Lillefrun
Trådstartare
Ja det klart att du får! Och ännu mer på en valp. Jag som har schäfer ger normalt inte godis i ringen om det inte är valpar men väldigt många andra raser matas ganska frekvent. När jag ställer upp håller jag en hand i bringan och kanske kliar lite samtidigt som jag "monterar" ihop utställningsposen. Och står/sitter på huk brevid hunden under bedömningen.
@Lillefrun , i ditt fall skulle jag bara lägga krut på att han ska bli helt trygg på bordet, det är där jag som rs upplever att de flesta med små hundar får problem.
Tack för super bra tips, jag måste hitta någon sort guide eller regler eller något.
Visste varken att man får ha med godis i ringen eller röra dom. Det får man ju aldrig när jag tävlar. Då blir man ju diskad. Och att man kan sitta med dom där nere är ju till stor hjälp.
Nu känns det lite lättare. Bordet har jag också tänkt på för det var det enda jag kommer ihåg var svårt när jag ställde ut Alvin en gång för 14 år sen. Han ville luta sig mot mig.
Så imorgon får han stå på bord och jag ska hem till min familj så då ska jag be dom att lite försiktigt känna på honom och röra vid honom. Så det inte bara är jag.