Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tydligen en liten kris här. Har varit vresig och retlig några dagar. Vill vara ensam, men bjöd ändå över min dejt inatt. Vill inte vara nära honom dock, och i morse var jag bara stingslig. Har också dragit igång ett projekt att måla om halva lägenheten rosa och har gjort det varje vaken sekund så jag glömt bort att äta och sova (har jag sagt att min psykiatrier pratade om mani innan jag friskförklarade mig själv och slutade gå dit? :angel:)

Jag bara lutar mig tillbaka och betraktar. Intressant relaktion, undrar vad jag får för mig i morgon osv

Blev ingen träff med musikern ikväll, hen ställde in det med ett rimligt skäl. Jag tror det var bra, för det gör att jag hinner få tid till att få sakna personen. Eller ja, sakna är ett starkt ord, men få tänka på personen i alla fall.
Istället har jag umgåtts med mina närmsta vänner, det gör gott för mig just nu! :)

Har tydligen en liten kris här. Har varit vresig och retlig några dagar. Vill vara ensam, men bjöd ändå över min dejt inatt. Vill inte vara nära honom dock, och i morse var jag bara stingslig. Har också dragit igång ett projekt att måla om halva lägenheten rosa och har gjort det varje vaken sekund så jag glömt bort att äta och sova (har jag sagt att min psykiatrier pratade om mani innan jag friskförklarade mig själv och slutade gå dit? :angel:)

Jag bara lutar mig tillbaka och betraktar. Intressant relaktion, undrar vad jag får för mig i morgon osv
Låter som jag i mitt konstnärliga arbete, glömmer bort tid och rum och bara gör och tänker på det jag gör. Vill inte umgås med någon, utan egentligen bara fokusera på arbetet. Då kallas det dock flow, och inte mani. Kanske har du hamnat i ett flow med din rosa målning? :)

Låter som jag i mitt konstnärliga arbete, glömmer bort tid och rum och bara gör och tänker på det jag gör. Vill inte umgås med någon, utan egentligen bara fokusera på arbetet. Då kallas det dock flow, och inte mani. Kanske har du hamnat i ett flow med din rosa målning? :)

Jag föredrar ju att kalla det flow :D Men mani/hypomani var dessvärre ett återkommande inslag i min depression så jag känner igen beteendet lite. Det hålls dock på en ytterst sund nivå såhär i friska tider, mest att jag drar igång projekt att distrahera mig själv med lite när jag inte vill tänka på nåt! :p

Tack. Men hur hanterar man det? Jag vill verkligen inte att min osäkerhet ska gå ut över honom, det tynger säkert honom och det förstör för mig själv.
Strategin jag funderar på nu är att ta lite avstånd och kanske föreslå att vi inte ska ses på några veckor. Jag vet inte om det är rätt sätt. För några timmar sen föreslog jag att vi skulle dra och åka snowboard i helgen, det ville han gärna och det kändes jättebra. Ambivalent var det ja.

Tips nr 1: Sluta tänk "det tynger säkert honom". Har han sagt något om att det tynger honom, eller gett tydliga(!) tecken på att det är så? Om inte, bestäm inte åt honom vad han ska tänka och känna (oavsett om det är positiva eller negativa känslor), låt honom tänka och känna det han gör och kommunicera kring det istället.

Upptäckte precis en ny anledning till att svepa vänster på någon: att personen kör Audi, vilket känns ännu mer kul eftersom jag själv körde snabb Audi ikväll och älskade det :rofl:

(nejmen, personen var av modell "skryta med sin fina bil för att locka tjejer som skulle bli impade av det" och det är inte riktigt något för mig, även om just den här mannen verkade kul och bra i övrigt)

Nu föredrar jag ju att träffa mina IRL (kill)kompisar och i synnerhet Honom, så div. dejtingappar har mer eller mindre bara blivit tidsfördriv under sena kvällar och nätter när man inte har något bättre för sig.
Installerade en för mig ny dejtingapp igårkväll, just bara för ovanstående syfte, men upptäckte efter typ 5 min att den generella användaren var 16-19 år och mest intresserad av att skicka oönskade D-pics. :meh:
Så var det en 25-ish kille som skrev följande till mig nyss: "Hej! Vad i hela friden gör du egentligen här inne, bland alla omogna, sexuellt frustrerade 18 åriga smågrabbar?! Du verkar för fin och för intellektuell för det!"
Det kanske finns hopp om mänskligheten trots allt. :love:

Nu föredrar jag ju att träffa mina IRL (kill)kompisar och i synnerhet Honom, så div. dejtingappar har mer eller mindre bara blivit tidsfördriv under sena kvällar och nätter när man inte har något bättre för sig.
Installerade en för mig ny dejtingapp igårkväll, just bara för ovanstående syfte, men upptäckte efter typ 5 min att den generella användaren var 16-19 år och mest intresserad av att skicka oönskade D-pics. :meh:
Så var det en 25-ish kille som skrev följande till mig nyss: "Hej! Vad i hela friden gör du egentligen här inne, bland alla omogna, sexuellt frustrerade 18 åriga smågrabbar?! Du verkar för fin och för intellektuell för det!"
Det kanske finns hopp om mänskligheten trots allt. :love:
Olika det kan vara, jag hade direkt ansett att den snubben var likadan :p (eller tja, inte uppskattat kommentaren i alla fall)

Tips nr 1: Sluta tänk "det tynger säkert honom". Har han sagt något om att det tynger honom, eller gett tydliga(!) tecken på att det är så? Om inte, bestäm inte åt honom vad han ska tänka och känna (oavsett om det är positiva eller negativa känslor), låt honom tänka och känna det han gör och kommunicera kring det istället.
Tack, du har helt rätt. Han har inte sagt eller gett tydliga tecken på att det är så, jag tycker kanske han är lite mer off men det kan lika gärna vara mina hjärnspöken.

Hur ärlig ska man vara, och hur snabbt? Jag och Malmödejten är överens om att fortsätta träffas under våren, men jag vill träffa andra också (ingår i dealen mellan mig och Malmödejten. So far so good). Men när droppar man detta för nya dejter? Omgående känns schysstast, eller är det lite för pang på rödbetan?

Hur ärlig ska man vara, och hur snabbt? Jag och Malmödejten är överens om att fortsätta träffas under våren, men jag vill träffa andra också (ingår i dealen mellan mig och Malmödejten. So far so good). Men när droppar man detta för nya dejter? Omgående känns schysstast, eller är det lite för pang på rödbetan?

Beror lite på hur det känns med personen, men efter 2-4 dejter brukar jag ta upp att jag inte letar efter något seriöst och vill vara casual.

Det var riktigt skönt att få en urladdning! Som du skriver, behöver nog mer tid. Och det får ta den tid det tar.
Känner mig bara så stressad ibland..

Ta hand om dig med och tack för ditt svar, hjälpte en del!

Skönt att mitt virrvarr kunde vara till hjälp lite grann :)

Hur ställer ni er till barn?

När jag var yngre, typ 18-20 ville jag ha barn nu, helst igår. Sen svängde det och jag kände att det var nog inte alls särskilt nödvändigt. Nu, nyss fyllda 31 har jag känt att det börjar svänga igen och att jag nog skulle tycka det var kul...

Pulkakillen frågade mig, samt skrev att barn enligt honom är meningen med livet. Vi har ju inte ens setts, så jag drar ju inte för stora växlar på detta, men intressant att höra hur ni tänkt? =)

//r

• Gilla
Reactions: ptr
Nej men nej. Internetvarianten av "what's a girl like you doing in a place like this?". Hade fetdissat. Låter dessutom som nåt han skriver till alla.

När jag var yngre, typ 18-20 ville jag ha barn nu, helst igår. Sen svängde det och jag kände att det var nog inte alls särskilt nödvändigt. Nu, nyss fyllda 31 har jag känt att det börjar svänga igen och att jag nog skulle tycka det var kul...

Pulkakillen frågade mig, samt skrev att barn enligt honom är meningen med livet. Vi har ju inte ens setts, så jag drar ju inte för stora växlar på detta, men intressant att höra hur ni tänkt? =)

//r
För min sambo har det alltid varit viktigt med barn. Han hade det skrivet i sin presentation, att han ville ha barn i framtiden. Därav frågade han mig tidigt hur jag ställde mig till familj, för att han inte skulle lägga tid på nån som inte ville samma sak.
Ser inget konstigt i att fråga om det är viktigt. Jag hade i min presentation att mina djur ingick i min familj, om det var nån som hade nåt emot det behövde de inte skriva.

Ja!

Alltså KRÄKS på killar som lyfter sig själv genom att förklara hur jävla braaaa de är jämfört med aaaalla andra. SÅ avtändande.
Eller den där falska ödmjukheten "Ja alltså jag är väl kanske lite konstig men jag är ju inte som alla andra killar, de verkar så sexfixerade/respektlösa/mansplainande/insert annan klyscha här. Sån är inte jag, jag tycker det är viktigt med respekt och jämlikhet" Vilket ofta efterföljs av bevis på det totalt motsatta. Män som måste understryka och förklara hur schyssta och bra de är, är det oftast inte egentligen.

@hemlig Nej, precis, inget konstigt att skriva ut det eller fråga tidigt om det. Man börjar väl komma upp i den åldern nu att sådana saker är viktiga. Jag får väl fundera lite mer på hur jag känner, ifall "det kanske hade vart kul" och "meningen med livet" är kompatibelt om jag skulle träffa nån där jag kommer behöva bestämma det...

//r

//r
Låter sunt han skriver det tidigt - är rätt gott om tjejer som kommit upp i 30 årsåldern som säger sig inte vilja ha barn eller har sett till att de inte kan få barn. Sen måsten det inte vara avgörande men kan bli en rätt viktig bit om man ska tro på att det kan bli nåt varaktigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
8 9 10
Svar
182
· Visningar
11 537
Senast: ii-ssa
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka