Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Borgmästarval:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17.46 Snurrfian röstar på Habina som borgmästare
17.53 Habina röstar på Lilltess till borgmästare

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 2
Klara: 2
LenaH: 1
Liltess 1

För att börja fundera på valet till BM och DL1 så är jag lite fundersam över GA tidiga röst på Paddington, det kan absolut vara så att hon la den rösten för att det skulle komma igång men samtidigt så hängde Fio snabbt på men ändrade sig när vi var flera som påpekade att det kunde vara så att GA var ulv. Men vad betyder det då? Jag kan som sagt komma på ett antal olika varianter och det gör mig ett ett dugg klokare. Fio då, relativt ny som hänger på en rutinerad spelare, ny god som är glad att hitta något att hänga på, ny ond som ser en chans att kunna hänga på någon som hon vet är god och med det kanske bli godförklarad? Jag vet inte!!! :arghh:

Borgmästarvalet:
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina röstar på Lilltess

Lilltess: 1

Jag funderade kring vad man kan förvänta sig av lyan respektive tvillingarna i BM-valet...

Det är väl ganska otroligt att tvillingarna vill hinta om vilka de är (genom att då rösta på varandra)?

Lyan kan ju kringå det i och med att har flera röster att lägga på varandra...

Vet inte om jag blev så mycket klokare av detta egentligen.:confused:

Jag tror inte heller att tvillingarna till visa något samband mellan sig så här tidigt i leken. Eftersom tvillingarna blir starkare ju längre leken går så är de viktiga att ha kvar så länge som möjligt.

Frågan är om ulvarna verkligen vill exponera sig genom att rösta på varandra, det kanske inte märks i början på leken men när den gått några dagar och man börjar gå tillbaka och analysera borgmästarvalet så kan det ju vara väldigt intressant att se hur rösterna fördelade sig.

@Snurrfian Börjar också fundera lite kring DL. Det är ju bara 3,5 timma kvar. En hel del inlägg så man borde väl hitta nåt tycker jag.
Fast jag håller med dig i ditt inlägg om GA, fio och paddis

Jag tror inte heller att tvillingarna till visa något samband mellan sig så här tidigt i leken. Eftersom tvillingarna blir starkare ju längre leken går så är de viktiga att ha kvar så länge som möjligt.

Frågan är om ulvarna verkligen vill exponera sig genom att rösta på varandra, det kanske inte märks i början på leken men när den gått några dagar och man börjar gå tillbaka och analysera borgmästarvalet så kan det ju vara väldigt intressant att se hur rösterna fördelade sig.

Ja, och det gör det ju svårt.
Och om man då istället tänker sig att ulvarna försöker få med sig fler att nominera en annan ond, så sticker glömmerallts röst ut lite. Men samtidigt är det alltid svårt att lägga en första röst.

Gah!
Jag får nog gå tillbaka och titta över motiveringarna till rösterna (+ de andra inläggen såklart) för att se om jag kan hitta något att gå på till DL1...

Jag kommer avge tidig lynchröst eftersom jag är sjuk och riskerar att somna ifrån DL. Har vänt och vridet på BM-rösterna och tycker precis som flera andra att de tidiga rösterna är lite halvskumma. Samtidigt verkar det inte så troligt att ulvarna skulle dra till sig uppmärksamhet så här tidigt i spelet, så jag vet inte... Jag lämnar det nog tills vidare, men ska definitivt ha @glömmerallt , @fio, @bollen__ och @Paddington i bakhuvudet. I stället;

thoora röstar på Koppen

Eftersom jag tycker @Koppen har gjort ett utstickande rörigt intryck, vilket både kan vara spelat eller för att hen inte brytt sig om att läsa särskilt noga. Oavsett tycker jag beteendet känns lite märkligt och i kombination med att hen la en tidig BM-röst, så faller valet där.

jag har suttit och läst igenom allt från början och så här långt är mina funderingar:
bollen__ statistiken talar emot henne, hon är typ ond i 9 lekar av 10, men tänker inte gå på statistik så här tidigt i leken för det kan vara just ren bullshit, så avvaktar med henne tills man vet lite mera

Blacksmithfarm lägger vettiga inlägg och hittar inget konstigt i dem så här långt

quarter4ever jag

Paddington inte sagt så mycket i tråden hittills, men vet att hon är en mycket duktig spelare och har koll på det mesta. Det hon själv skrivit finner jag inget konstigt i, mera är det GA första röst som får mig att grubbla ( mer om det senare)

cirkus jag har en lex cirkus:angel: men tänker inte gå på den i en förstaDL, det är inget kul att åka bara på senaste lekens goda ( nåja onda) spel

fio tja vet inte riktigt vad jag ska tro än, men den där andra snabba rösten på paddington den funderar jag över! även om hon sedan ändrar den till LenaH....

