Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte så bra på att skriva något tröstande, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag tänker dock på dig, och förstår hur du känner!Jag saknar Alvin hela tiden, jag är försiktig när jag reser mig från soffan för att inte kliva på honom, letar efter honom när vi ska ut, pratar om honom som om att han finns, har hans halsband och bilsele i hallen. Jag kan inte sluta tänka på honom och inte hur hemsk avlivningen var.
När dom skulle ge andra sprutan hade dom inte kunnat ge full dos sederande medel och den första för att han hade problem med hjärtat så då kastade han sig upp i luften och skrek och bet i luften, hur han liksom ”sprang” fast djursjukvårdaren sagt att han var död och jag förstod inget av det. Allt med Alvins avlivning. Ingen förklarade innan men nu har jag ju förstått men där och då var det en mardröm, jag satt på golvet med honom i famnen och när jag skulle räcka upp honom var han så lealös att jag inte fick styr på hans kropp så då fick djursjukvårdaren ta honom i från mig. Och mitt sista minne av honom är när han låg på britsen.
Jag gråter nu när jag skriver, jag gråter varje gång jag tänker på det. Min lilla,lilla Alvin.
Jag vill bara minnas min Alvin istället för att så mycket av mina tankar återkommer till hans död.
Jag har alla fina minnen men hans sista stund i livet vill jag bara glömma. Det kändes inte alls som alla säger ”somna in i lugn och ro” eller ”ett värdigt avslut”.
Men Alvin hann inte lida och det är det viktigaste men jag vill inte ha dom minnena hela tiden.
Det var ett trauma för dig och det tar tid att bearbeta.Jag saknar Alvin hela tiden, jag är försiktig när jag reser mig från soffan för att inte kliva på honom, letar efter honom när vi ska ut, pratar om honom som om att han finns, har hans halsband och bilsele i hallen. Jag kan inte sluta tänka på honom och inte hur hemsk avlivningen var.
När dom skulle ge andra sprutan hade dom inte kunnat ge full dos sederande medel och den första för att han hade problem med hjärtat så då kastade han sig upp i luften och skrek och bet i luften, hur han liksom ”sprang” fast djursjukvårdaren sagt att han var död och jag förstod inget av det. Allt med Alvins avlivning. Ingen förklarade innan men nu har jag ju förstått men där och då var det en mardröm, jag satt på golvet med honom i famnen och när jag skulle räcka upp honom var han så lealös att jag inte fick styr på hans kropp så då fick djursjukvårdaren ta honom i från mig. Och mitt sista minne av honom är när han låg på britsen.
Jag gråter nu när jag skriver, jag gråter varje gång jag tänker på det. Min lilla,lilla Alvin.
Jag vill bara minnas min Alvin istället för att så mycket av mina tankar återkommer till hans död.
Jag har alla fina minnen men hans sista stund i livet vill jag bara glömma. Det kändes inte alls som alla säger ”somna in i lugn och ro” eller ”ett värdigt avslut”.
Men Alvin hann inte lida och det är det viktigaste men jag vill inte ha dom minnena hela tiden.
Jag tycker du skrev väldigt ont så du är bättre än du tror. TackJag är inte så bra på att skriva något tröstande, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag tänker dock på dig, och förstår hur du känner!Min rottisvalp dog hemma hyfsat snabbt, men på ett hemskt sätt och jag kunde inte göra något. Minnet satt kvar länge, jag minns det förstås ännu och tänker på det ännu, men med tiden blir minnet av hundens tid i livet starkare än den hemska döden. Det tar vid och de minnena minns man i första hand till slut. Så är min erfarenhet i dag.
Jag hoppas att det snart blir din erfarenhet också.![]()
Var röntgade du?Röntgade Xarko igår så nu väntar vi bara på avläsning.
Veterinären fick slita för en rak plåt men är nöjd med bilden och noggrannheten!
Passade på att vaccinera med, inte en billig dag igår alltså![]()
Öresunds Veterinärklinik Lund, Shahkaela heter hon som tog plåtarna.Var röntgade du?![]()
Tack! Tror Öresund är vårat förstahandsval.Öresunds Veterinärklinik Lund, Shahkaela heter hon som tog plåtarna.
Supernoga när hon tog bilderna, kontrollerade och justerade efterhand.
Visa bifogad fil 161927
Låter bra! Är väldigt nöjd.Tack! Tror Öresund är vårat förstahandsval.
Ser fint ut!
Håller tummarna!Låter bra! Är väldigt nöjd.
Tack, jag tror det ska vara fritt. Men vem vet![]()
Jag ser alla Alvins fina sidor i hur Milou förändrats sen Avin dog. Han leker annorlunda, leker för siig själv med en favoritleksak och igår sa han till vid 17 att det var middag och det var Alvins uppgift . Såna små sakerDet var ett trauma för dig och det tar tid att bearbeta.
Jag fann min frus mamma död för 1,5 år sedan. Hon hade legat några dagar, det var mörkt i rummet och hennes uppspärrade ansikte lystes upp av min mobilficklampa. Det var riktigt otäckt. Jag hade svårt att sluta tänka på bilden länge efteråt men ju mer jag pratade om upplevelsen och ju mer tiden gick så försvagades bilden. Idag kan jag tänka på det utan att känna alla dom där hemska känslorna. Jag kan istället tänka på alla gånger jag träffade henne i livet och hennes fina sidor.
En dag kommer dina minnen av Alvin handla om allt det fina ni fick uppleva istället för det sista hos veterinären.
Jag förstår hur du känner. Tog bort vårt gamla islandshäststo när hon var 33 år för några år sedan. Själva avlivningen gick hur lugnt och fint som helst, men i nästan ett år efteråt hörde jag skottet från bulten och känslan när hon föll ihop bredvid mig.Jag saknar Alvin hela tiden, jag är försiktig när jag reser mig från soffan för att inte kliva på honom, letar efter honom när vi ska ut, pratar om honom som om att han finns, har hans halsband och bilsele i hallen. Jag kan inte sluta tänka på honom och inte hur hemsk avlivningen var.
Usch, fy fasiken vilken upplevelse. Och du var otroligt stark som orkade vara där för henne ända in till det allra sistaJag förstår hur du känner. Tog bort vårt gamla islandshäststo när hon var 33 år för några år sedan. Själva avlivningen gick hur lugnt och fint som helst, men i nästan ett år efteråt hörde jag skottet från bulten och känslan när hon föll ihop bredvid mig.