Har kanske ett problem på gång ev är det mer människorelaterat än hundrelaterat. Vi flyttade in i lägenhet i november. Har tidigare bott i radhus. Under oss bor ordföranden i Brf. Han har börjat anmärka på att våra hundar låter när dom lämnas ensamma.
Ja ... absolut första veckan när vi glömde stänga fönster och dra ner persiennerna innan vi gick ut. Jag kan tänka mig att Virrpannan kollade ut genom fönstret och ylade/ skällde på något hon såg. Men nu har vi bott 2,5 månad och hundarna har varit ensamma någon stund de flesta dar. Oftast kortare stunder. När jag kommer hem så smyger jag tyst in genom porten och lyssnar innan jag tar hissen upp. Lyssnar igen utanför dörren, Har aldrig hört något. Inte någon annan granne heller ( vi har frågat runt i trappuppgången).
När jag kommer in ligger ofta lilla Virrpannan och sover Virrpannan kommer och ser lugn ut.
Hur sannolikt är det att Virrpannan låter när vi aldrig hört något och inga grannar heller? Behöver vi skaffa kamera eller är det bara en surgubbe under som är van vid att det i flera år bara varit en ensam tant som gått runt i lägenheten?
Ok hundarna ger ifrån sig enstaka skall när dom leker eller när dom ser något från balkongen men vi bryter direkt. Stänger dörrar och fönster när vi går hemifrån och dom har inte tillgång till hela lägenheten.
Känns som det är ett problem på gång men borde vi inte ha hört något när vi kommit in i så fall?