Habina brukar alltid vara vettig och av det hon hittills skrivit finner jag inget konstigt, och håller även med de som redan nominerat henne att hon kan vara en bra kandidat till BM!

LenaH behöver jag se mera av för hittills är det enda jag noterat är att hon gjort sin plikt som moderator och ändrat en beskrivning i rolllistan på uppmaning av LL

Snurrfian verkar också vettig, så här långt
Kanske har rutinen gjort henne mindre snurrig för de senaste gångerna tycker jag inte alls hon varit snurrig

Koppen ja hon är -Koppen. Skitsvår att placera.. och alltid kommentarer man kan tolka hur som....

FiaM verkar också i borgmästarvalet att ha en bra tanke om var rösten bör hamna finner inget skumt med henne så här långt

Lobelia får jag mest ett intryck av att hon verkar försöka få sig en bild av alla som skriver något? Säger dock inget om hennes roll.

Mirtai alltid ganska svårplacerad, och behöver fundera mer över henne...Hon lägger en nominering på mig ( jag känner mig ärad)

thoora ny i gänget-välkommen!! tycker jag har startat bra med vettiga funderingar och hittar inget som jag finner skumt med så här långt ( jag känner mig ärad av din nominering också)

glömmerallt ja henne vet man ju aldrig vart man har! Startar hela nomineringsprocessen med en väldigt tidig röst på paddington, tja, här får man hålla ögonen öppna, helt klart!

Klara ser jag som väldigt vettig så här långt , finner inget jag inte kan hålla med om i hennes inlägg, en av mina kandidater till BM!

Lilltess funderar mycket kring vem som ska väljas till BM, hennes funderingar har jag också haft

summa summarum
inte en endaste rackarns trolig ulv har jag hittat så här långt
men ett par att hålla ögonen på i alla fall...
till BM valet står det just nu mellan Habina och Klara för mig, vi får se om det ändras!

Borgmästarvalet:
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina röstar på Lilltess

Lilltess: 1

DL 1
18:20 thoora nominerar Koppen

Koppen: 1

@thoora har du nominerat till BM? (tänkte ifall du glömt, eller om jag missat den :))

Tycker det är lite tråkigt med motivering på BM. Alla överöser beröm på varandra. Man känner sig inte så omtyckt :(
Jag kommer avge tidig lynchröst eftersom jag är sjuk och riskerar att somna ifrån DL. Har vänt och vridet på BM-rösterna och tycker precis som flera andra att de tidiga rösterna är lite halvskumma. Samtidigt verkar det inte så troligt att ulvarna skulle dra till sig uppmärksamhet så här tidigt i spelet, så jag vet inte... Jag lämnar det nog tills vidare, men ska definitivt ha @glömmerallt , @fio, @bollen__ och @Paddington i bakhuvudet. I stället;

thoora röstar på Koppen

Eftersom jag tycker @Koppen har gjort ett utstickande rörigt intryck, vilket både kan vara spelat eller för att hen inte brytt sig om att läsa särskilt noga. Oavsett tycker jag beteendet känns lite märkligt och i kombination med att hen la en tidig BM-röst, så faller valet där.
Här får jag tom höra att jag inte brytt mig...

Jag kan inte annat med mitt psykiska mående bli ledsen...
Vet att det bara är en lek, men så fort jag öppnar käften blir jag misstänkt direkt :( varför tar jag det så personligt???

Ja, och det gör det ju svårt.
Och om man då istället tänker sig att ulvarna försöker få med sig fler att nominera en annan ond, så sticker glömmerallts röst ut lite. Men samtidigt är det alltid svårt att lägga en första röst.

Är det det enda alternativ du ser? Jag ser att ulvarna både skulle kunna tänka sig att försöka sprida misstankar mot en god som att det inte är någon ulv som la första rösten. Visst sticker GAs röst ut (men nu vet jag ju min roll), men vad skulle lyan vinna på att nominera en ond, som någon skriver tidigare så är väl BM en sådan som med stor sannolikhet kommer att bli siad på en gång och vad vinner lyan på att det skulle ske?

Om en ulv blir BM så tror jag att det är större sannolikhet att det är de goda som röstat fram denne än att lyan medverkat till det (sedan kan det ju finnas någon röst från lyan där med, men jag tror inte att det är de som varit drivande till det).

Samlar nomineringsinläggen:
@Niyama , är det samma deadline till BM röstningen som den vanliga?

Nåja jag kickar igång den nu för att få lite fart på leken. :D

glömmerallt röstar på Paddington som borgmästare, för att jag tycker hon är en duktig spelare som om hon är god kan göra ett bra jobb som bormästare, har för mig att hon brukar rösta med relativt vettiga teorier.
Som flera påpekat, vid tillfället hade Paddington inte skrivit något i leken...

Jag hänger på jag också, det är väl lika bra så man inte glömmer när man får dl-1-ångest!

bollen__ nominerar cirkus till borgmästare, för att jag tycker att cirkus är en duktig spelare, förhoppningsvis är hon god och då blir det väldigt bra för den goda sidan om cirkus är borgmästare, då cirkus är en bra lagspelare!
Har inte mycket att invända mot den motiveringen.

Cirkus den elake.. näääee Paddington blir bra för mig också.

fio röstar på Paddington som bm
Klipper in hennes motivering, som kom senare:
Aha ok, jag tyckte Paddington var duktig som medhjälpare till LL. Jag har ju bara varit med om en lek så jag vet inte vad jag mer skulle kunna gå på ?
Och ändringen
Jag tyckte Paddington var duktig medhjälpare till LL, hon verkar vara smart och klarsynt får jag lägga till då.. fast jag vet inte för jag har bara varit med i en lek :p

Jag kunde ju ta @LenaH istället då om inte den nomineringen för Paddington räcker för jag känner ju henne och vet att hon ÄR smart och klarsynt och duktig på att spela.. ja jag tar Lena istället då..

fio ändrar sin nominering till LenaH som BM
Så, ja, kan inte se hur fio i sin andra lek kan ha så mycket att gå på... Tycker att hon har bra motiveringar till båda valen.

Koppen nominerar bollen__ som borgmästare

Kan bli intressant att se hur hon förvaltar den rollen ;)
Återigen separat motivering
Jo för det var nån diskussion kring bollen och vilka roller hon haft hittils och vilken roll hon statistiskt sett borde fått i denna leken. Och sedan kom det nån annan kommentar om detta som jag tolkade att bollen (lite skämtsamt allvar) skulle fått en ond roll även denna gången.
Så därför tycker jag det kan bli intressant om hon skulle bli BM.

Räcker det svaret?
Hmm... jag förstår på sätt och vis tanken (att hon borde vara god)...

Hur mycket jag än tänker så kommer jag inte fram till något bättre...

Mirtai nominerar Quarter4Ever som borgmästare

Det gör jag eftersom hon brukar vara väldigt duktig på att hitta onda där ingen annan gör det när hon är god. När hon är ond brukar hon å andra sidan ofta lynchas tidigt ;)
Inget att säga om den motiveringen.

Jag nominerar en spelare som jag tycker verkligen tar de här lekarna för vad de är. Hon kommer med bra teorier och verkar alltid vara positiv i lekarna och bidrar därmed till att det blir kul. :)

FiaM nominerar Habina
Samma här, sticker inte ut.

Jag har redan varit inne på att ta en som är relativt ny och som jag tycker är sansad och kommer med bra frågor och kommentarer. Så får det bli

cirkus nominerar Klara för att jag tycker att hon är en som passar in på de tankar jag har haft hela dagen om en relativt ny spelare med mycket klargörande frågor och som ofta för leken framåt på ett vettigt vis
Återigen, vettig motivering.

thoora nominerar quarter4ever

Jag tycker hon verkar ovanligt klarsynt och duktig på att se samband och avvikelser där ingen annan ser. Jag hoppas därmed att hon förvaltar utslagsrösten på ett bra sätt.
Och här ser jag ju att jag visst hade missat @thoora när jag gick igenom nomineringarna, hon har ju nominerat :p
Vettig motivering, tycker jag.

Jag är inte helt bekväm med de första BM-rösterna (GA, bollen...) Som sagt är det endast tvillingar och ulvar som just nu vet om varandra - och tidig röst kan ge chans att styra...

Samtidigt så håller jag med i diskussionerna kring huruvida man vill eller inte vill ha en rutinerad spelare. Fast om BM hamnar i lyan så blir det sas flera spelare som har inflytande över BM-rollen.

Med det i åtanke så väljer jag att istället för att nominera cirkus - som jag tycker har varit bra på att leta onda när hon är god, så väljer jag att följa hennes val av BM. Jag hoppas att cirkus då är god och att hon har prickat rätt.
Plus att jag tycker att Klara har haft vettiga funderingar i det hon skrivit hittills.
Dessutom så tycker jag, från den leken då jag var tvilling med Klara, att hon skulle passa med den rollen då jag tycker att hon letar onda på ett bra sätt. Nu håller jag bara tummarna för att hon har en god roll i denna leken.

Så därför:

Blacksmithfarm nominerar Klara till borgmästare
Tog med mig själv, ifall någon annan vill använda min sammanställning ;)

Så nu har jag klarat av min examination så nu kan jag leka med hela hjärnan! :D Nu ska jag bara börja plugga Engelska men kursstarten är nästa måndag och tills dess borde väl leken börja vara klar... :D

Jag gillar verkligen @FiaM s motivering till att rösta på Habina som BM! Den skulle jag kunna ställa mig bakom helt och hållet! :up:
Även om jag håller med @quarter4ever att det inte blir så mycket OT så vet jag inte om det blir så mycket mer att gå på till DL 1, det känns lika svårt som vanligt...

Om jag ska ta och börjar med BM valet, jag velar mellan Habina och Q4E och jag känner att Q4E visserligen är grymt duktig på att hitta nya infallsvinklar ändå har en historik att ibland snöa in sig lite på en deltagare. Habina är mer lite förvirrad som mig :angel: men låser inte fast sig som jag upplever det.

Snurrfian röstar på Habina som borgmästare eftersom jag anser att hon är duktig på att leta onda, ser leken som en lek och inte heller snöar fast på något utan är öppen för många idéer.
And yet another sensible motivation (;))

Alltså jag måste rösta på borgmästare nu. Annars kommer jag bara att bli påverkad av hur andra röstar och motiverar sig.

Habina röstar på Lilltess till borgmästare

Då jag tror hon har en liten fördel i att vara ringrostig. Eller snarare att hon kanske inte är lika färgad av tidigare lekar som vi andra är. Dessutom är hon inte helt ny och förvirrad eller alltför farlig i att vara väldigt rutinerad. Lagom helt enkelt. ;)
Samma som tidigare, vettigt.

Så överlag så tycker jag alltså att det är vettiga motiveringar till nomineringarna...

jag behöver också ( för ovanligehetens skull!)
lägga en tidig röst och nominering då vi ska på bio kl 19 och tror inte att jag hinner kolla allt ordentligt innan lynch och borgmästarval ( bion slut ca 21.15)
Men ska försöka hinna in och iaf se senaste listorna och läsa det jag hinner för att ev behöva ändra mina röster om jag finner det nödvändigt!

så efter det som finns att gå på nu:

quarter4ever nominerar Klara till borgmästare
då jag finner att hon verkar ha ett vettigt resonemang som jag till stora delar håller med om och hoppas att hon blir en bra sådan!!

quarter4ever röstar på glömmerallt till Lynchen
då jag tror att det fanns en tanke med att dra igång borgmästarvalet, det sticker ut, oavsett om Paddington är god eller ond, så talar det inte till GA fördel....

Samlar nomineringsinläggen:

Som flera påpekat, vid tillfället hade Paddington inte skrivit något i leken...

Har inte mycket att invända mot den motiveringen.

Klipper in hennes motivering, som kom senare:

Och ändringen

Så, ja, kan inte se hur fio i sin andra lek kan ha så mycket att gå på... Tycker att hon har bra motiveringar till båda valen.

Återigen separat motivering

Hmm... jag förstår på sätt och vis tanken (att hon borde vara god)...

Inget att säga om den motiveringen.

Samma här, sticker inte ut.

Återigen, vettig motivering.

Och här ser jag ju att jag visst hade missat @thoora när jag gick igenom nomineringarna, hon har ju nominerat :p
Vettig motivering, tycker jag.

Tog med mig själv, ifall någon annan vill använda min sammanställning ;)

And yet another sensible motivation (;))

Samma som tidigare, vettigt.

Så överlag så tycker jag alltså att det är vettiga motiveringar till nomineringarna...
Varför skulle folk inte generellt ha okej motiveringar till BM valet? Det är inte direkt svårt att hitta någon att skriva en hyfsad motivering om. Vad av intresset att kommentera dem?

Kan inte tycka att glömmerallts nominering av Koppen sticker ut så mycket? Jag menar, alla röstar ju på någon som de tror skulle göra ett bra jobb som BM baserat på hur de spelat tidigare och inte på vad de skrivit i leken?

Tycker det är lite tråkigt med motivering på BM. Alla överöser beröm på varandra. Man känner sig inte så omtyckt :(

Här får jag tom höra att jag inte brytt mig...

Jag kan inte annat med mitt psykiska mående bli ledsen...
Vet att det bara är en lek, men så fort jag öppnar käften blir jag misstänkt direkt :( varför tar jag det så personligt???
Man ska inte ta illa upp av leken, men det är lätt gjort!
Jag har själv gjort det, det är lätt att det känns personligt.
Kom ihåg att alla vänder och vrider på allt
jag brukar också vara mycket misstänkt och jag tror att både du och jag gärna vill raljera lite och skoja till det när tillfälle ges
och det blir väldigt tacksamt att slå ner på ffa i en första lynch...
Kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 564
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar