Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit i skåne hela helgen, dock utan att träffa skåningen.
Men jag har bestämt mig för att flytta ner om jag får den tjänsten jag vill ha.
Har fått erbjudande om jobb, ska ringa och prata med personalchefen i morgon, hoppas vi kan komma överens.

Vill du ha något i profilen om det så kanske du bara kan skriva att du vill dejta men inte är ute efter något seriöst/exklusivt? :)
Jag har skrivit att jag inte söker efter en livskamrat men det verkar inte tydligt nog.

Killen jag skrev till har i alla fall hört av sig igen och skriver att han tror han är på samma plan som mig. Så det låter ju lovande.

Hur ställer ni er till barn?

När jag var yngre, typ 18-20 ville jag ha barn nu, helst igår. Sen svängde det och jag kände att det var nog inte alls särskilt nödvändigt. Nu, nyss fyllda 31 har jag känt att det börjar svänga igen och att jag nog skulle tycka det var kul...

Pulkakillen frågade mig, samt skrev att barn enligt honom är meningen med livet. Vi har ju inte ens setts, så jag drar ju inte för stora växlar på detta, men intressant att höra hur ni tänkt? =)

//r

Är 40. Aldrig velat ha barn. Har gjort dejtandet betydligt mycket svårare. Lärde mig snabbt ta upp det direkt, efter ett förhållande som i övrigt var super men där han ville ha barn visade det sig. Med mig helst :S. Och det är en av de frågor man inte kan kompromissa med.

Tar ofta upp barn extremt tidigt. Så de vet.

Gaahh, vad arg jag blev idag! Har träffat en trevlig karl några gånger under den senaste veckan och snackat litegrann i telefon. Han har verkligen varit jättehärlig på alla sätt men idag släppte han bomben: han har en dotter på 8 år.... Han har inte nämnt något om det innan och när jag frågade varför svarade han att han inte ville berätta det eftersom det står på min presentation att jag inte är intresserad av män med barn. Det kändes som att han trodde att jag skulle ändra åsikt när vi väl hade lärt känna varandra:banghead:
För mig är barn en dealbreaker så jag kastade helt sonika ut honom. Ingen pardon här inte! :rofl:

Gaahh, vad arg jag blev idag! Har träffat en trevlig karl några gånger under den senaste veckan och snackat litegrann i telefon. Han har verkligen varit jättehärlig på alla sätt men idag släppte han bomben: han har en dotter på 8 år.... Han har inte nämnt något om det innan och när jag frågade varför svarade han att han inte ville berätta det eftersom det står på min presentation att jag inte är intresserad av män med barn. Det kändes som att han trodde att jag skulle ändra åsikt när vi väl hade lärt känna varandra:banghead:
För mig är barn en dealbreaker så jag kastade helt sonika ut honom. Ingen pardon här inte! :rofl:
Nåja - han ansåg då tydligen att du var värld att chansa med på det och göra ett försök! Inget att göra väsen om även om det är fult och säkert i de flesta fall dömt att misslyckas.

Har varit i skåne hela helgen, dock utan att träffa skåningen.
Men jag har bestämt mig för att flytta ner om jag får den tjänsten jag vill ha.
Har fått erbjudande om jobb, ska ringa och prata med personalchefen i morgon, hoppas vi kan komma överens.

Du vet det vi pratat om (och som jag skrivit om i tråden men var nog innan den spårade ur om längd igen), att jag aldrig upplevt att jag på riktigt faktiskt känt att någon människa gett mig det lugnet o den harmonin som bla min dejt eftersträvar. Så tror jag att jag kände efter denna helgen med dig, din bästis och @Wilisia :love:

Tror du tagit ett bra beslut. Hade varit underbart om det klaffar o du kan flytta! Känns som att du behöver lite utmaning för att det ska bli bra för dig i längden på alla plan.

Ett smakprov för er hästintresserade: https://www.instagram.com/p/Bd58Xh5B27w/

Du vet det vi pratat om (och som jag skrivit om i tråden men var nog innan den spårade ur om längd igen), att jag aldrig upplevt att jag på riktigt faktiskt känt att någon människa gett mig det lugnet o den harmonin som bla min dejt eftersträvar. Så tror jag att jag kände efter denna helgen med dig, din bästis och @Wilisia :love:

Tror du tagit ett bra beslut. Hade varit underbart om det klaffar o du kan flytta! Känns som att du behöver lite utmaning för att det ska bli bra för dig i längden på alla plan.

Ett smakprov för er hästintresserade: https://www.instagram.com/p/Bd58Xh5B27w/

Därför jag vill flytta ner.
Precis den känslan bra vänner ska ge, lugn, harmoni och fina minnen :love::love::love:

Mina andra vänner försvinner ju inte bara för att jag flyttar en bit bort, det är ju inte andra sidan jorden :D
Har hört att det finns bra tåg :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
182
· Visningar
11 545
Senast: ii-ssa
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka