Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ställer ni er till barn?

När jag var yngre, typ 18-20 ville jag ha barn nu, helst igår. Sen svängde det och jag kände att det var nog inte alls särskilt nödvändigt. Nu, nyss fyllda 31 har jag känt att det börjar svänga igen och att jag nog skulle tycka det var kul...

Pulkakillen frågade mig, samt skrev att barn enligt honom är meningen med livet. Vi har ju inte ens setts, så jag drar ju inte för stora växlar på detta, men intressant att höra hur ni tänkt? =)

//r
Nu har jag redan ett och ska nog inte ha fler, men jag tänkte nejnejnejnej kanske ja okejdå. Så är du på nivån kanske är det väl bara att tuta och köra med killen?

@ptr Börjar det bli så vanligt att inte vilja ha alltså? Jag tycker fortfarande man blir ifrågasatt då man säger att man inte vill ha. Det kanske är annorlunda i större städer? (vet inte vart du bor, men en tanke) Jovisst är det bra att fråga tidigt, ifall det hade varit blankt nej från den andra personen.

@Milosari Jo precis, jag känner ju att jag hade gärna velat träffa honom (och/eller fler som vill eller kanske vill ha barn) och se hur det känns. Är ju inte som om man skaffar barn imorgon även om det känns bra så.

//r

Finns det någon anledning till att du väntar?

Ja absolut. Den första anledningen är väl att jag innerst inne hoppas att det är en person som ska få mig att ändra mig. Den andra är att jag gärna vill lära känna en person lite innan man börjar styra upp regler. När vi känner varandra lite bättre så är det lättare att hitta ett upplägg som funkar för just oss två, än om vi ska bestämma upplägg innan vi ens setts/setts en gång.

Ja absolut. Den första anledningen är väl att jag innerst inne hoppas att det är en person som ska få mig att ändra mig. Den andra är att jag gärna vill lära känna en person lite innan man börjar styra upp regler. När vi känner varandra lite bättre så är det lättare att hitta ett upplägg som funkar för just oss två, än om vi ska bestämma upplägg innan vi ens setts/setts en gång.
Jag tänker som så att jag inte vill lura någon att tro att det finns på kartan. Sen exakta former (bara dejt, kk, vän, ons eller öppet förhållande) är ju något som utvecklar sig med tiden. Skrev det till en igår och har *surprise surprise* inte hört ett ljud sedan dess :D. Men det blir kanske för pang på?

Jag tänker som så att jag inte vill lura någon att tro att det finns på kartan. Sen exakta former (bara dejt, kk, vän, ons eller öppet förhållande) är ju något som utvecklar sig med tiden. Skrev det till en igår och har *surprise surprise* inte hört ett ljud sedan dess :D. Men det blir kanske för pang på?

Jag tycker att det är trevligast att träffa folk som vill ses förutsättningslöst :) Det finns nog inget rätt och fel här. Vissa tycker att man "lurar" folk när man inte är ärlig från början, och andra tycker att det är för pang på. Man får nog bara hitta det som känns bäst själv!

Nej men nej. Internetvarianten av "what's a girl like you doing in a place like this?". Hade fetdissat. Låter dessutom som nåt han skriver till alla.

Påminner dessutom om killen som ”i all välmening” sa att jag lät som en nymfoman :grin: för att jag skrivit att ”jag gärna hade kul på vägen till att träffa mannen i mina drömmar”. Jag var ung och dum och tog det alldeles för bra. Idag hade jag blvit förbannad! :rage:

Påminner dessutom om killen som ”i all välmening” sa att jag lät som en nymfoman :grin: för att jag skrivit att ”jag gärna hade kul på vägen till att träffa mannen i mina drömmar”. Jag var ung och dum och tog det alldeles för bra. Idag hade jag blvit förbannad! :rage:
Alltså URK. Gud vad hemskt det är egentligen med allt som man blev smickrad av som yngre som man bara tänker WTF om.

Dumt att du bor så långt norrut, hade du bott här i närheten hade vi kunnat gå en nattlig hundpromenad eller något. Det kanske hade känts bättre då tänker jag...

Brukar de gamla bilderna få dig att må dåligt så kanske det är en bra idé att göra dig av med dem (eller åtminstone se till att ha dem undangömda på något bra ställe). Om du mår dåligt nu bara pga att du druckit vin så kanske du skulle försöka sova och se om allt känns bättre imorgon?

Ta hand om dig!

Hade missat detta :heart tack! Hade verkligen varit bra med en promenad då..

Har insett att jag trycker bort känslorna, vill inte hålla på gnata sönder mina vänner med exprat längre.. tur att buke finns iallafall så man kan skriva av sig.

Gud vad ni skriver!
30 årsfest igår.. träffade 2 killar jag matchat med på Tinder :D hånglade med en på toan...

Slutade med att jag var ensam kvar, ringde halva min telefonlista (militären bl.a) för att höra om skjuts.. fick sen sova hos en killkompis som jag tror är intresserad av mig..
Voi voi. Kul och bra kväll iallafall :)

Vet inte om ni minns "dejten" jag träffade i somras. Han for iallafall till Portugal, är hemma nu och skrev:
"hej, hur är läget? jag är hemma om du vill ses nån dag :)"

Vill så gärna träffa honom.. men är nog inte bra för hjärtat :(

Försöker flytta fokus och komma igång med hemtentan, men öppnade istället Tinder för första gången på länge. Jag har egentligen inget där att göra, det är väl bara ett dåligt sätt att hantera mina känslor. Har flera fina matchningar där men jag är ju inte intresserad egentligen. Så nu är jag kanske en sån där störig Tinder-användare som mest vill fördriva tiden och skingra tankarna.

Vet inte om ni minns "dejten" jag träffade i somras. Han for iallafall till Portugal, är hemma nu och skrev:
"hej, hur är läget? jag är hemma om du vill ses nån dag :)"

Vill så gärna träffa honom.. men är nog inte bra för hjärtat :(
Minns inte tyvärr. Varför dåligt för hjärtat?

Extremt kaosig kille.. enda som rört till det i kroppen dock :( vi träffades i ca 4 månader.
Alkoholproblem..

Tänker att om du själv har det lite svajigt nu och känner dig ensam ibland så kan man ju lättare ”bjuda in” folk som man eg vet inte leder till ngt bra för en i längden.
Men också då ta större skada av dem.

Hoppas du orkar stå emot!
Du är ju värd hela paketet av saker som får dig må bra. ❤️

DET behöver du INTE.

Verkligen inte..
Tror som @tuaphua skriver att jag dras till de kaosiga då jag inte är så stabil själv.

Har iallafall inte svarat och ska nog radera han helt. Bra tips @Red_Chili !

@emma-vsm Ja, jag visste inte om det när vi först träffades, det kröp dock fram mer och mer. Han blev riktigt vidrig en gång när jag gömde vin för honom.

Är riktigt bra att skriva ner det såhär. Då ser jag ju tydligare att jag verkligen inte ska träffa honom igen!
Ni är bäst :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
182
· Visningar
11 537
Senast: ii-ssa
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka