Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??

Tycker det här inlägget skaver en del!

BSF skriver en del om att man vet vem som är god men det kan ju ingen veta eftersom det finns en ond utanför lyan. Jag förstår verkligen inte vad hon menar!

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 4
Klara: 5
LenaH: 1
Lilltess: 1
Snurrfian: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt

Koppen: 2
glömmerallt: 2
fio: 3
Habina: 1
Lobelia: 1

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

Paddington: 1
cirkus: 1
bollen_: 1
quarter4ever: 2
Habina: 4
Klara: 5
LenaH: 1
Snurrfian: 1

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt

Koppen: 2
glömmerallt: 2
fio: 3
Habina: 1
Lobelia: 1
Du missa rösten på Paddi!

Hur skulle lyan kunna veta det? De vet väl inte vem ficktjuvar är tex? Så du skulle kunna vara ond utanför lyan utan att ulvarna har en aning om det...
Vad har jag missat då? Har läst rollerna igen och hittar ff ingen roll som ulvarna inte skulle känna till (ond roll)

Men va sjutton, jag tycker att det är lite märkligt att gå ut tidigt med en röst på Paddington som BM när hon inte ens hade varit inne i tråden. Att sen titta snett på Fio som följde efter och sedan säga att man faktiskt kan ändra sin röst om det skulle bli så. Snurrfian röstar på Glömmerallt eftersom jag tycker att det är en skumt med den där tidiga rösten.

Mirtai röstar på Koppen

Det baserar jag på hennes Kommentarer om att lyan skulle veta vilken sida hon är på. Tycker det känns skumt att så säkert kunna diskutera sånt när vi vet att ingen egentligen vet något alls om man inte sitter i lyan.

Jag har som vanligt lite panik, tycker att det har kommit in flera bra teorier under kvällen men känner att jag inte riktigt har hunnit läsa igenom leken så noga som jag skulle vilja. Det som tyvärr sticker ut mest ikväll är fios röständring men betyder den att hon är ond? Jag är osäker men har inget bättre att komma med så
FiaM röstar på fio

Jag tycker inte att Koppen varit skummare än vanligt och jag håller med LenaH om att det är 2 nya spelare som röstat på Koppen vilket inte är så konstigt då hon lätt drar på sig röster och jag vet att jag i mina första lekar lätt röstade på Koppen, men nu har man lärt sig lite (på gott och ont kanske?).

Jag vet inte heller riktigt vad jag ska tycka om GA och att hon nominerade tidigt för att få igång leken, jag följde ju själv efter för jag tyckte att det var skönt att ha nominerat och dessutom går den ju att ändra.
Men efter att ha läst andras tankar och funderat själv så håller jag med bla LenaH om att det skaver. GA nominerade Paddi som inte alls skrivit något i leken och jag tro att antingen båda eller iallafall en av dem är ulv.
bollen__ röstar på glömmerallt

Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??

Kan säga att jag inte såg Lilltess röst förrän efteråt. Inte för att det skulle ha ändrat min röst på fio, men ställa in mig hos lilltess gör jag inte. ;)

Vad har jag missat då? Har läst rollerna igen och hittar ff ingen roll som ulvarna inte skulle känna till (ond roll)

Det står ju att onda ficktjuven inte kan dödas av självmordsbombaren. Om nu ulvarna visste vem det är så skulle de ju inte riskera välja ficktjuven som offer och då skulle den skrivningen inte finnas?

Men @Niyama kanske kan svara på frågan? Vet ulvarna vem ficktjuven är och tvärtom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar