Uppdateringstråd 31

Min är superpigg 😔 så vi kan vara ute och gå, busa och allt. Men det gör ju att man känner sig ännu mer som en svikare som fattat det här beslutet. Även fast det så klart är för hans skull, hade jag bara tänkt på mig själv så hade han ju fått vara kvar ett tag till 💔 går ju typ och räknar ner hans promenader och måltider.. Blir ju knäckt 😫

Jag var dar med bada mina rottisar. Den forsta, Miss Mandy vantade jag lite for lange, Jag bokade tiden till en Mondag en vecka fram, pa Fredagen sparade jag med Diva och Tate ... och la ett super kort spar till Mandy som alskade att spara, det var egentligen kortare an ett baby spar.

Kanske 10-20 meter, max. Nar hon kom tillbaka till bilen, som da var en minivan klarade hon inte av att stiga in bilen mitt pa ... det var en hojd av 10-15 cm. sedan fick hon vanta till Mondag formiddag och det var for lange. ... Sa ta det lite tidigare, medan han fortfarande at glad och orkar.

Alltså hur klarar man av att uthärda dom sista dagarna innan avlivningen?😭 jag vet ju att det går, har gjort det förut, ändå känns det helt omöjligt nu 😔

Jag har försökt fokusera på hunden, se till att de haft det så bra det bara går och ägnat tid åt dem. Försökt skjuta på sorgen tills efter utan ha fina stunder ihop, för att sen bryta ihop när de väl är borta.

Vi har tränat sök sedan i höstas vilket är i princip helt nytt för mej!
Fram tills nu har vi bara kört hittaövningar med figuranterna men idag introducerade vi lösrullen och även påviset och han är så smart den där lilla bruna hunden 🤎 Lösrullen fattade han direkt men påviset tog till tredje repitionen och då såg det ut såhär ( hoppas det funkar länka såhär):
(Ha inte för högt ljud på för jag tjoar en del 😂)

https://www.instagram.com/reel/DF2sqtLISB9/?igsh=MWh0MWNxZzcydmxjMg==

Jag var dar med bada mina rottisar. Den forsta, Miss Mandy vantade jag lite for lange, Jag bokade tiden till en Mondag en vecka fram, pa Fredagen sparade jag med Diva och Tate ... och la ett super kort spar till Mandy som alskade att spara, det var egentligen kortare an ett baby spar.

Kanske 10-20 meter, max. Nar hon kom tillbaka till bilen, som da var en minivan klarade hon inte av att stiga in bilen mitt pa ... det var en hojd av 10-15 cm. sedan fick hon vanta till Mondag formiddag och det var for lange. ... Sa ta det lite tidigare, medan han fortfarande at glad och orkar.

Vi är ute i väldigt god tid. Så det är ingen risk att han kommer bli sämre innan fredag. Han hade säkert kunnat rulla på i ett halvår till men vi vill avsluta innan han börjar förlora sin glädje och energi 💔

Vi är ute i väldigt god tid. Så det är ingen risk att han kommer bli sämre innan fredag. Han hade säkert kunnat rulla på i ett halvår till men vi vill avsluta innan han börjar förlora sin glädje och energi 💔

Sa gjorde jag med Diva ... och det kanndes bade mycket battre ... och samre. Mannisko hjarnan ar en lustig sak, men nu, ett halvar senare ar jag glad for att jag faktiskt tog det i tid sa hon var glad och pigg och inte hade nagra direkta effecter av cancern annu.

Sa gjorde jag med Diva ... och det kanndes bade mycket battre ... och samre. Mannisko hjarnan ar en lustig sak, men nu, ett halvar senare ar jag glad for att jag faktiskt tog det i tid sa hon var glad och pigg och inte hade nagra direkta effecter av cancern annu.
Ja det känns som rätt beslut samtidigt som jag känner mig som en mördare som bestämmer en sån sak över någon som fortfarande är pigg och inte lider😔

Fram tills nu har vi bara kört hittaövningar med figuranterna men idag introducerade vi lösrullen och även påviset och han är så smart den där lilla bruna hunden 🤎 Lösrullen fattade han direkt men påviset tog till tredje repitionen och då såg det ut såhär ( hoppas det funkar länka såhär):

Så kul att ni kör sök! :) Å duktig Mint, vilka framsteg.

Snygg utgång ,rak som en pil :love:

Min är superpigg 😔 så vi kan vara ute och gå, busa och allt. Men det gör ju att man känner sig ännu mer som en svikare som fattat det här beslutet. Även fast det så klart är för hans skull, hade jag bara tänkt på mig själv så hade han ju fått vara kvar ett tag till 💔 går ju typ och räknar ner hans promenader och måltider.. Blir ju knäckt 😫
För mig var det viktigaste att Alvin skulle må bra den korta tiden han hade kvar så vi gjorde det han älskar mest. Gosa och leka. När vi inte låg i soffan och gosade så lekte vi flera gånger per dag och han gick själv iväg med sin stora vita mjukisapa och lekte ensam som han alltid har gjort ända in till dagen innan han dog så det kändes skönt att han dog med bus och lek i sig.

Jag har försökt fokusera på hunden, se till att de haft det så bra det bara går och ägnat tid åt dem. Försökt skjuta på sorgen tills efter utan ha fina stunder ihop, för att sen bryta ihop när de väl är borta.
Ja, det är vidriga timmar. Vi åt massa pannkakor, gick till fåren, tittade på lammen, satt i soffan och gav honom fullt fokus.

Men jag kommer aldrig mer kunna säga "Ska vi åka till fåren?". Fy fan vad hjärtat brast när han kvicknade till ett ögonblick och hoppade in i bilen med tanken att han skulle åka och jobba igen :cry:

Ja, det är vidriga timmar. Vi åt massa pannkakor, gick till fåren, tittade på lammen, satt i soffan och gav honom fullt fokus.

Men jag kommer aldrig mer kunna säga "Ska vi åka till fåren?". Fy fan vad hjärtat brast när han kvicknade till ett ögonblick och hoppade in i bilen med tanken att han skulle åka och jobba igen :cry:

När man tänker på det här ordentligt så vet man inte alls hur man ska orka med det nästa gång..
På nåt sätt tar man sig ju igenom det men bara tanken på att skiljas från Spock en dag känns helt outhärdlig, han har blivit min hjärtehund.
Jag älskar alla mina hundar men vissa kryper närmare in på skinnet på än andra. :heart

Tror det hade varit lite lättare om jag tagit diplom en gång bara 🙈 har klarat fyra sök på en träningstävling en gång, men that’s it 😅 Men ska anmäla mig till lite mer träningar i vår, så får jag kanske tummen ur och anmäler mig till en tävling med 🙂
Vi tävlade i helgen. Vann ett sök ganska överlägset. Och så struntade hunden totalt i de tre andra söken

(Men så har en en nervös, stel klump med sig i kopplet)

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 078
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 562
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 701
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka