Nu har vi varit på äventyr

Vi såg till att komma en timme tidigt till platsen för mötet för att hinna ta en promenad innan. Jag hittade då en rastgård med otroligt högt staket som till min stora förvåning var helt tom! Där fick dårarna springa, och det gjorde de glatt
Sedan blev det två timmars möte med andra från rasklubben, blandat uppfödare och "vanliga" rasentusiaster. Det pratades om inavelstrender och vad som ska göras där, mentalitet och hur den ska utvärderas och dokumenteras, hälsa, exteriör och klubbaktiviteter för att skapa den kontakt mellan salukiägare som behövs för att underlätta avelsarbetet.
Jag hade (föga förvånande) väldigt mycket åsikter

Men, de andra gillade mina förslag på hur vi ska göra det lättare för uppfödare att hitta de lämpliga avelshundar som kanske inte är de mest meriterade, för att på så sett bredda avelsbasen. De var positiva till de flesta av mina tankar kring aktiviteter och flera hade intressanta förslag på just hur vi ska få till ett öppnare klimat och bättre dokumentation av hundarna. Kändes riktigt bra!
Trion fick sova i ett hörn av rummet vi var i, men innan mötet drog igång utmärkte sig Lily genom att, som de andra beskrev det, vara otroligt kommunikativ, nyfiken och allmänt söt

Syskonen, de var mest intresserade av att lägga sig i soffan som råkade finnas där, istället för att lägga sig på täcket jag tagit med.
Trött trio!
Visa bifogad fil 161757