Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att börja fundera på valet till BM och DL1 så är jag lite fundersam över GA tidiga röst på Paddington, det kan absolut vara så att hon la den rösten för att det skulle komma igång men samtidigt så hängde Fio snabbt på men ändrade sig när vi var flera som påpekade att det kunde vara så att GA var ulv. Men vad betyder det då? Jag kan som sagt komma på ett antal olika varianter och det gör mig ett ett dugg klokare. Fio då, relativt ny som hänger på en rutinerad spelare, ny god som är glad att hitta något att hänga på, ny ond som ser en chans att kunna hänga på någon som hon vet är god och med det kanske bli godförklarad? Jag vet inte!!! :arghh:

Fast @fio ändrade väl inte sin röst för att hon trodde att glömmerallt var ond?
Det var väl snarare ett missförstånd kring huruvida hon hade motiverat sitt val eller inte som gjorde att hon bytte?
Det var i alla fall vad jag uppfattade, men jag kan ha fel ;)

Har gått tillbaka för att se vad jag kan hitta och jag reagerar på glömmerallts resonemang här.
Hon nominerar Paddi, sedan misstänker hon henne för att fio lägger en skum andranominering.
Men själv vågar hon nominera Paddi innan hon varit inne - samtidigt som hon alltså börjar misstänka henne???:confused:

Jag får inte ihop det...
Det här känns lite udda, jag tyckte det var en aning misstänkt att slå ann tonen, men har svårt att se det särskillt misstänkta i att följa efter, inte från någon så ny som Fio. Fio kan för all det vara ond och hoppa på första bästa offer, men även god.

Däremot känner jag fortfarande lite skav av GAs röst å Paddis.

jag vill inte ha någon för erfaren som BM för då tror jag att risken är stor att eftersom man själv varit med och valt personen automatiskt sätter denne som god i sina egna ögon och inte ifrågasätter dennes teorier tillräckligt mycket - vilket är farligt om denne skulle vara ulv.

Det gör att jag begränsat antalet en hel del i mina ögon. Av de som är kvar är det två som jag står och väljer mellan @Snurrfian och @Habina. Snurrfian för att jag tror att en ond Snurrfian som BM skulle kunna snurra in sig ett av sina resonemang och på så sätt avslöja sig (sorry snurris) och @Habina för att jag tycker hon är vettig, kommer med bra resonemang och precis som någon annan skrivit ovan så spelar hon alltid för sin sidas bästa vilket är en väldigt bra egenskap som god, men samtidigt litar jag inte på henne till 100%. Utifrån detta:

Paddington nominerar Habina som borgmästare

(Ändrade från "röstar på" till "nominerar")

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 3
Klara: 4
LenaH: 1
Lilltess: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt

Koppen: 1
glömmerallt: 1

Jag tänker nominera Snurrfian som borgmästare. Därför att hon som god brukar vilja gå sin egen väg och inte påverkas så mycket av andra. Och som ond snurra till det rejält och få sig själv lynchad. ;)

Klara nominerar Snurrfian.

Fio röstar på koppen

Tycker hon ger ett mer förvirrat intryck än när hon var god och det verkar som det är en taktik. Möjligtvis för att spela God.

Jag tycker det här är knepigt eftersom jag är så sen på det. Men den jag tänkt på skulle kunna vara bra är Klara, jag tycker hon är redig och brukar ha koll under spelets gång. Det som gör mig lite nojig är väl möjligtvis att @cirkus nominerat henne men jag får leva med det. :nailbiting:

LenaH nominerar Klara

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 3
Klara: 5
LenaH: 1
Lilltess: 1
Snurrfian: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen

Koppen: 2
glömmerallt: 1

Lobelia nominerar Habina, jag gör det av rent taktiska skäl, jag önskar hellre se Habina som BM då jag spelat en del med henne och det känns som jag har en aning koll. Klara är som ett blankt kort för mig.

Det verkar vara de två som kan bli aktuella.

Att jag fått två röster från två nybörjare gör mig inte så mycket. De känner mig inte och jag tycker deras röster är tunna och ogenomtänkta.
Kommer ge mina funderingar kring leken so far i nästa inlägg och därmed kanske tom ge min röst

Att jag fått två röster från två nybörjare gör mig inte så mycket. De känner mig inte och jag tycker deras röster är tunna och ogenomtänkta.
Kommer ge mina funderingar kring leken so far i nästa inlägg och därmed kanske tom ge min röst

Kram Koppen! Du är rolig att leka med, vet att det är svårt ibland att inte ta åt sig men försök att inte göra det, jag tycker om att få leka med dig! :love:

Nu har ni drygt en timma på er att dra igång och vara skumma så jag vet vem jag ska rösta på. :mad:;)

Instämmer! Tycker vi har kommit rätt långt in i leken, bra med resonemang när det gäller borgmästare och diverse frågor, men det enda skumma jag hittat är glömmerallts tidiga nominering av paddington och det känns ju inte som ett smart drag av en ulv. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar