Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Koppen
jag är fortfarande nyfiken på hur du tänkte här
Koppen nominerar bollen__ som borgmästare
Kan bli intressant att se hur hon förvaltar den rollen ;)

ställde frågan tidigare, men tror inte att du svarat?
mina frågor ställda tidigare:
"Hur tänker du då?
Intressant på vilket sätt?"
Jo för det var nån diskussion kring bollen och vilka roller hon haft hittils och vilken roll hon statistiskt sett borde fått i denna leken. Och sedan kom det nån annan kommentar om detta som jag tolkade att bollen (lite skämtsamt allvar) skulle fått en ond roll även denna gången.
Så därför tycker jag det kan bli intressant om hon skulle bli BM.

Räcker det svaret?

Jo för det var nån diskussion kring bollen och vilka roller hon haft hittils och vilken roll hon statistiskt sett borde fått i denna leken. Och sedan kom det nån annan kommentar om detta som jag tolkade att bollen (lite skämtsamt allvar) skulle fått en ond roll även denna gången.

Räcker det svaret?
Tolkade inte att bollen sa det, för att förtydliga!

Jag funderade kring vad man kan förvänta sig av lyan respektive tvillingarna i BM-valet...

Det är väl ganska otroligt att tvillingarna vill hinta om vilka de är (genom att då rösta på varandra)?

Lyan kan ju kringå det i och med att har flera röster att lägga på varandra...

Vet inte om jag blev så mycket klokare av detta egentligen.:confused:
Men om någon tvilling blir BM får den inte säga det till den andra väl? @Niyama ? :)

Räcker det svaret?
fattade jag detta rätt nu?
OM bollen__ är ond så blir det intressant?

Menar du generellt nu? För i denna leken har BM ingen extra röst.
Jo jag menar generellt, kollade inte in exakta rollbeskrivningen.

Ja, jag har tänkt på det med.
Alltså - om borgmästaren är god så riskerar den att käkas direkt, om inte ängeln skyddar den.
Eller så låter ulvarna bli den för att vi ska tro att den är ond och istället rösta ut den.
Eller så är den faktiskt ond, men vi vågar inte rösta ut den.
Ja ungefär så. Men oavsett vad så. Tror jag att BM har en ökad risk att åka ut i och med extra rollen.

Så nu har jag klarat av min examination så nu kan jag leka med hela hjärnan! :D Nu ska jag bara börja plugga Engelska men kursstarten är nästa måndag och tills dess borde väl leken börja vara klar... :D

Jag gillar verkligen @FiaM s motivering till att rösta på Habina som BM! Den skulle jag kunna ställa mig bakom helt och hållet! :up:
Även om jag håller med @quarter4ever att det inte blir så mycket OT så vet jag inte om det blir så mycket mer att gå på till DL 1, det känns lika svårt som vanligt...

Om jag ska ta och börjar med BM valet, jag velar mellan Habina och Q4E och jag känner att Q4E visserligen är grymt duktig på att hitta nya infallsvinklar ändå har en historik att ibland snöa in sig lite på en deltagare. Habina är mer lite förvirrad som mig :angel: men låser inte fast sig som jag upplever det.

Snurrfian röstar på Habina som borgmästare eftersom jag anser att hon är duktig på att leta onda, ser leken som en lek och inte heller snöar fast på något utan är öppen för många idéer.

Men om någon tvilling blir BM får den inte säga det till den andra väl? @Niyama ? :)
Jag menade väl mest att man kanske inte kan utgå från att tvillingarna röstar på varandra i BM-nomineringen (då vore de säkra på att de har röstat på en god) eftersom de riskerar att outa sig för lyan då.

Vem som sedan blir BM kommer vi ju alla att veta.

(edit, missade att det kommit massa svar mellan det jag citerade och detta svaret, ifall det verkar upprepande...)

Om det nu blir en rutinerad God spelare som blir BM så är det ju stor chans att denne ryker fort om de onda spelar sina kort rätt till att misstänkliggöra denne. Därför är det nog inte så bra att ge detta till en allt för rutinerad spelare.

Jag funderar lite på klara, ser att hon redan fått två röster. Lägger jag min röst nu hinner ulvarna styra om röstningen om de skulle vilja och lägger jag en avgörande röst på klara i slutet och det visar sig att hon är ond ligger jag risigt till det.. jag tror jag avvaktar och kanske till och med lägger min röst någon annanstans..

Borgmästarval:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17.46 Snurrfian röstar på Habina som borgmästare

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 2
Klara: 2
LenaH: 1

Alltså jag måste rösta på borgmästare nu. Annars kommer jag bara att bli påverkad av hur andra röstar och motiverar sig.

Habina röstar på Lilltess till borgmästare

Då jag tror hon har en liten fördel i att vara ringrostig. Eller snarare att hon kanske inte är lika färgad av tidigare lekar som vi andra är. Dessutom är hon inte helt ny och förvirrad eller alltför farlig i att vara väldigt rutinerad. Lagom helt enkelt. ;)

Alltså jag måste rösta på borgmästare nu. Annars kommer jag bara att bli påverkad av hur andra röstar och motiverar sig.

Habina röstar på Lilltess till borgmästare

Då jag tror hon har en liten fördel i att vara ringrostig. Eller snarare att hon kanske inte är lika färgad av tidigare lekar som vi andra är. Dessutom är hon inte helt ny och förvirrad eller alltför farlig i att vara väldigt rutinerad. Lagom helt enkelt. ;)

Lagom är bäst ;)

Borgmästarval:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen__
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17.46 Snurrfian röstar på Habina som borgmästare
17.53 Habina nominerar Lilltess

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen__: 1
quarter4ever: 2
Habina: 2
Klara: 2
LenaH: 1
Lilltess: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar