Jag tycker att det är en svår fråga angående barn eller inte. Jag är väldigt osäker faktiskt. Jag tycker om barn och tänker att jag antagligen skulle tycka om att vara mamma. Men idag känns det som en utopi. Skulle en dejt fråga om jag vill ha barn kan jag inte ge ett rakt svar. För jag vet inte.
Annars så är det lite tufft nu igen.
Jag vet att jag vill ha någon som kramar mig, kysser mig i nacken och somnar bredvid mig. Någon som skiner upp när den ser mig. Någon som håller om mig. Men jag är rädd. Rädd för att aldrig finna det, och rädd för att finna det, men råka ut för idioter som jag inte klarar att säga nej till av rädsla för att mista närheten. Rädd för att bli sedd på som en udda typ. Jag är visst rädd för en hel del märker jag när jag skriver detta. Jag skrev om detta för flera år sedan, men det hänger kvar. Antagligen för att jag varit ganska ensam, eller i vart fall spenderat väldigt mycket tid ensam de senaste åren. Jag träffar såpass lite folk att jag inte funnit någon som JAG blir intresserad av. Ett par stycken har visat intresse för mig, men jag har känt noll intresse för annat än vänskap med dem. (Eller tack och hej inför de flesta av de få dejter jag gått på.)
Jag vet att jag håller mig själv tillbaka, och jag jobbar på att förändra mig/ändra inställning, jag hoppas att jag i år lyckas komma ur denna tråkiga situation.
Jag tänker ofta att "det blir bättre sen när..." men det går trögt. Ekonomin har varit lite klen sista tiden så jag har inte haft råd att hänga på så mycket sociala aktiviteter. Men det ser ut att börja räta ut sig sakta men säkert. Eller iallafall bli bättre.
Jag vet att det kommer att kännas bättre imorgon så jag torkar tårarna för den här gången och går och blaskar kallvatten i ansiktet och sen är det läggdags.