Veckans brott (ulvlek)

Det är ju typiskt att ulvarna måste käka en av två roller jag var hyfsat säker på var god. :down:

Kan hinta om att jag har halvont om tid att leka idag.

Jag hade någon förhoppning om att det skulle finnas något mer att gå på till DL2 än vad det fanns till DL1. Så verkar ju ännu så länge inte vara fallet... :meh:

Räknefelet från Lobelia igår tror jag att jag stryker från min lista. Detta är inte en godförklaring av Lobelia men jag tror inte felräkningen säger något om hennes roll.

Jag förstår egentligen inte alla dessa spekulationer om GA som ond, mig veterligen har hon väl inte gjort något direkt misstänkt? :confused: eller har jag missat något? Visst röstningen stod mellan henne och goda Q, men kan det inte lika gärna varit mellan två goda (medan lyan skrattade gott åt oss)?

Måste kolla igenom inläggen igen känner jag.
Visst är det så att de som kan sitta på extrainfo nu borde vara spionen (som fått full rad i natt), lyan (som fått en rad väl?) och eventuellt om BSF hunnit skicka paket till någon?

Sitter och läser igenom leken igen. Blir egentligen mest förvirrad, men nu med facit reagerar jag på idahoes inlägg. Hon stryker lobelia (får) från sin misstankelista och begriper inte hur glömmerallt (ulv) kan vara misstänkt. Hm... Tror jag får lägga idahoe lite mer åt onda hållet efter detta.

Sitter och läser igenom leken igen. Blir egentligen mest förvirrad, men nu med facit reagerar jag på idahoes inlägg. Hon stryker lobelia (får) från sin misstankelista och begriper inte hur glömmerallt (ulv) kan vara misstänkt. Hm... Tror jag får lägga idahoe lite mer åt onda hållet efter detta.
Fast det enda jag strök angående Lobelia var ju att jag menade att hennes räknefel inte sa något om hennes roll?
Inlägget efter skrev jag ju att jag tyckte Koppens inlägg med teori MOT Lobelia var klokt

Angående GA så kunde jag inte förstå hur hon var misstänkt DÅ. Uppenbarligen var jag inte ensam om det då eftersom hon fick endast en röst på sig den lynchen... O_o

Många som riktar misstankar mot Paddington idag!

Funderar mera: Klara och Idahoe röstar på Mirtai första DL. Glömmerallt hade då 3 röster (om Klara hann se min röst som kom minuten före) annars så gör Klara att Mirtai hamnar lika med GA. Om alla tre är i lyan så känns det lite konstigt att göra så? Vore ju bättre att lägga upp en god isåfall kan man tycka eller en ströröst? Men Klara röstar på Mirtai i DL2 också. Vet inte om det säger något. Om Mirtai är ulv, Klara är god, vad är då Paddington som lägger andra rösten på q4? Fast om både Mirtai och Klara är ulvar vad säger då det om Paddington? Hmm. Vet inte om jag blev något klokare av att snurra såhär..

Jag tror inte alla dom sitter i lyan, jag tror max 2 st av dom skulle göra det baserat på röstningen. Men sen vem som är vem är svårt att få något grepp om. Om inte Mirtai sitter i lyan så gör Paddington det tror jag baserat på andra rösten på q4 när hon hade samma teori som jag om glömmerallt, sen la hon en tidig röst på Lobelia i DL 2 medans Mirtai inte röstade alls. Mirtai var inne vid 21.20 (om jag inte minns helt fel) utan att lägga en röst, det är mkt möjligt att hon tänkte göra det men i samma veva vaknade hennes son som hade feber och det är ju självklart att hon prioriterade det så därför är det svårt att dra några slutsatser utifrån det. Men det lutade åt att hon teoriade mot Lobelia men det är ju svårt att säga.. hade underlättat betydligt Om man visste vem Mirtai hade tänkt rösta på

Jag tror inte på paddington och Mirtai i lyan tillsammans därför jag tycker inte det stämmer med deras teorier och röstningar. Men en av dom iallafall.

MM har jag inte fått någotsomhelst grepp om.

Idahoe och Klara ska jag läsa lite mer om nu
Vår döda storbonde tror att antingen jag eller Paddington sitter i lyan. Jag vet att jag inte gör det, frågan är om det behöver betyda att Paddis gör det? För Fio kan ju inte hunnit sia mer än 2 och jag tippar på att det är Lena och glömmerallt som siats.

Det här skaver tycker jag. Paddan tar visserligen upp två alternativ, men det känns som att hon vill dra upp möjligheten att det är en alibiröst. Jag tror inte riktigt på alibiröst, varför sätta fokus på Habina som många (?) håller som god om hon är en kollega till GA? Och dessutom vet GA att det inte är något alibi med en röst när man själv åker på det sättet.
Jag håller med om att det känns konstigt om glömmerallt skulle lägga sin röst på en kollega i det läget. Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera över vad hennes röst faktiskt betyder. Det hade ju varit lätt för henne att lägga en röst på tex Lena som många tror är god. Så frågan är vad rösten betyder, om den nu betyder något alls?

Klart GA´s röst på Habina stod ut men det hade ju vilken röst som helst gjort eftersom alla andra utom GA röstade på GA. Så jag håller med om att det var en konstigt teori från Paddington, Skulle vara mkt märkligt om det var en alibiröst faktiskt. Ett annat namn förutom GA i hela röstlistan drar ju till sig uppmärksamhet och varför skulle man vilja göra det när det handlar om en lyakompis?
Fio funderar på samma sak

Nu när vi vet att ga var hårig (är rosa den nya styggfärgen kanske?) börjar jag fundera över de två rösterna i dl 1 som enligt teorier borde hamnat där. Paddington, som väckte trorin om att ga kunde varit får, samt Mirtai, som röstade på Paddington med en teori som skulle pasat bättre för en röst på ga.

Jag får fundera mer under morgonen och se om jag hinner få ner mer tankar innan dl.

Jag röstade som jag gjorde pga tidsbrist. Tro mig, hade jag suttit i lyan med GA hade jag inte haft några osm helst problem med att rösta på henne!

Sedan tycker jag inte heller att Paddis röst på Lobelia blir något perfekt alibi heller. Det finns inget som säger att lyan i det läget fattat vem som var får eller att man drog sig för att offra fåret.

Alvedon, clarityn och så lite kaffe på det så ska vi väl se om jag inte kan få med mig min hjärna ett tag igen... ;) Jag har försökt läsa om leken för att se om jag förstår något mer idag.
Det som sticker ut lite är Niyama tycker jag så där spontant, men jag vet att jag brukar reagerar på henne så jag är inte säker på att det verkligen är något eller om det bara är olika sätt att skriva. Men hon verkar ifrågasätta men inte komma med så mycket eget driv framåt. (snacka om att kasta sten i glashus just nu... ;) )

Habina
smyger med lite försiktigt, men jag vet inte det gör henne till ulv? Sen la glömmerallt sin röst där, och vad betyder det? Det kan betyda en god som glömmerallt försökte lägga misstankar på, det kan betyda ulv som glömmerallt försöker skapa ett alibi till genom att lägga sin röst där och så skriver hennes andra ulvkollegor att så skulle glömmerallt aldrig göra, det skulle peka ut Habina för mycket. Så det säger inte heller något om Habina...

Paddington, röstade på Q4E i första lynchen, det verkar helt otroligt om det inte skulle ha varit någon mer ulv med och röstat på henne eftersom glömmerallt låg risigt till för lottning men det är bara Paddington kvar där... Samtidigt så kanske lyan var beredda att offra glömmerallt för att vinna leken? Att glömmerallt dessutom lägger sin röst på Paddington i DL2 kanske var ett försök att skaffa ett alibi?

Lite av det som jag reagerade på just nu... Jag är väldigt tacksam att ni har haft överseende med mig, jag har känt mig helt usel som spelare som knappt har bidragit överhuvudtaget. Jag hoppas att jag ska börja vara lite mer med nu!
*edit* gjorde det lite mer läsbart... ;)

Paddington, röstade på Q4E i första lynchen, det verkar helt otroligt om det inte skulle ha varit någon mer ulv med och röstat på henne eftersom glömmerallt låg risigt till för lottning men det är bara Paddington kvar där... Samtidigt så kanske lyan var beredda att offra glömmerallt för att vinna leken? Att glömmerallt dessutom lägger sin röst på Paddington i DL2 kanske var ett försök att skaffa ett alibi?

Jag tycker det känns som vi tänker lika ;)

Bland de som röstade på Q4 i första röstningen är det som sagt bara Paddington som fortfarande lever. Kan det finnas ytterligare en ond bland de som röstade på henne?

Sedan funderar jag också på den där rösten som glömmerallt la. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och egentligen inte spelar någon roll så jag är allt mer inne på att den rösten lades med ett syfte. frågan är bara vilket...

Sedan funderar jag också på den där rösten som glömmerallt la. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och egentligen inte spelar någon roll så jag är allt mer inne på att den rösten lades med ett syfte. frågan är bara vilket...
Jag tycker alltid att sådana röster har ett syfte, om inte annat att skapa förvirring och för att goda ska lägga en massa tankekraft på det och missa viktigare saker! :p

Jag har lite tankar men ska nu åka och hämta Åke på skolan så jag återkommer ikväll. :)

Det som sticker ut lite är Niyama tycker jag så där spontant, men jag vet att jag brukar reagerar på henne så jag är inte säker på att det verkligen är något eller om det bara är olika sätt att skriva. Men hon verkar ifrågasätta men inte komma med så mycket eget driv framåt. (snacka om att kasta sten i glashus just nu... ;) )

Alltså, du får gärna misstänka mig om du vill men det är trist när det är pga IRL-saker. Jag skrev både i den här tråden och i anmälningstråden att jag har ont om tid, att jag har två prov den här veckan + en del annat. Även när tiden finns för att sitta här så finns inte orken, jag är verkligen helt slut.

Alltså, du får gärna misstänka mig om du vill men det är trist när det är pga IRL-saker. Jag skrev både i den här tråden och i anmälningstråden att jag har ont om tid, att jag har två prov den här veckan + en del annat. Även när tiden finns för att sitta här så finns inte orken, jag är verkligen helt slut.
? Fast det var inte att du har skrivit lite utan att du inte har kommit med så mycket egna teorier utan som jag upplever det enbart ifrågasatt andras. Herregud jag har ju knappt orkat läsa mig igenom leken förrns idag så nog vet jag att man kan vara slut. Men det jag reagerade på att det du skrev (inte att du skrev lite, jag tror att du är med i inläggstoppen ;) ) i stort sett bara är ifrågasättande av andras teorier istället för att komma med egna. Men jag har för mig att vi har haft den här diskussionen förut, vi har helt enkelt olika sätt och det krockar lite för mig i min hjärna.

? Fast det var inte att du har skrivit lite utan att du inte har kommit med så mycket egna teorier utan som jag upplever det enbart ifrågasatt andras. Herregud jag har ju knappt orkat läsa mig igenom leken förrns idag så nog vet jag att man kan vara slut. Men det jag reagerade på att det du skrev (inte att du skrev lite, jag tror att du är med i inläggstoppen ;) ) i stort sett bara är ifrågasättande av andras teorier istället för att komma med egna. Men jag har för mig att vi har haft den här diskussionen förut, vi har helt enkelt olika sätt och det krockar lite för mig i min hjärna.

Fast det är ju just det, att jag inte orkar skriva långa teoriinlägg om alla deltagare. Inatt kunde jag inte sova förrän runt 5, sen kunde jag bara sova tre timmar innan jag skulle till skolan. Nu sitter jag här för att jag bör hålla mig vaken för att kunna sova ikväll, men att gå igenom tråden orkar jag helt enkelt inte just nu.

Haha @Snurrfian "smyger med lite försiktigt" jag som tycker jag haft koll och varit drivande, så olika man kan se det. :rofl:

Jag håller inte med dig om @Niyama tycker hon haft vettiga funderingar i leken, men det skrämmer mig lite också. :nailbiting: Kanske är jag totalt lurad!

Jag tycker det känns som vi tänker lika ;)

Bland de som röstade på Q4 i första röstningen är det som sagt bara Paddington som fortfarande lever. Kan det finnas ytterligare en ond bland de som röstade på henne?

Jag vet vilket syfte. För att vi ska bli knäppa i huvudet och börja fundera som galningar :meh:
Precis som den gången mammas rök som ulv i en lynch och strax innan bad oss passa oss för Paddington. Som var spion. Alla fick spel efter hennes uttalande :banghead:

Jag mår inte på topp fysiskt för tillfället så därför svajjar aktiviteten. Ledsen för det. Annars är dock allt superbra :love:
Blivit tant Agda 97 år för tillfället bara :p

Efter att ha skummat igenom paddans inlägg så tycker jag nog fortfarande det känns som hon och glömmerallt är ulvar ihop. Paddan har rätt i att hon tidigt funderade på ett samband mellan glömmerallt och Lobelia. Det jag funderar på är om hon inte visste att lobelia var får.

Om hon misstänkte Lobelia mycket för att hon trodde att hon gjort en räddningsröst på glömmerallt. Hade det inte varit mer logisk att misstänka glömmerallt mer? istället för den som kanske räddade henne?

Det är lite märkligt att just tre väldigt rutinerade spelare som @glömmerallt , @Niyama och @Paddington inte förstår vad jag snappat.

Sedan håller jag med LenaH här. Det visades att GA var ulv. Kanske är det likadant med paddan? Hon skrev till och med att hon tyckte fio var misstänkt. Kan paddan ha varit ulv som insåg att fio var storbonde och hoppades att fio skulle få röster på sig?

på ett sätt känns det som om fio målat in sig i ett hörn nu, men det är inte en anledning för mig att ändra min röst. Tycker även att @Lobelias röstinlägg på @fio gör att det skaver än mer på Lobelia för mig nu.

Jag vet vilket syfte. För att vi ska bli knäppa i huvudet och börja fundera som galningar :meh:
Håller med. Har funderat över GAs agerande idag och jag tror mer och mer att lyan ville försöka sprida misstankar mot henne. Sedan tycker jag det är intressant vilket intresse mitt inlägg väckte... Utifrån detta så tillsammans med att jag precis insåg att jag sett fel när jag gått igenom mina listor gör att jag faktiskt sätter @Habina åt det goda hållet.

Sedan håller jag med LenaH här. Det visades att GA var ulv. Kanske är det likadant med paddan? Hon skrev till och med att hon tyckte fio var misstänkt. Kan paddan ha varit ulv som insåg att fio var storbonde och hoppades att fio skulle få röster på sig?

Varför är Paddan skummare än mig pga detta? Eller tycker du det?

Jag hade missat att fåret visades som bybo, jag vet att den kan göra det men brukar inte ha med det i mina lekar när jag har får med. Så jag fattade inte förrän jag läste om rollistan. Det tycker jag inte är nåt skumt, och alltså inget som heller talar för Paddans skumhet.

Håller med. Har funderat över GAs agerande idag och jag tror mer och mer att lyan ville försöka sprida misstankar mot henne. Sedan tycker jag det är intressant vilket intresse mitt inlägg väckte... Utifrån detta så tillsammans med att jag precis insåg att jag sett fel när jag gått igenom mina listor gör att jag faktiskt sätter @Habina åt det goda hållet.

Försökte sprida misstankar mot Habina?

Jag måste gå tillbaka och se vad Glömmerallt skrivit en gång till.

Är det nån som sitter på röstlista för alla dagarna, lista på vilka roller som är kvar och vilka deltagare som är kvar?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar