Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hitta någon som självmant hör av sig tillräckligt. Det är inte nödvändigtvis så att ditt behov är onormalt eller avvikande (beror på nivå såklart) utan att ni bara är olika.
Håller med och tycker att det där är sen vår bit! Dessutom så förändra bådas behov lite över tid och det ligger väl på båda att försöka dansa med och anpassa sig lite till varandra så det blir rimligt bra för båda. Sådant kan ta tid.
Faster beskrev det där så bra en gång. Att när man är tillräckligt långt in i förhållandet så försvinner anmälningsplikten och det går att mera ägna sig åt att känna glädja när man hörs av eller träffas men även glädjas över att längta.
Än har jag nog inte hittat dit i de förhållande jag varit i Har mest hamnat i otakt med den andre, dans tillhör inte det jag är jättebra på precis!

Varit inloggad ett par gånger dagligen på hp i ca 5 dagar nu. Känner igen en hel del kollar, många gånger samma bilder och text som jag minns för minst två år sedan, många sedan ännu längre tillbaka. Vill folk egentligen träffa nån på riktigt? Eller har en väldigt stor andel hamnat i "jag kan säkert hitta någon bättre"?

Jo, jag är medveten om alla kanske inte vill ha ett monogramt tvåsamhetsförhållande men utfår ändå från normen och enligt mångas presentationer så är det ju det som sökes.

Visst, det är såklart svårt att hitta nån, jag är ju själv i en sådan situation. Jag kan ju inte heller svära på att de inte gjort ett antal comebacker på hp sidan men ändå... Men jag undrar ju om många faktiskt vill träffa nån?

@the_connemara @emma-vsm Ni är inte ensamma. Känner igen mig så mkt i det ni skriver om hur ni reagerar, agerar och tänker. Känns väldigt skönt från min sida att läsa det ni skriver då jag kännt mig helt lost och konstig.

Nu ska jag också bara hitta någon lugn, trygg och vettig karl som kan ta en....
Vad skönt att det kan vara till hjälp att läsa vad vi skriver, jag uppskattar att du säger det eftersom jag tycker det är ganska läskigt att vara så personlig som jag ändå varit nu.
För min del har det hjälpt väldigt mycket att förstå mig själv, mina val, mina känslor och handlingar. Jag förstår att man kan vara kritisk till att man (jag) slänger mig med begrepp som har en vetenskaplig teori som grund, men om det kan hjälpa mig att må bättre på olika sätt tycker jag att det är värt. Förståelsen av mig själv kopplat till detta har ju inte heller kommit av en snabb googling, det är flera års terapi och en universitetskurs i barn- och ungdomspsykiatri som fått mig intresserad av teorin. Det duger för mitt eget husbehov och det har gjort skillnad för mig.

Jag tänker mer när man pratar om det, vilket vi gör löpande. @Bison sitter i en bil just nu men ska såklart fråga henne också sen :) Det är väldigt typiskt mig annars att jag inte reflekterar över att fråga just det i situationen utan jag insåg att fråga det nu när jag läste @Singoalla s post :o
Prata om det innebär oftast att den andra pratar och du lyssnar (fördomsfritt).

Hur vill man egentligen bli bemött i det läget @Singoalla och @Bison ? Jag är sällan där och oftast är jag omåttligt positiv och hurtig men tom jag vet att det aldrig hjälper i sådana lägen :rofl:
När jag är "grinig i onödan" och har fått för mig något dumt, då brukar mannen jag träffar bara snabbt checka av om det är något som känns fel på riktigt eller om det bara är något tillfälligt som jag fått för mig. Är det mer som det sistnämnda, då vägrar han prata med mig om det, säger att vi kan ha kontakt igen när jag skärpt till mig eller så hittar han på något som får mig att helt byta fokus.

Första gången när han gjorde så, jäklar vad arg jag blev "Den dumma jäveln tar mig inte på allvar!!" typ, men sedan insåg jag att det faktiskt kunde vara ganska vettigt att inte lägga energi på att borra ner sig själv i negativa tankemönster... Så ja, för mig fungerar det bäst att bara få bort fokus från eländet, vilket kan vara lättare sagt än gjort eftersom jag ibland är löjligt envis :angel:

Tänker inte att det är onormalt eller konstigt.
Jag är likadan. Ser jag till vilja kompisar som står mig närmast så är det de som jag har daglig kontakt med.
Jag vill ha mycket kontakt i nära relationer.

Ja jag är också så med många av mina kompisar och jag håller med om att det inte behöver vara onormalt. Däremot känner jag mig väldigt osjälvständig då jag är så beroende av kontakt med människor varje dag (mitt jobb är socialt, när jag kommer hem chattar jag/pratar i telefon/träffar kompisar). Jag tycker det är jobbigt att inte höras med någon under en dag. Känns nästan som att jag inte existerar då.

• Gilla
Reactions: ptr
Eller hitta någon som självmant hör av sig tillräckligt. Det är inte nödvändigtvis så att ditt behov är onormalt eller avvikande (beror på nivå såklart) utan att ni bara är olika.

Dels tänker jag så, att den jag dejtar seriöst ska ha samma behov av kontakt. Mitt ex var tvärtemot mig. Det slutade dåligt :(. Han fick ångest av att känna press att kontakta mig och jag av att vi hördes för lite. Killen jag dejtar nu verkar däremot vara mer som mig vilket är skönt.

Dels känner jag att jag behöver jobba med mig själv. Att inte få katastroftankar när någon tar längre tid på sig än vanligt att svara. Jag har äntligen fått kontakt med en psykolog som använder istdp och ska vara riktigt bra. Jag hoppas att hen bl.a. kan hjälpa mig med detta.

Fikadejt med Dejten. Jag fick ett jobbigt besked idag så jag är ännu mer ur balans. Vi hade bra och fina samtal om beskedet men också om relationen och hur jag hanterat känslor sista veckan. Han är så klok och bra. Han sa också att hans känslor för mig inte förändrats (vilket min katastrof-hjärna gärna vill få mig att tro, efter att ha visat sidor som jag inte är så stolt över).

Hällande ”första dejten”-diskussionen så går jag mot strömmen. Jag varningar problem med att bara fika på första dejten. Tar lite emot att ordna något mer avancerat första gången man ses, då minst hälften av personerna har jag ändå inget intresse av att träffa igen. En fika är också lättare att avbryta tidigare om en inte klockarn med personen, men smidig att förlänga eller utöka om det känns toppen :)

Så smaken är nog lika delad som vanligt även i denna frågan skulle jag tro :)

Jag tycker fika brukar funka utmärkt :).

screenshot_20180112-185207_5a58f6009606ee1bd8cd9453.jpg

Denna!
Kliat i fingrarna såå mycket, vill skriva till mitt ex bl.a och till militären, men nej, ska inte!!

Det kanske blir dejt framöver för mig :nailbiting: Snackade killar med min kompis och hon tyckte en hon pratar med på Tinder verkar va nåt för mig och låter som ett kap så hon undrade om hon fick ge hans kik till mig, gick han med på. Så först skaffade jag kik, ojade mig över vad skriva till honom, ojade mig över att det tog en halvtimme innan han svarade och och är nu lite smått nervös nu när jag skriver med han för första gången. Min version av chatt är typ att bestämma mötesplats med någon kompis, inte prata med snygga män... :nailbiting:
Spännande dock, han gillar matlagning, loppis och jakt + ser bra ut :)

Skulle det vara dåligt om du gjorde detta?

Jo!

Exet vill inte försöka igen (jag kan ha skrivit fyllesms till han i början.. :o ) vill inte störa egentligen om han gått vidare.

Militären vill inget mer. Jag vill gärna testa dejta honom vilket jag vill säga igen... men vill inte förlora honom på riktigt!

Jo!

Exet vill inte försöka igen (jag kan ha skrivit fyllesms till han i början.. :o ) vill inte störa egentligen om han gått vidare.

Militären vill inget mer. Jag vill gärna testa dejta honom vilket jag vill säga igen... men vill inte förlora honom på riktigt!
Ah, så du har egentligen redan förmedlat vad du tänker och önskar till både exet och militären? Då förstår jag. Låter klokt att låta bli i så fall!

Ah, så du har egentligen redan förmedlat vad du tänker och önskar till både exet och militären? Då förstår jag. Låter klokt att låta bli i så fall!

Exakt. Hållt mig från att träffa/skriva till exet flera månader nu iallafall. Blev bara jobbigt när jag började drömma om honom :grin:

Samma med militären, föreslog bio i somras, men ja "det kände han inte för..".

Ska hålla mig i skinnet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
182
· Visningar
11 412
Senast: ii-ssa
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka