Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Instämmer! Tycker vi har kommit rätt långt in i leken, bra med resonemang när det gäller borgmästare och diverse frågor, men det enda skumma jag hittat är glömmerallts tidiga nominering av paddington och det känns ju inte som ett smart drag av en ulv. :banghead:

Nej, jag tror inte heller att ga skulle göra det som ulv. Eller så skulle ga kunna göra så oavsett om hon är ulv eller inte. Jag tror helt enkelt inte att det säger något om hennes roll.

Snurrfian för att jag tror att en ond Snurrfian som BM skulle kunna snurra in sig ett av sina resonemang och på så sätt avslöja sig (sorry snurris)
Tycker om dig ändå... ;) Fast jag förstår hur du menar! :o

Jag tänker nominera Snurrfian som borgmästare. Därför att hon som god brukar vilja gå sin egen väg och inte påverkas så mycket av andra. Och som ond snurra till det rejält och få sig själv lynchad. ;)

Klara nominerar Snurrfian.
Jag är inte helt klar på om jag ska bli smickrad eller förnärmad... ;) Men jag väljer att bli smickrad! :D :love:

Har gått tillbaka för att se vad jag kan hitta och jag reagerar på glömmerallts resonemang här.
Hon nominerar Paddi, sedan misstänker hon henne för att fio lägger en skum andranominering.
Men själv vågar hon nominera Paddi innan hon varit inne - samtidigt som hon alltså börjar misstänka henne???:confused:

Jag får inte ihop det...
Intressant! Det hade jag missat!

Fast @fio ändrade väl inte sin röst för att hon trodde att glömmerallt var ond?
Det var väl snarare ett missförstånd kring huruvida hon hade motiverat sitt val eller inte som gjorde att hon bytte?
Det var i alla fall vad jag uppfattade, men jag kan ha fel ;)
Nej inte för att hon trodde att GA var ond, men att vi uppmärksammade att det skulle kunna vara så fick nog @fio att fundera ett varv till tror jag? Eller har jag fel Fio?

Nu ska vi se här. Det här är bara mina tankar än så länge och jag får nog dela upp inlägget.

Min första anteckning är Klara. Hon är paranoid efter förra lekens alla extraröster, lyncher och förtrollningar och diverse annat. Vet inte om detta betyder att hon är rädd att det skall upprepas och att hon avslöjar sig? Nu är det ju iof inte samma roller denna leken, men de som var med förra leken som är ulvar i denna bör kanske hålla sig väldigt lugna. Även om det inte betyder att Klara har en ond roll (än!) hon får vara neutral för nu.

LenaH svarar ganska snabbt på Klaras inlägg och skriver ungefär vad jag skrev på det med förra leken vs denna och rollerna. Sedan nojar hon sig över vem som kan bli BM men lägger samtidigt till en :p -smilie. Vet inte riktigt än hur jag ska tolka det.

Q4E är en av dom som mer eller mindre ALLTID misstänker mig och som alltid kägger röst på mig. Jag kan dock tycka att hon är duktig på att leta onda när hon är god (när man VET att hon är god) men hon har haft fel om mig 7/10 i spel så därför får jag se hur hon ser på mig denna gången. Hon är inte alltid att lita på som sagt.

Bollen__ fjäskar lite för Cirkus som spelare. Undrar varför
Fio däremot håller inte med och tycker C är elak och nominerar Paddington som BM istället. Frågan är hur personligt eller hur opartiskt de nominerar?
Fio nominerar som andraröst på Paddongton efter glömmerallt.

Cirkus hamnar lite i rampljuset för mig nu för strax efter skriver LenaH till henne i inlägg #57 att hon "glömmer aldrig att Cirkus käkade henne först av alla i förra leken"
Skämt eller undertryckt hot från en ulv?

Lilltess funderar över sitt val på BM och vill inte riskera att lägga en avgörande röst på Klara och så visar det sig att hon är ulv. Och hon vill inte heller lägga sin röst så ulvarna hinner styra om röstningen. Så tycker jag en god tänker/spelar så jag vill sätta henne på goda sidan fn

Jag tycker för övrigt också att fios röst är lite skum så min misstänkta lista så här långt är bollen, fio, cirkus och Paddi.

(Ja jag är teori och leksugen så snälla sätt igång och bete er skumt så så jag slipper gripa halmstrån.:cool:)

Haha! :D
Då undrar jag varför du har Paddi på din misstänkta lista när du nominerat henne till BM?

För att fio la en skum andraröst på henne. :) Paddi själv har inte skrivit i tråden än, alltså har hon inte heller hunnit skriva något skumt. :laugh:

Gick tillbaka och kikade på glömmerallts inlägg från inatt. Och det här är ju onekligen lite intressant. Att fio så snabbt hakade på hennes nominering av Paddington, kan det säga något om fios roll? Eller om Paddis roll? Eller om ingen roll alls?

Glömmerallt tror jag ör såpass rutinerad att hon aldrig skulle lägga första rösten på sig om hon var ond.
Kanske var det tom taktik?! Jag ska kika närmare på hennes inlägg och se om man kan hitta något, eller en långsökt hint ;)
Det är alltid en risk att lägga första rösten, och jag är tveksam att GA skulle göra en sån miss som ulv genom att sätta igång leken.

Gick tillbaka och kikade på glömmerallts inlägg från inatt. Och det här är ju onekligen lite intressant. Att fio så snabbt hakade på hennes nominering av Paddington, kan det säga något om fios roll? Eller om Paddis roll? Eller om ingen roll alls?
Ja mer om fios än om glömmerallts iaf Fast tänk om man blir totallurad nu :/

Jag skulle snarare vilja ha det till att om någon av dom än onda så är det fio. Speciellt eftersom hon ändrar när folk reagerar.. Frågan är bara om hon hängde på en rutinerad spelare (för @fio är väl ny här om jag inte minns fel?) för att hon har svårt att komma på en egen teori.

JAg har också funderat på det och hennes förklaring var ju att hon inte trodde att BM-valet var så avgörande och att hon tyckte Paddis verkade bra.

Eller... Så är det så att GA är ulv och fio också och fio hängde på för att det verkade smart? Och sen försökte GA rädda situationen genom att misstänka fio?

Hur man än vänder sig så har man ändan bak. :banghead:

JAg har också funderat på det och hennes förklaring var ju att hon inte trodde att BM-valet var så avgörande och att hon tyckte Paddis verkade bra.

Eller... Så är det så att GA är ulv och fio också och fio hängde på för att det verkade smart? Och sen försökte GA rädda situationen genom att misstänka fio?

Hur man än vänder sig så har man ändan bak. :banghead:
Tillägg: Jag tror dock inte att det behöver säga så mycket om Paddis roll. Eller... Så gör det det.

GA är jätterutinerad men hon gjorde en hel del märkliga val i förra leken så jag skulle inte säga att hon är felfri.

Glömmerallt tror jag ör såpass rutinerad att hon aldrig skulle lägga första rösten på sig om hon var ond.
Kanske var det tom taktik?! Jag ska kika närmare på hennes inlägg och se om man kan hitta något, eller en långsökt hint ;)
Det är alltid en risk att lägga första rösten, och jag är tveksam att GA skulle göra en sån miss som ulv genom att sätta igång leken.
Jag tror inte att man kan läsa speciellt mycket av glömmerallts nominering. Har för mig att hon gjorde lite samma sak i förra leken, svarade tidigt på frågan för att få igång leken. Visst hon var ond då men frågan är om det här ska ses som en hint till vilken sida hon hör eller om det bara är ett sätt att få igång oss andra? Jag tror i dagsläget mer på det senare :)

Jag är helt inne i mina serier nu och vill inte riskera att missa röstningen. Min motivering: jag tycker att det skaver lite att fio hängde på GA i BM nomineringen och sedan ändrade när hela scenariot blev lite ifrågasatt. (Kommer inte ihåg vem som lyfte det från början och hittar inte det från min sega mobil) så:

Lilltess röstar på fio

Ja, jag kan se ett antal olika möjligheter.

Tex:

-fio är ond, Paddi är ond och fio såg en chans att rösta på Paddi när ga redan börjat
-fio är ond, Paddi är god och fio tyckte det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är god och fio tyckte att det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är ond och fio tyckte att det verkade som en vettigt idé och hakade på ga.

osv osv osv.

Jag funderar kring BM-röstningen igen (om det är värt att försöka läsa ut något där än vet jag inte....)

GA har, såvitt jag sett, inte varit inne än, och därmed har jag inte fått mer klarhet kring mina tankar om hennes inlägg som jag citerade tidigare...

Om jag istället går vidare till "sistarösterna":
Klara har 5 röster och Habina 4.

Jag undrar om @Lobelia är medveten om att hon var sist ut att nominera till BM? (givetvis kan det komma ändringar, men jag tyckte det lät som om hon hoppades på att fler skulle nominera Habina?)

LenaH la sista/senaste nomineringen på Klara.

Och Klara la en förstanominering på Snurrfian (för att i så liten mån som möjligt riskera att inte själv bli BM?)(samtidigt så har jag ju nominerat henne för att jag tycker att hon verkar vettig, så...)

Ja, jag kan se ett antal olika möjligheter.

Tex:

-fio är ond, Paddi är ond och fio såg en chans att rösta på Paddi när ga redan börjat
-fio är ond, Paddi är god och fio tyckte det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är god och fio tyckte att det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är ond och fio tyckte att det verkade som en vettigt idé och hakade på ga.

osv osv osv.
:up: :D

Menar du att GA är god då eller missförstår jag dig?

Jag sitter och uppdaterar min fiskbulle-blogg, så jag inser att jag kan glömma bort tiden alldeles. För att inte riskera någonting, så lägger jag en röst nu. Kommer jag ihåg mig, så kikar jag in här med jämna mellanrum, men det kan också hända att det plötsligt gått två timmar utan att jag märkt det. O_o

Habina röstar på fio

Då jag tror hon är nybörjarulv och såg en chans att haka på en annan person (glömmerallt, ingen aning om roll där) i valet till BM, så hon inte behövde tänka så mycket själv. Det är svårare som ulv att verka god när man har facit och första gången som ulv brukar vara extra svår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar