Tänkt på exet dagligen (drömt om honom också) vill skriva och be om ursäkt för hur jag varit.
Pratade med en kompis om detta.
Hon skrev: bakslag
Att hon fick det till och från i 2 ÅR!!
Har ju inte ens gått 1 år.. herregud...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkt på exet dagligen (drömt om honom också) vill skriva och be om ursäkt för hur jag varit.
Dumt att du bor så långt norrut, hade du bott här i närheten hade vi kunnat gå en nattlig hundpromenad eller något. Det kanske hade känts bättre då tänker jag...Har mått oroväckande bra i flera månader.
Borde inte druckit vin ensam (trodde min vän skulle komma förbi, men hon var för trött efter sin utlandsresa...)
Kollat på gamla bilder och gråtit sönder. Vet egentligen inte vad jag saknar, vi hade 3 fina år ihop, Det sista fjärde året var nog mest överlevnad...
Vill bara gå vidare, men sen det tog slut har jag fått ett stenhjärta. Känner ingenting för nån. Ser jag en bil eller nån som liknar honom (vi bor drygt 100 m från varandra) så slår hjärtat trippelslag.
Vill bara skriva av mig, singeltråden är så död![]()
Nejnej - lägg undan dem, men gör dig inte av med dem. Längre fram i tiden när det inte skaver längre så kan de återigen representera de goda minnena.Brukar de gamla bilderna få dig att må dåligt så kanske det är en bra idé att göra dig av med dem (eller åtminstone se till att ha dem undangömda på något bra ställe).
Ta hand om dig!
Det är helt okej att sörja det som var - det är tungt även om det inte är någon som dött. Det vassa och skavande trubbas av så småningom även om det är jobbigt.Har mått oroväckande bra i flera månader.
Borde inte druckit vin ensam (trodde min vän skulle komma förbi, men hon var för trött efter sin utlandsresa...)
Kollat på gamla bilder och gråtit sönder. Vet egentligen inte vad jag saknar, vi hade 3 fina år ihop, Det sista fjärde året var nog mest överlevnad...
Vill bara gå vidare, men sen det tog slut har jag fått ett stenhjärta. Känner ingenting för nån. Ser jag en bil eller nån som liknar honom (vi bor drygt 100 m från varandra) så slår hjärtat trippelslag.
Har haft 2 andra längre förhållanden (2 år - jag som gjort slut) och detta var mitt längsta. Det är så sjukt jobbigt att gå vidare... har drömt om honom 2 veckor i rad nu...
Har mått oroväckande bra i flera månader.
Har haft 2 andra längre förhållanden (2 år - jag som gjort slut) och detta var mitt längsta. Det är så sjukt jobbigt att gå vidare... har drömt om honom 2 veckor i rad nu...
Har mått oroväckande bra i flera månader.
Kan trösta dig med att jag är exakt likadan just nu. Snart 2år sedan som vi gjorde slut men jag hade en dröm om mitt ex senast för några veckor sedan, så det händer fortfarande. Jag blev sårad, visserligen kände jag mig fri och redo att ge mig ut på nya äventyr redan 1mån efter, lite mer.
Gått på en del dejter efter, träffat någon i några månader osv, men kan säga att jag känner igen mig i "stenhjärta" då jag inte känner ett uns för någon. Den senaste jag träffade ett tag nu sen i Augusti upplevde jag ett starkt intresse för. Hade säkert kunnat utveckla sig men eftersom det inte fanns tillräckligt med engagemang från båda sidor var jag den som tillslut lät de rinna ut i sanden. Som vanligt.
Tror att det blir bättre med tiden, men man vet aldrig. Sist tog det 2,5år för mig så jag behöver säkert bara mer tid! Det kanske du också behöver? Och drömmarna blir färre och så försvinner dem och så kommer de tillbaka när man minst anar det. Blir fortfarande förvånad varje gång det sker, men det går längre tid mellan gångerna nu, någon gång varade det i två månader i sträck. Riktigt plågsamt. Men som sagt det blir bättre!
Ta hand om dig!
En kille som jag dejtade i somras hörde av sig för att berätta att han skulle börja träna det som jag tränar, jag har svarat och frågat var och vad han tyckte om det och skrev en mening om min träning. Han svarade bara tillbaks om sig själv och sin träning och sin framtida träning. Inga frågor om mig eller någon fråga för att driva ett vidare samtal. Är detta vanligt för er andra? Jag tycker ofta att det verkar vara någon slags monolog från männens sida (dejtar inte kvinnor så det behöver inte vara manligt, bara att jag enbart ser den sidan ) och min misstanke är att flera av dem vill ha igång ett samtal men antingen inte vet hur eller bara vill prata om sig själv.
Både och - är olika sätt att kommunicera. Detta med fråga/svara kommunikation kan med vara frustrerande och ibland är det lättare att var och en skriver om sig själv inom det område den vill läsa om den andre. Blir egentligen samma sak fast man får möjligheten att själv bestämma vad och hur mycket man vill tala om om sig själv.En kille som jag dejtade i somras hörde av sig för att berätta att han skulle börja träna det som jag tränar, jag har svarat och frågat var och vad han tyckte om det och skrev en mening om min träning. Han svarade bara tillbaks om sig själv och sin träning och sin framtida träning. Inga frågor om mig eller någon fråga för att driva ett vidare samtal. Är detta vanligt för er andra? Jag tycker ofta att det verkar vara någon slags monolog från männens sida (dejtar inte kvinnor så det behöver inte vara manligt, bara att jag enbart ser den sidan ) och min misstanke är att flera av dem vill ha igång ett samtal men antingen inte vet hur eller bara vill prata om sig själv.
Stöter också på sådana män ibland, men jag har inget intresse av att vara den enda som håller igång ev konversation, så de brukar rinna ut i sanden rätt fort.En kille som jag dejtade i somras hörde av sig för att berätta att han skulle börja träna det som jag tränar, jag har svarat och frågat var och vad han tyckte om det och skrev en mening om min träning. Han svarade bara tillbaks om sig själv och sin träning och sin framtida träning. Inga frågor om mig eller någon fråga för att driva ett vidare samtal. Är detta vanligt för er andra? Jag tycker ofta att det verkar vara någon slags monolog från männens sida (dejtar inte kvinnor så det behöver inte vara manligt, bara att jag enbart ser den sidan ) och min misstanke är att flera av dem vill ha igång ett samtal men antingen inte vet hur eller bara vill prata om sig själv.
Stöter också på sådana män ibland, men jag har inget intresse av att vara den enda som håller igång ev konversation, så de brukar rinna ut i sanden rätt fort.
Var en som hackade på mig för att jag inte hörde av mig - men jag var ju på väg, vi skulle ju snart ses.Jag ska hem till den seriösa killen idag för första gången. Jag ser fram emot det samtidigt är jag på asdåligt humör. Vet inte vad det beror på, men brukar ofta bli så innan en dejt. Jag blir också irriterad på killen, att han inte verkar tillräckligt peppad osv. Nu är jag lite putt på den här killen sedan igår för jag tycker bara jag är den som tar initiativ att skriva. Han kanske märker det då jag slutar med smileys när jag är sur. Vad är det för fel på mig?!
Är det någon annan som också blir så innan en dejt?
Jag funderar på om det är någon försvarsmekanism jag har då det oftast händer med killar jag tycker om.
Håller med! Och sen så kommer frågan typ "är du där?" eller skickar snubben bara en smiley?En jag skrev med hade t.o.m skrivit ut i presentationen att "har du inget att skriva så svep vänster" ungefär.
Jag var den som försökte hålla konversationen igång... så irriterande!![]()
Själv tycker jag att det är asdrygt med folk som inte kan berätta något utan att man måste fråga om det och verkligen dra ur dem allt... Där slutar jag försöka hålla kontakt.En kille som jag dejtade i somras hörde av sig för att berätta att han skulle börja träna det som jag tränar, jag har svarat och frågat var och vad han tyckte om det och skrev en mening om min träning. Han svarade bara tillbaks om sig själv och sin träning och sin framtida träning. Inga frågor om mig eller någon fråga för att driva ett vidare samtal. Är detta vanligt för er andra? Jag tycker ofta att det verkar vara någon slags monolog från männens sida (dejtar inte kvinnor så det behöver inte vara manligt, bara att jag enbart ser den sidan ) och min misstanke är att flera av dem vill ha igång ett samtal men antingen inte vet hur eller bara vill prata om sig själv.