Jag tror inte att gårdagens röstning säger nånting alls om roller. Även tidigare röstningar är något tveksamma då det båda första dagarna inte fanns särskilt mycket att gå på. Åtminstone jag själv hade inte mycket alls att komma med egentligen, men jag tyckte flera andra hade rätt svaga motiveringar.
Fio och LenaH håller jag fortfarande åt det goda hållet. Funderar på om jag möjligtvis kan ha listat ut något passande för Paddington med, men det är tveksamt. Jag tycker inte hennes funderande dag ett var särskilt märkligt, vi är väl många som prövar kan lägga fram flera teorier och sen rösta på en av dom? Åtminstone tror jag i det här läget att hon lutar åt det godare hållet. Samtidigt är hon en ruggigt skicklig spelare som mycket väl kan lura skjortan av mig…
Niyama har lagt fram en hel del vettiga tankar. Hennes senaste inlägg där hon tar upp Paddis inlägg blir jag dock lite fundersam till. Det är väl ganska normalt (åtminstone har det varit det förr i lekar jag varit med i) att när en ond åker ut som lagt en ensamröst på någon, att fundera över möjligheten att det både kan ha varit ett försök till alibi eller till misstänkliggörande? Åtminstone väcker det ju alltid tanken.
Jag kan förstå både henne och bollen_ men tycker ändå inte att det var en så konstig kommentar av Paddington. Hade sett det som mer misstänkt om det följts av ett ondförklarande av Habina men nu verkade det väl mest vara ett konstaterande?
Eller är det jag som missförstått?
Klara tycker jag kommer med en del vettiga tankar likaså.
Mirtai har jag själv funderat över då jag tyckte hennes röst dag ett var väldigt udda. Håller ett extra öga däråt åtminstone.
Snurrfian har varit rätt frånvarande. Det i sig är inte misstänkt (krya på dig!) men skulle behöva se mer ifrån henne.
Likaså Artline har hållit en rätt låg profil.
Matmissbrukaren har också mått dåligt och inte varit så aktiv sista dygnet. Röstade på fio då hon inte förstod de ”rätt så” tydliga hintarna som fio gjorde. Det i sig är inte misstänkt men jag behöver se mer av henne.
Habina då. Skulle en ulv vågat godförklara Koppen så öppet? Kanske. Skulle behöva läsa mer om henne men hinner inte nu innan DL.