Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 4
Klara: 5
LenaH: 1
Lilltess: 1
Snurrfian: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess

Koppen: 2
glömmerallt: 1
fio: 2

Väldigt intressant med resonemangen runt borgmästaren på en massa olika håll och kanter!

Sen två röster på Koppen redan. Jag säger som alla andra - det är bara en lek, ta inte åt dig KRAM! Och sen tycker jag inte att Koppen varit skummare än vanligt. Jag skulle nog reagera mer på en Kopp som var helt oförvirrad och hade grynkoll än en Kopp med funderingar och lite missad information. Cirkus röstar INTE på @Koppen (idag ;) )

Jag tycker ju också att glömmerallts tidiga nominering är lite udda, samtidigt så fattar jag poängen litegrann. Hellre en nominering som drar igång lite diskussioner runt nånting som är relaterat till leken än att det snackars OT i 20 sidor - om jag känner ga rätt så gillar inte hon det. Så jag tror att hon helt enkelt drog igång leken.

Jag reagerar ju också på fios snabba nominering och får mig att tänka att om ga bara chansade på någon (för att dra igång leken) och så visar det sig att det var en ulv, då kanske en annan ulv hakar på och försöker få den till borgmästare. Så för mig är det möjligt med både fio och Paddi i lyan i denna stund. Sen så väljer fio plötsligt om och väljer LenaH. Nu tycker jag rent generellt att den första nomineringsmotiveringen dög och den andra med. Ändå så så tycker jag att detta något jag reagerar på - varför ändra nominering? För att folk reagerade? Sen blir det ju ännu mer utstickande när nomineringen ändras. Det talar faktiskt för att fio inte skulle vara i lyan. Snarare en vääääldigt osäker ensam god.

Sen kommer lilltess och Habina och röstar på fio med en motivering som jag förstår, men om man vrider ett varv till som jag gjorde ovan så talar nog hela grejen för att fio inte borde vara ond. Är då lilltess och Habina ulvar som hittade ett lätt offer?

cirkus röstar på lilltess med motivering ovan

Borgmästarvalet:

DL 1
20:54 Cirkus röstar på lilltess

fio: 2
lilltess: 1

Ja, jag kan se ett antal olika möjligheter.

Tex:

-fio är ond, Paddi är ond och fio såg en chans att rösta på Paddi när ga redan börjat
-fio är ond, Paddi är god och fio tyckte det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är god och fio tyckte att det verkade som en vettig idé och hakade på ga.
-fio är god, Paddi är ond och fio tyckte att det verkade som en vettigt idé och hakade på ga.

osv osv osv.
Ok, Ole dole doff?!? :confused: :D
Håller med, det finns ett antal scenarior och alla är egentligen lika möjliga :cautious:

Jag undrar om @Lobelia är medveten om att hon var sist ut att nominera till BM? (givetvis kan det komma ändringar, men jag tyckte det lät som om hon hoppades på att fler skulle nominera Habina?)
Jag räknade inte rösterna men viste att jag rimligen var en av de sista om inte sist. Det har dock hänt att folk ändrat sig. Det känns lite tokigt att inte rösta på den jag egentligen vill ha Lilltess, med motiveringen att hon rimligen inte är ond igen, men jag valde ändå att rösta på den av de två som har flest röster som jag helst ser som BM. Lyckas jag få med någon så är det bra men misslyckas jag så är det inte hela världen, jag har ändå ingen aning om de är onda eller goda.

Jag funderar kring BM-röstningen igen (om det är värt att försöka läsa ut något där än vet jag inte....)

GA har, såvitt jag sett, inte varit inne än, och därmed har jag inte fått mer klarhet kring mina tankar om hennes inlägg som jag citerade tidigare...

Om jag istället går vidare till "sistarösterna":
Klara har 5 röster och Habina 4.

Jag undrar om @Lobelia är medveten om att hon var sist ut att nominera till BM? (givetvis kan det komma ändringar, men jag tyckte det lät som om hon hoppades på att fler skulle nominera Habina?)

LenaH la sista/senaste nomineringen på Klara.

Och Klara la en förstanominering på Snurrfian (för att i så liten mån som möjligt riskera att inte själv bli BM?)(samtidigt så har jag ju nominerat henne för att jag tycker att hon verkar vettig, så...)

Jag la min nominering på den jag tyckte kunde passa i den rollen. Jag förstod att dessa tankar skulle komma, men skulle jag ha röstat på Habina bara för att? Visst, det hade jag ju kunnat göra. Men jag valde att rösta på den jag hade bestämt mig för att rösta på redan innan jag började läsa tråden ikväll och såg rösterna på mig själv.

Fast @fio ändrade väl inte sin röst för att hon trodde att glömmerallt var ond?
Det var väl snarare ett missförstånd kring huruvida hon hade motiverat sitt val eller inte som gjorde att hon bytte?
Det var i alla fall vad jag uppfattade, men jag kan ha fel ;)

Nej du har inte fel, så var det! Jag ska till jobbet nu men får titta in här senare i kväll.. stod med kolikhäst oxå så jag vet vad jag får göra inatt.. tur jag jobbar ute i en bil.

Jag reagerar ju också på fios snabba nominering och får mig att tänka att om ga bara chansade på någon (för att dra igång leken) och så visar det sig att det var en ulv, då kanske en annan ulv hakar på och försöker få den till borgmästare. Så för mig är det möjligt med både fio och Paddi i lyan i denna stund. Sen så väljer fio plötsligt om och väljer LenaH. Nu tycker jag rent generellt att den första nomineringsmotiveringen dög och den andra med. Ändå så så tycker jag att detta något jag reagerar på - varför ändra nominering? För att folk reagerade? Sen blir det ju ännu mer utstickande när nomineringen ändras. Det talar faktiskt för att fio inte skulle vara i lyan. Snarare en vääääldigt osäker ensam god.
Nu är ju inte @fio speciellt lydig vet ju jag som spelade tvilling med henne i förra leken så det går att vrida det ett varv till och då når man en ulv som skenar iväg lite. :p

Samtidigt är det svårt med nya spelare och jag vill egentligen inte dra några slutsatser alls ännu.

Väldigt intressant med resonemangen runt borgmästaren på en massa olika håll och kanter!

Sen två röster på Koppen redan. Jag säger som alla andra - det är bara en lek, ta inte åt dig KRAM! Och sen tycker jag inte att Koppen varit skummare än vanligt. Jag skulle nog reagera mer på en Kopp som var helt oförvirrad och hade grynkoll än en Kopp med funderingar och lite missad information. Cirkus röstar INTE på @Koppen (idag ;) )

Jag tycker ju också att glömmerallts tidiga nominering är lite udda, samtidigt så fattar jag poängen litegrann. Hellre en nominering som drar igång lite diskussioner runt nånting som är relaterat till leken än att det snackars OT i 20 sidor - om jag känner ga rätt så gillar inte hon det. Så jag tror att hon helt enkelt drog igång leken.

Sen kommer lilltess och Habina och röstar på fio med en motivering som jag förstår, men om man vrider ett varv till som jag gjorde ovan så talar nog hela grejen för att fio inte borde vara ond. Är då lilltess och Habina ulvar som hittade ett lätt offer?

cirkus röstar på lilltess med motivering ovan

Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??

Nu är ju inte @fio speciellt lydig vet ju jag som spelade tvilling med henne i förra leken så det går att vrida det ett varv till och då når man en ulv som skenar iväg lite. :p

Samtidigt är det svårt med nya spelare och jag vill egentligen inte dra några slutsatser alls ännu.
Det låter mest som du försvara din tvilling ;). Fast vad är oddsen?

Jag tror nog som du, att det är för tidigt att dra slutsatser, fast någon måste man rösta på, även i DL1

Koppen röstar på fio

Hon lade andra rösten efter GA och det får mig mer misstänksam än GAs röst.
Att hon desutom röstar på mig (jag vet ju min roll) gör mig riktigt misstänksam.

Nej @Lobelia jag godförklarar henne inte, men har svårt att sätta henne på onda sidan nu bara flr att hon drog igång leken.

Borgmästarvalet:
08:32 Koppen nominerar bollen__

bollen__: 1

DL 1
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio

fio: 3
lilltess: 1
Habina: 1

Borgmästarvalet:

DL 1
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio

fio: 3
Habina: 1

(bollen_ var snabbare :p)

Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??
Nu är jag inte riktigt med hur du tänker? I det fetade så upplevde jag att du misstrodde både Habina och Lilltess och i röstmotiveringen menar du att Habina vet att Lilltess är god?

Koppen röstar på fio

Hon lade andra rösten efter GA och det får mig mer misstänksam än GAs röst.
Att hon desutom röstar på mig (jag vet ju min roll) gör mig riktigt misstänksam.

Nej @Lobelia jag godförklarar henne inte, men har svårt att sätta henne på onda sidan nu bara flr att hon drog igång leken.

Fast oavsett vilken roll du har så kan ju ingen rimligen veta vilken roll det är? Så till vida att ni inte är tvillingar (och det är ju korkat att rösta på sin egna tvilling) eller ulvar i lyan

Fast oavsett vilken roll du har så kan ju ingen rimligen veta vilken roll det är? Så till vida att ni inte är tvillingar (och det är ju korkat att rösta på sin egna tvilling) eller ulvar i lyan
Sitter man i lyan så vet man ju åtminstone vilken sida jag är på, inte rollen Det var nog så jag menade. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar