Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är lite tråkigt med motivering på BM. Alla överöser beröm på varandra. Man känner sig inte så omtyckt :(

Här får jag tom höra att jag inte brytt mig...

Jag kan inte annat med mitt psykiska mående bli ledsen...
Vet att det bara är en lek, men så fort jag öppnar käften blir jag misstänkt direkt :( varför tar jag det så personligt???

Förstår att det blir jobbigt om man alltid blir misstänkt - kanske därför det är svårare att inte ta det personligt ibland?

Men jag hoppas att du inte blir för nedslagen - vi gillar att ha dig med!

Är det det enda alternativ du ser? Jag ser att ulvarna både skulle kunna tänka sig att försöka sprida misstankar mot en god som att det inte är någon ulv som la första rösten. Visst sticker GAs röst ut (men nu vet jag ju min roll), men vad skulle lyan vinna på att nominera en ond, som någon skriver tidigare så är väl BM en sådan som med stor sannolikhet kommer att bli siad på en gång och vad vinner lyan på att det skulle ske?

Om en ulv blir BM så tror jag att det är större sannolikhet att det är de goda som röstat fram denne än att lyan medverkat till det (sedan kan det ju finnas någon röst från lyan där med, men jag tror inte att det är de som varit drivande till det).

Nej, det är det inte.
Jag känner mig förvirrad just nu:crazy:
Ska försöka samla mina tankar bättre:p

@Koppen Jag menar inget illa, förlåt om du tog det så. Det finns helt enkelt inte så mycket att gå på och du var en av dem som stuckit ut som jag ser det. Om jag är helt ute och cyklar så ber jag dubbelt om ursäkt. :(

Kram!

Varför skulle folk inte generellt ha okej motiveringar till BM valet? Det är inte direkt svårt att hitta någon att skriva en hyfsad motivering om. Vad av intresset att kommentera dem?

Jag tänkte försöka hitta något att gå på inför lynchen. Och tänkte att motiveringarna/nomineringarna kunde vara ett bra ställe att starta på. Jag letade efter "mönster", något som stack ut.
Men som sagt att ha en bra motivering är väl kanske inte så svårt till BM.

Tycker det är lite tråkigt med motivering på BM. Alla överöser beröm på varandra. Man känner sig inte så omtyckt :(

Här får jag tom höra att jag inte brytt mig...

Jag kan inte annat med mitt psykiska mående bli ledsen...
Vet att det bara är en lek, men så fort jag öppnar käften blir jag misstänkt direkt :( varför tar jag det så personligt???
Jag tror att det har med att göra att du många gånger ställer frågor som redan är besvarade ett par gånger, det kan vara så att du har läst och ställt frågan innan du har hunnit läsa klart, men det gör att man upplever att du inte har läst vad andra har skrivit.
Varför du tar leken personligt kan jag inte svara på, det handlar så mycket om sig själv, första gångerna tog jag leken personligt och kunde känna att jag blev sur över någon motivering eller liknande men jag insåg själv att det bara är en lek och att de andra i leken inte menar något personligt utan att det är ett spel med rollfigurer, Snurrfian som spelar ulvspel är inte riktigt samma person som Snurrfian moderator. I ulvtrådarna måste jag "spela min roll".

Jag tycker att GAs nominering av paddington inte säger något om paddan. Men en tidig nominering på någon som inte ens visat sig känns lite vågat. Jag blir därför lite misstänksam på GA, förmodligen bara för att jag börjar gripa efter de berömda halmstråna nu...

Jag tycker att GAs nominering av paddington inte säger något om paddan. Men en tidig nominering på någon som inte ens visat sig känns lite vågat. Jag blir därför lite misstänksam på GA, förmodligen bara för att jag börjar gripa efter de berömda halmstråna nu...

Fast vad har någon av oss visat såhär långt?

@Blacksmithfarm fixar du röstlistan nu för sitter på mobilen och stänger av den....:)
iom biobesök
Japp, det grejjar jag. :)

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 2
Klara: 3
LenaH: 1
Lilltess: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt

Koppen: 1
glömmerallt: 1

Frågan är bara om GA har en ond roll.
quarter4ever röstar på glömmerallt till Lynchen
då jag tror att det fanns en tanke med att dra igång borgmästarvalet, det sticker ut, oavsett om Paddington är god eller ond, så talar det inte till GA fördel....
Den som startade hela nomineringen riskerar att ligga i skottlinjen. Och vill en ulv verkligen sticka ut såpass mycket?

Min motivering lyder: jag tycker som några andra att det är bäst med en lagom rutinerad spelare som BM. Dessa kriterier tycker jag stämmer in bäst på klara.

Lilltess nominerar klara till BM

Jag funderar lite på klara, ser att hon redan fått två röster. Lägger jag min röst nu hinner ulvarna styra om röstningen om de skulle vilja och lägger jag en avgörande röst på klara i slutet och det visar sig att hon är ond ligger jag risigt till det.. jag tror jag avvaktar och kanske till och med lägger min röst någon annanstans..
Haha, jag kände samma sak, jag skulle vilja nominera Klara men blir lite feg och tror att alla andra som gör det är ulvar eller att alla ska tro att jag gör det. :p Nojig, vadå? :o

Jag tycker för övrigt också att fios röst är lite skum så min misstänkta lista så här långt är bollen, fio, cirkus och Paddi.

(Ja jag är teori och leksugen så snälla sätt igång och bete er skumt så så jag slipper gripa halmstrån.:cool:)

För att fio la en skum andraröst på henne. :) Paddi själv har inte skrivit i tråden än, alltså har hon inte heller hunnit skriva något skumt. :laugh:

Har gått tillbaka för att se vad jag kan hitta och jag reagerar på glömmerallts resonemang här.
Hon nominerar Paddi, sedan misstänker hon henne för att fio lägger en skum andranominering.
Men själv vågar hon nominera Paddi innan hon varit inne - samtidigt som hon alltså börjar misstänka henne???:confused:

Jag får inte ihop det...

@Blacksmithfarm fixar du röstlistan nu för sitter på mobilen och stänger av den....:)
iom biobesök
Förresten, får man fråga vilken film? (och var den bra?)
(edit, fixade bättre OT-färg)

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 2
Klara: 4
LenaH: 1
Lilltess: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt

Koppen: 1
glömmerallt: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar