Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att klargöra. Borgmästaren har bara utslagsröst när det är lika va? Alltså att om två spelare har samma antal röster vid lynch ryker den som bm röstat på? Inga dolda extraröster? Inget annat mygel i kulisserna? Tror det avhandlats redan, men jag blir så förvirrad av allt prat om extraröster så jag måste få det klart för mig en gång för alla.

Du har fattat rätt. Det är alltså inget jätteviktigt eftersom det bara gäller när det står lika, och bara om BM röstat på nån av dem det står mellan.

Du har fattat rätt. Det är alltså inget jätteviktigt eftersom det bara gäller när det står lika, och bara om BM röstat på nån av dem det står mellan.

Jag är bara lite paranoid efter förra lekens alla extraröster, stoppade lyncher, förtrollningar och allt vad det var. :D

Tycker alla verkar jädrigt paranoida efter att ha läst hela diskussionen.. jag verkar nog inte fatta allvaret i vem som blir BM eller inte? Jag fattade det som att det inte var viktigast i världen utan att det måste bara vara "någon". Jag kanske fattade fel?

Tycker alla verkar jädrigt paranoida efter att ha läst hela diskussionen.. jag verkar nog inte fatta allvaret i vem som blir BM eller inte? Jag fattade det som att det inte var viktigast i världen utan att det måste bara vara "någon". Jag kanske fattade fel?
Det är ju tradigt om det råkar vara en ond som får rollen och den då har utslagsröst i ett kanske avgörande skede.
Och sen har vi ju inte så mycket annat att noja över ännu. :p

Tittar in en snabb sväng - ska iväg snart. Men kommer in senare ikväll.
Och ser att jag har 5 sidor att läsa igenom redan :)
(så det är väl lika bra att sätta igång med läsandet)

Det är ju tradigt om det råkar vara en ond som får rollen och den då har utslagsröst i ett kanske avgörande skede.
Och sen har vi ju inte så mycket annat att noja över ännu. :p

Jag har nog inte utvecklat mina paranoida drag fullt ut ännu efter endast en lek.. men det kommer säkert med tiden om jag ser till resten här :cool:

Hur mycket jag än tänker så kommer jag inte fram till något bättre...

Mirtai nominerar Quarter4Ever som borgmästare

Det gör jag eftersom hon brukar vara väldigt duktig på att hitta onda där ingen annan gör det när hon är god. När hon är ond brukar hon å andra sidan ofta lynchas tidigt ;)

Borgmästare
glömmerallt nominerar Paddington
bollen__ nominerar cirkus
fio nominerar Paddington
Mirtai nominerar Quarter4Ever

Borgmästare
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_

Det är ganska många kvar som ska nominera! ;)
Själv får jag hoppa över ridningen idag pga min vidriga benhinneinflammation, så jag kan ägna mig åt leken lite mer idag :)

Jag nominerar en spelare som jag tycker verkligen tar de här lekarna för vad de är. Hon kommer med bra teorier och verkar alltid vara positiv i lekarna och bidrar därmed till att det blir kul. :)

FiaM nominerar Habina

Borgmästare
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_
FiaM nominerar Habina

Det spelar ingen roll så länge som de lever.
Däremot så tror jag att lite rutinerade spelare kanske överlever lite längre när de sitter i lyan (om de inte blir siade på en gång). Det var mest så jag tänkte.

Ja och det är ju större chans att en rutinerad blir siad än en orutinerad.. fast i detta fallet bör ju borgmästaren bli siad först..

Jag har redan varit inne på att ta en som är relativt ny och som jag tycker är sansad och kommer med bra frågor och kommentarer. Så får det bli

cirkus nominerar Klara för att jag tycker att hon är en som passar in på de tankar jag har haft hela dagen om en relativt ny spelare med mycket klargörande frågor och som ofta för leken framåt på ett vettigt vis

Borgmästare
fio nominerar Paddington
Koppen nominerar bollen_
FiaM nominerar Habina
cirkus nominerar Klara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar