Uppdateringstråd 31

Min lille Tassetass har energi som ingen annan
Hon blir aldrig trött
Vi tränar just nu på att vara stilla och vila
Det behöver hon mer än annat, men även då är hennes hjärna i full fart.
IMG_3842.webp

Min lille Tassetass har energi som ingen annan
Hon blir aldrig trött
Vi tränar just nu på att vara stilla och vila
Det behöver hon mer än annat, men även då är hennes hjärna i full fart.Visa bifogad fil 162044
Hennes päls är så rufsig
Hur mycket jag än borstar och badar så ser hon lika rufsig ut efter ett tag
Men hon rullar runt överallt och härjar med min andra hund så

Humla och jag har varit på träningsträff i nose work idag. Jätte länge sen vi tränade NW, så såg det som kvalitetstid för oss, och en kul grej.

Första söken gick jättebra! Sen blir hon lite trött och glömmer markera och bara ber om godis när hon hittat gömman och tycker hon är klar 🙈

De första söken gav lite blodad tand, så funderar på om jag skulle tävla igen. Det tar lite emot bara när vi aldrig lyckas få till det helt på tävling. Jag vet ju att man kan tävla ändå för att det är kul, men fastnar lite i att hennes ”resultat-statistik” blir sämre och sämre för varje tävling vi gör utan diplom :( Någon som känner igen sig eller har lite rimligare sätt jag kan tänka?

Humla och jag har varit på träningsträff i nose work idag. Jätte länge sen vi tränade NW, så såg det som kvalitetstid för oss, och en kul grej.

Första söken gick jättebra! Sen blir hon lite trött och glömmer markera och bara ber om godis när hon hittat gömman och tycker hon är klar 🙈

De första söken gav lite blodad tand, så funderar på om jag skulle tävla igen. Det tar lite emot bara när vi aldrig lyckas få till det helt på tävling. Jag vet ju att man kan tävla ändå för att det är kul, men fastnar lite i att hennes ”resultat-statistik” blir sämre och sämre för varje tävling vi gör utan diplom :( Någon som känner igen sig eller har lite rimligare sätt jag kan tänka?
Jag känner definitivt igen mig. Pysslingen är normalt skarp på träning. På tävling blir jag en stor tung klump i kopplet och han stämplar ut.

Vi tävlar jättemycket för varje diplom. Och han kan få SSE på ett sök och verka helt lost i övriga. Och jag bestämmer mig ofta för att sluta tävla. Samtidigt är det ganska kul och socialt (vilket har ett stort värde för mig som är en ensamvarg). Vi är ett gäng som åker runt i Sverige med noseworken som svepskäl.

En sväng till fårhagen idag med bc-pojkarna. Tay fick bara köra lite då han skulle iväg och tävla med husse (och de är fortfarande på tävling).
Spock fick träna på infällning på får som inte alls ville fållas in, jobbigt men nyttigt.

Corgi fröken är kvar hos dottern och verkar finna sig bra i tillvaron som ensamhund :p . Vi ska avvakta några dagar innan hon kommer hem så hon är färdig med löpet..

Alltså, jag är så glad att jag lät veterinären ta bort Ebrahs juvertumörer. Hon har varit busig hela vintern, men nu är hon vild :rofl: Det sprutar energi ur henne, hon vill leka varje promenad, sladdar i svängarna i fotgåendet för att hon är så ivrig och har även gjort lekinviter till hundvänner som hon normalt sett bara vill promenera med. Den gjorde nog ont ändå, den där största knölen.

Jag känner definitivt igen mig. Pysslingen är normalt skarp på träning. På tävling blir jag en stor tung klump i kopplet och han stämplar ut.

Vi tävlar jättemycket för varje diplom. Och han kan få SSE på ett sök och verka helt lost i övriga. Och jag bestämmer mig ofta för att sluta tävla. Samtidigt är det ganska kul och socialt (vilket har ett stort värde för mig som är en ensamvarg). Vi är ett gäng som åker runt i Sverige med noseworken som svepskäl.
Tror det hade varit lite lättare om jag tagit diplom en gång bara 🙈 har klarat fyra sök på en träningstävling en gång, men that’s it 😅 Men ska anmäla mig till lite mer träningar i vår, så får jag kanske tummen ur och anmäler mig till en tävling med 🙂

Även om NW är mycket ”tävla mot sig själv” så är det ju inte kul att komma sist varje tävling liksom.. även om man varit nöjd med hunden… 🙃

Ni kommer ta er därifrån! ❤️

Ebba är ju rätt jävlig på nw, men även vi kommer sist ibland. 😅
NW är ju inte er huvudsport, glöm inte det 😘

Ni kommer ta er därifrån! ❤️

Ebba är ju rätt jävlig på nw, men även vi kommer sist ibland. 😅
NW är ju inte er huvudsport, glöm inte det 😘
tack ❤️ blir lätt att det känns lite hopplöst. Var lite så med Sparven i agilityn med i våras, där vi bara diskade oss på alla blåbär vi var på. Men sen lossnade det mer och mer, och är ju så fruktansvärt kul att få kurs och träna att det är enklare att se framstegen på fler plan.

Var på väg att skriva att jag inte känner att jag tar mig framåt med Humla i NW, men sen kom jag på att vi ju faktiskt inte har tränat på jättelänge, så kan ju faktiskt ge henne en chans att visa vad hon kan först 😅 Och hon hade verkligen jättekul idag! Känns som att kastreringen (hittills) bara gjort henne gott ❤️

Känner igen mig. När jag tränat med Virrpannan så är hon grym men de få tävlingar vi kommit med på har gått uselt.
Slutat med nw och kör bara lite kongsök som aktivering nu. Ledsnade på att när jag anmälde så kom vi som reserv nr 63 ungefär och tyckte det blev dyrt med avgifterna och svårt att planera. Sista tävlingen vi var på blev vi inringda som reserver en timme innan start och jag fick stressa och körde fel. Men igår kollade jag in portalen för första gången på över ett år och tänkte att kanske ändå...
Men behöver i så fall träna markeringar jättemycket i god tid innan.

Alltså hur klarar man av att uthärda dom sista dagarna innan avlivningen?😭 jag vet ju att det går, har gjort det förut, ändå känns det helt omöjligt nu 😔
Jag valde att vara nära Alvin, han var ju påverkad efter sin korta magsjuka fast han bara var sjuk en dag. Han hade helt tappat lusten till vanlig mat vilket inte alls var ovanligt för det hände ofta eftersom han var så känslig i magen. Hade han haft samma magsjuka under bara en dag när han var yngre vet jag att han skulle ha fixa det. Nu åkte jag in akut direkt jag såg tecken. Det gick inte att göra mer än jag gjorde hemma så han blev inte inlagd .

Jag vet inte hur din hund är i allmäntillståndet för det spelar ju en stor roll. Om han orkar vara ute och röra på sig ?

Här var vädret olidligt men jag ville låta Alvin strosa runt i trädgården,men han ville inte gå, vägrade. Så jag bäddade ner honom i soffan med massor av filtar och sen bodde vi i soffan. Jag lagade ingen mat utan åt frukostmaten i soffan, vi tittade på serier, gosade och jag fick kokt kyckling av mamma till Alvin och jag kokade vit fisk, han ville inte äta förutom om jag handmatade honom, då åt han rätt mycket. Och vi tog det lugnt, ingen storstädning, inga projekt, inga gäster. Milou var också med en stor del av tiden så vi myste alla tre, jag lyfte upp Alvin i sängen för han kunde inte komma upp till den och till och med Milou tycker sängen är hög. Så vi tog långa sovmorgnar och gosade i sängen.

Gick ut bara korta stunder så han fick kissa och bajsa för det var väldigt, väldigt kallt här.

Hade det varit vår eller sommar hade vi satt oss ute så han fick sola och njuta för det tyckte han om

Vad tycker din om? Kan du göra något av det?

Jag valde att vara nära Alvin, han var ju påverkad efter sin korta magsjuka fast han bara var sjuk en dag. Han hade helt tappat lusten till vanlig mat vilket inte alls var ovanligt för det hände ofta eftersom han var så känslig i magen. Hade han haft samma magsjuka under bara en dag när han var yngre vet jag att han skulle ha fixa det. Nu åkte jag in akut direkt jag såg tecken. Det gick inte att göra mer än jag gjorde hemma så han blev inte inlagd .

Jag vet inte hur din hund är i allmäntillståndet för det spelar ju en stor roll. Om han orkar vara ute och röra på sig ?

Här var vädret olidligt men jag ville låta Alvin strosa runt i trädgården,men han ville inte gå, vägrade. Så jag bäddade ner honom i soffan med massor av filtar och sen bodde vi i soffan. Jag lagade ingen mat utan åt frukostmaten i soffan, vi tittade på serier, gosade och jag fick kokt kyckling av mamma till Alvin och jag kokade vit fisk, han ville inte äta förutom om jag handmatade honom, då åt han rätt mycket. Och vi tog det lugnt, ingen storstädning, inga projekt, inga gäster. Milou var också med en stor del av tiden så vi myste alla tre, jag lyfte upp Alvin i sängen för han kunde inte komma upp till den och till och med Milou tycker sängen är hög. Så vi tog långa sovmorgnar och gosade i sängen.

Gick ut bara korta stunder så han fick kissa och bajsa för det var väldigt, väldigt kallt här.

Hade det varit vår eller sommar hade vi satt oss ute så han fick sola och njuta för det tyckte han om

Vad tycker din om? Kan du göra något av det?
Min är superpigg 😔 så vi kan vara ute och gå, busa och allt. Men det gör ju att man känner sig ännu mer som en svikare som fattat det här beslutet. Även fast det så klart är för hans skull, hade jag bara tänkt på mig själv så hade han ju fått vara kvar ett tag till 💔 går ju typ och räknar ner hans promenader och måltider.. Blir ju knäckt 😫

Idag njuter vi av att vara lediga. Tog sovmorgon, sedan en långpromenad med lite lösspring i en inhägnad och därefter mys på soffan. Om en stund ska vi gå ut igen, så att vi hinner med en rastningsrunda till innan solnedgången. Imorgon ska vi kanske träffa en hundkompis för skogspromenad, och så har jag börjat planera för att åka och hälsa på en uppfödarvän också. Ska i så fall passa på att ta lite bilder på hennes ursnygga tik innan hon paras. Blir helt klart fler besök hos vännen i år, trots att det är lite långt att åka :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 239
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 140
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 443
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 553
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka