Uppdateringstråd 31

@Tiffany jag hade faktiskt skaffat kamera, ee kostar ju typ inte mycket och man kan ha sån med röst. Vet flera som skaffat det och fått tyst på klagomålen när de kan bevisa att det inte deras hundar som låtit.
Ja det blir nog så. Verkar osannolikt att hundarna låtit så mycket och att vi aldrig hört något och ingen annan heller. Ibland har vi varit borta ett par timmar och ibland är det fram och tillbaka till tvättstugan typ 10 minuter. Har dom skällt borde vi ha hört något.

Har kanske ett problem på gång ev är det mer människorelaterat än hundrelaterat. Vi flyttade in i lägenhet i november. Har tidigare bott i radhus. Under oss bor ordföranden i Brf. Han har börjat anmärka på att våra hundar låter när dom lämnas ensamma.
Ja ... absolut första veckan när vi glömde stänga fönster och dra ner persiennerna innan vi gick ut. Jag kan tänka mig att Virrpannan kollade ut genom fönstret och ylade/ skällde på något hon såg. Men nu har vi bott 2,5 månad och hundarna har varit ensamma någon stund de flesta dar. Oftast kortare stunder. När jag kommer hem så smyger jag tyst in genom porten och lyssnar innan jag tar hissen upp. Lyssnar igen utanför dörren, Har aldrig hört något. Inte någon annan granne heller ( vi har frågat runt i trappuppgången).
När jag kommer in ligger ofta lilla Virrpannan och sover Virrpannan kommer och ser lugn ut.
Hur sannolikt är det att Virrpannan låter när vi aldrig hört något och inga grannar heller? Behöver vi skaffa kamera eller är det bara en surgubbe under som är van vid att det i flera år bara varit en ensam tant som gått runt i lägenheten?
Ok hundarna ger ifrån sig enstaka skall när dom leker eller när dom ser något från balkongen men vi bryter direkt. Stänger dörrar och fönster när vi går hemifrån och dom har inte tillgång till hela lägenheten.
Känns som det är ett problem på gång men borde vi inte ha hört något när vi kommit in i så fall?
Rekommenderar också kamera, vi bor i lägenhet och jag tycker det är så skönt att kunna se vad hundarna haft för sig medan vi varit borta, samt kunna checka in då och då.
Våra hundar är tysta men för några veckor sedan var jag glad att vi hade kameran. Unghunden var mitt i höglöp och satt och ylade!! 🫣 Hon gör aldrig det annars så jag var glad att vi hade kameran och kunde skicka mamma till att hämta henne så grannarna slapp några timmars ylfest.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 529
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 317
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 582
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit