Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerar mer på att Fio ändrade sig än att hon följde glömmerallt! Om hon nu ville ha Paddan borde hon väl bara hittat på en bättre teori?

oj oj oj
vad det händer saker när man för en gångs skull är offline inför en DagDL!
@Blacksmithfarm lite ( mycket) guilty pleasure (:o)
att behöva medge att jag såg på 50 Shades of Gray
ha även läst böckerna och var väldigt nyfiken på hur i all sin dar de skulle kunna filma något dyligt presentabelt för en biopublik ( jo jag tyckte de lyckades med det) så faktiskt ( lite förvånat sådär) var den helt OK!
Sedan är det inte my kind of pleasure- if you know what I mean?;)

nåja tillbaka till Topic
ska försöka läsa ikapp!

Nu är jag inte riktigt med hur du tänker? I det fetade så upplevde jag att du misstrodde både Habina och Lilltess och i röstmotiveringen menar du att Habina vet att Lilltess är god?

Skrev lite snabbt och otydligt.

Ja, jag tyckte att båda deras röster stack ut.
Sedan, när jag tittade till BM-nomineringarna så tyckte jag att Habina stack ut mer.
Jag tänkte mer än jag fick ner i ord där...

Fast oavsett vilken roll du har så kan ju ingen rimligen veta vilken roll det är? Så till vida att ni inte är tvillingar (och det är ju korkat att rösta på sin egna tvilling) eller ulvar i lyan

Sitter man i lyan så vet man ju åtminstone vilken sida jag ör på. Det var nog så jag menade. Och jag sitter inte i lyan ;)

Förstår inte hundra hur du menar Koppen, det är ju ganska många goda som råkar rösta på andra goda. Så att fio röstar på dig behöver ju inte betyda att hon är ond? Även om hon mycket väl kan vara det. Fast du kan ju också vara ond liksom.

Äsch... Ingen av de som ligger närmast till för lynch känns genuint onda och känslan är väl det enda jag kan gå på idag.
Då får det bli en röst som jag kan motivera iallafall.

Ponera att @glömmerallt är ulv och vill styra igång röstningen och hon väljer då @Paddington för det är hennes kollega. GA räknar med att ingen synar en förstaröst så hårt men vill ändå få igång spelare att rösta en ond till posten.
@fio s roll är jag tveksam till men vill inte bidra till att rösta ut henne då det kan vara som hon sa, att hon inte trodde det här valet var så avgörande.

Därför:

LenaH röstar på Paddington

Håller definitivt med, en extra röst är jobbig, en extraröst + vågmästarroll är ordentligt mäktigt.

Å andra sidan så har man extra koll på BM när man vet vem som har rollen så det kan uppväga.

Jo jag menar generellt, kollade inte in exakta rollbeskrivningen.

Ja ungefär så. Men oavsett vad så. Tror jag att BM har en ökad risk att åka ut i och med extra rollen.

Ni har ju inte alls ansträngt er för att vara skumma ju! Ni lovade ju! :mad: Eller gjorde ni inte? :p

I alla fall, ovan citat. Att bara skumläsa rollerna och anta saker är skumt. I alla fall tillräckligt skumt för att jag ska gripa efter ett halmstrå.

Klara röstar på Lobelia

Äsch... Ingen av de som ligger närmast till för lynch känns genuint onda och känslan är väl det enda jag kan gå på idag.

Ponera att @glömmerallt är ulv och vill styra igång röstningen och hon väljer då @Paddington för det är hennes kollega. GA räknar med att ingen synar en förstaröst så hårt men vill ändå få igång spelare att rösta en ond till posten.
@fio s roll är jag tveksam till men vill inte bidra till att rösta ut henne då det kan vara som hon sa, att hon inte trodde det här valet var så avgörande.

Därför:

Jag förstår motiveringen men varför röstar du hellre på Paddington än glömmerallt om du har en tanke om att båda är ulvar? Glömmerallt har ju redan en röst!

Lobelia röstar på Glömmerallt.

Det skaver en aning att GA gick ut så hårt och tidigt med rösten på Paddington, det kändes lite som hon ville sätta agendan, i synnerhet när hon nekade och sedan pekade på fios röst som skum för att hon följde efter.

Sitter man i lyan så vet man ju åtminstone vilken sida jag är på, inte rollen Det var nog så jag menade. ;)
Inte nödvändigtvis, iom att tjuven och ulvarna inte känner till varandra.
Men det är en av 12 spelare som är på samma sida som lyan... (11 goda 6 onda varav 5 i lyan...)

EDIT: ser att jag upprepar vad andra skriver igen - många som skriver nu ;)

Därför:

Intressant, jag är lite inne på att rösta på glömmerallt i och med den där första rösten, jag är lite fundersam på om hon la den på en god (om hon nu skulle vara ulv då) för att vi skulle misstänka den hon la rösten på.

Försöker vända och vrida på resonemanget men jag fastnar iaf i fio. Jag tycker inte att GAs tidiga nominering säger något om dennes roll, jag tror oavsett sida så hade GA kunnat göra en tidig motivering för att dra igång leken och diskussionen. Då är Bollen_ och fio intressantare. Dels kom de väldigt tätt inpå GAs och jag funderar över om båda som relativt nya blev stressade över GAs tidiga röst och därför kastade sig in i att rösta på BM också utan så mycket eftertanke. Frågan är då om någon av dem är så rutinerade att de tänkt försöka styra röstningen, men det tror jag inte (den enda som skulle ev försöka en sån sak är GA). Det som sticker ut med fio är att hon följde GA och sedan hennes ändring. Rent krasst hade hon kunnat behålla nomineringen på mig och bara lagt till en motivering i samma inlägg som nomineringen och inte behövt ändra röst helt.

Sedan andrarösten på Koppen, den känns inte bra heller, precis som Cirkus skriver så tycker jag inte att Koppen varit skummare än vanligt.

Paddington röstar på fio

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen__
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen__: 1
quarter4ever: 2
Habina: 4
Klara: 5
LenaH: 1
Lilltess: 1
Snurrfian: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio
21.19 LenaH röstar på Paddington
21.21 Klara röstar på Lobelia
21.22 Lobelia röstar på Glömmerallt
21.24 Paddington röstar på Fio

Koppen: 2
glömmerallt: 2
fio: 4
lilltess: 1
Habina: 1
Lobelia: 1
Paddington: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar