För oss fungerar det att avleda med mjukosttub framför nosen. Att slicka är lugnande och tar fokus från annat. Jag tar bort korken från tuben och sätter på korken från en colgate-tandkräm så har du lock och perfekt ”slickpip” för hunden. Mjukost fungerar så mycket bättre än godis i bitar för oss. Har vi ett nära möte så åker tuben fram i god tid och så håller jag den kvar framför nosen och låter henne slicka tills vi passerat den andra hunden.Ja, ni har nog rätt. Hamnade i värsta regnmolnet mentalt efter promenaden, men det är skönt att känna att jag inte är ensam.man gör bäst man kan
Vi försöker att alltid hålla avstånd till andra hundar på promenaderna men ibland går det inte och så blir det kaos. Speciellt jobbigt när man har en liten hund som folk redan antar kommer vara en bjäbbo![]()
Du kan vänja honom vid tuben inomhus först. En del hundar behöver några gånger för att fatta att det kommer gotta ur tuben och att den inte är läskig och innehåller gott. Här är det rökt ren och bacon som är hundarnas favoritsmak