakt varför du tycker tankarna är vettiga, för mig är det intressant att du hittar några tankar där att ha åsikter om. Det känns mest som du ville klia din kompis under hakan och säga att du håller med, och sedan glömde kolla upp vad du håller med om, att det ens fanns något att hålla med om. Inte ens när jag pressar dig så vill du precisera, inte för jag klandrar dig med tanke på att det inte finns något direkt att hålla med om där eller för den delen inte hålla med om.

Jag gillar dina reflektioner, ska själv titta lite närmre på det. Som du säger känns det tyvärr lite för lite att gå på, men jag noterar detta.

Nu när jag försökt få svar av FiaM så känns det ännu mer osäket. Jag undrar fortfarande vilka tankar som BSF hade som var värda att nämna i positiv bemärkelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2