Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med! Och sen så kommer frågan typ "är du där?" eller skickar snubben bara en smiley?O_o Förmedlar ju verkligen en fantastisk kommunikationsförmåga och stort intresse att lära känna mig:meh:

Men ja! Vad tänker dom med?

Nu har jag en från tinder som gav mig en superlike, ville börja följa mig på instagram samt skrev ett meddelande där (eller ja flera stycken :D )

- HEJ PEPP
- Hur mår du?
- Jag såg dig på tinder igår och jag tycker att du verkar vara en underbar människa!
- Jag är 26 och du är 32 eller nåt. Vet inte om du är En sån som bryr dig?! men det skulle förvåna mig faktiskt.

O_o O_o
Startade om min tinder idag för övrigt. Och nu har jag brutit med fotografen, känns lättare i hjärtat nu :)

Han: Är vi ihop nu?
Jag: Det hoppas jag verkligen inte ;)
H: Då hoppas du fel
J: Aj då. Har jag ingen talan om detta? :/
H: Jo du får säga ja om du vill :)
J: Så generöst!

Återigen en person jag inte kan bedöma om han är creepy eller charmig ^^

Han: Är vi ihop nu?
Jag: Det hoppas jag verkligen inte ;)
H: Då hoppas du fel
J: Aj då. Har jag ingen talan om detta? :/
H: Jo du får säga ja om du vill :)
J: Så generöst!

Återigen en person jag inte kan bedöma om han är creepy eller charmig ^^
Jag gillar inte när folk talar om för mig hur jag känner, vad jag får eller inte får göra, är dominerande. Oavsett om det är "på skojj" så jag säger creepy

Jag gillar inte när folk talar om för mig hur jag känner, vad jag får eller inte får göra, är dominerande. Oavsett om det är "på skojj" så jag säger creepy
Kanske ska tillägga att intrycket jag får av hans profil i övrigt är att det mer är på skämt och driv än något seriöst och att han faktiskt tycker att vi är tillsammans.

Jösses vad ni skriver i tråden, har skummat o gillat =) Jag har varit borta ett par dagar och haft Internetpaus. När jag gick in på Tinder hade vegokillen svarat att han gärna vill ses nån dag, men att han ligger sjuk i influensa just nu. Får väl se då! =) Pulkakillen pratar jag med nu fram och tillbaka, hoppas på å ses nån dag. Hjärtsmileykillen hade skrivit "tja"... väldigt pratglad verkligen^^.
Tack alla som svarade på min typ-undran =)

//r

Jag behöver nog lite kloka råd. Eller bara skriva av mig..
Jag blir så himla trött och ledsen på mig själv. Det verkar som att jag numer blir osäker när jag och Dejten är ifrån varandra. Det är ju inte normalt. Jag funderar seriöst på ifall det här kanske inte funkar för mig. Jag kanske skulle bli mer balanserad om jag avslutade det här? Jag trasslar bara till det, analyserar precis allt på ett negativt sätt. Om jag fortsätter att vara såhär osäker kommer han garanterat tröttna, det skulle jag gjort om jag var han iaf.

Jag blir så himla trött och ledsen på mig själv. Det verkar som att jag numer blir osäker när jag och Dejten är ifrån varandra. Det är ju inte normalt. Jag funderar seriöst på ifall det här kanske inte funkar för mig. Jag kanske skulle bli mer balanserad om jag avslutade det här? Jag trasslar bara till det, analyserar precis allt på ett negativt sätt. Om jag fortsätter att vara såhär osäker kommer han garanterat tröttna, det skulle jag gjort om jag var han iaf.
Jag tänker att det tvärtom ÄR normalt. Att bli kunna bli väldigt osäker och känna sig sårbar och utsatt när man träffat någon man börjar tycka om alltså. Förälskelse gör konstiga saker med ens psyke.

Jag undrar föressten hur det går för @pontiacfarmer det var länge sedan han syntes till!

Jag tänker att det tvärtom ÄR normalt. Att bli kunna bli väldigt osäker och känna sig sårbar och utsatt när man träffat någon man börjar tycka om alltså. Förälskelse gör konstiga saker med ens psyke.

Jag undrar föressten hur det går för @pontiacfarmer det var länge sedan han syntes till!

Tack. Men hur hanterar man det? Jag vill verkligen inte att min osäkerhet ska gå ut över honom, det tynger säkert honom och det förstör för mig själv.
Strategin jag funderar på nu är att ta lite avstånd och kanske föreslå att vi inte ska ses på några veckor. Jag vet inte om det är rätt sätt. För några timmar sen föreslog jag att vi skulle dra och åka snowboard i helgen, det ville han gärna och det kändes jättebra. Ambivalent var det ja.

Kan du försöka göra något annat när dina osäkerhetstankar kommer?
Ta en promenad, fokusera på arbetet, sticka, ringa en kompis (inte prata om osäkerheten då..) eller liknande. Försöka skifta fokus istället för att låta tankarna ta över.
Jag tror osäkerheten kommer sig av att du gillar karln och då kommer rädslan på köpet. Vilket är okej, men låt inte rädslan och osäkerheten ta över.

Tänk dock igenom er relation ordentligt och rationellt först innan så du inte skakar bort en befogad osäkerhet.

Det är exakt så jag är. Jag blir bara osäker och besvärlig när vi inte ses och funderar bara på att avsluta det hela tiden.
Det är @the_connemara som övertalar mig att ta det lite lugnt och andas.

Jag har inga råd i detta mer än att jag känner med dig :heart

Jag tänker mer när man pratar om det, vilket vi gör löpande. @Bison sitter i en bil just nu men ska såklart fråga henne också sen :) Det är väldigt typiskt mig annars att jag inte reflekterar över att fråga just det i situationen utan jag insåg att fråga det nu när jag läste @Singoalla s post :o

Jag brukar uppskatta att vänner ställer frågor. "Varför tror du att du känner så?" och "Jaha, hur känns det då då?" osv. Då får jag liksom tänka själv och reflektera utan att jag känner att den jag pratar med förminskar det jag känner genom att redan sitta på alla svar :)

Tack. Men hur hanterar man det? Jag vill verkligen inte att min osäkerhet ska gå ut över honom, det tynger säkert honom och det förstör för mig själv.
Strategin jag funderar på nu är att ta lite avstånd och kanske föreslå att vi inte ska ses på några veckor. Jag vet inte om det är rätt sätt. För några timmar sen föreslog jag att vi skulle dra och åka snowboard i helgen, det ville han gärna och det kändes jättebra. Ambivalent var det ja.
Äh, snowboardåkning har historiskt sett löst många bekymmer (för mig!) klart att ni ska iväg och åka! Det är nog sunt att umgås kring en aktivitet, det lossar kanske ångesten lite också. Det låter synd att ta en paus på flera veckor?

Själv har jag en historik som går ut på ungefär din strategi: drabbas av panik och fly om någon verkar ha känslor för mig. (Och om jag får känslor så har jag sällan vågat visa det utan flera gånger istället skapat lite distans till personen jag gillat) Det är ju jättesynd!

Kan du försöka göra något annat när dina osäkerhetstankar kommer?
Ta en promenad, fokusera på arbetet, sticka, ringa en kompis (inte prata om osäkerheten då..) eller liknande. Försöka skifta fokus istället för att låta tankarna ta över.
Jag tror osäkerheten kommer sig av att du gillar karln och då kommer rädslan på köpet. Vilket är okej, men låt inte rädslan och osäkerheten ta över.

Tänk dock igenom er relation ordentligt och rationellt först innan så du inte skakar bort en befogad osäkerhet.

Tack, jag tror faktiskt jag skulle behöva göra som du skriver, skifta fokus. Det är i flera sammanhang som jag tror att jag inte kan styra mina tankar, jag bara hänger med liksom, men det kan man ju faktiskt göra. Jag ska försöka med det.

Saknar förmågan att tänka helt rationellt precis nu tror jag, analyserar mig själv och tror att osäkerheten främst handlar om rädsla för känslor och att jag inte får ett ton med bekräftelse när jag känner så.

Har mått oroväckande bra i flera månader.
Borde inte druckit vin ensam (trodde min vän skulle komma förbi, men hon var för trött efter sin utlandsresa...)

Kollat på gamla bilder och gråtit sönder. Vet egentligen inte vad jag saknar, vi hade 3 fina år ihop, Det sista fjärde året var nog mest överlevnad...

Vill bara gå vidare, men sen det tog slut har jag fått ett stenhjärta. Känner ingenting för nån. Ser jag en bil eller nån som liknar honom (vi bor drygt 100 m från varandra) så slår hjärtat trippelslag.

Har haft 2 andra längre förhållanden (2 år - jag som gjort slut) och detta var mitt längsta. Det är så sjukt jobbigt att gå vidare... har drömt om honom 2 veckor i rad nu...
Vill bara skriva av mig, singeltråden är så död :(

Åh :heart Det är okej att känna så ibland. Gråt ut när det behövs!

Äh, snowboardåkning har historiskt sett löst många bekymmer (för mig!) klart att ni ska iväg och åka! Det är nog sunt att umgås kring en aktivitet, det lossar kanske ångesten lite också. Det låter synd att ta en paus på flera veckor?

Själv har jag en historik som går ut på ungefär din strategi: drabbas av panik och fly om någon verkar ha känslor för mig. (Och om jag får känslor så har jag sällan vågat visa det) Det är ju jättesynd!

Du har ju rätt. Det vore dumt med paus (men lockande för min flyktinstinkt). Snowboard funkar säkert bättre, jag tror verkligen det kan bli kul (han har aldrig åkt men är totalt orädd och har dessutom surfat- borde vara lite samma grej?). Nu panikar jag mest över att jag känner mycket. Varför kan jag inte bara njuta av det? Han har ju inte på något sätt visat eller sagt att han tycker mindre om mig (han säger iofs inte så mycket om känslor alls, men igår sa han att hans känslor inte förändrats).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
182
· Visningar
11 492
Senast: ii-ssa
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka